Spring naar inhoud

- - - - -

wie vermoordt onze katten?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 09 februari 2017 - 12:06

Hallo iedereen,

Voor de zoveelste keer in vier jaar tijd hebben wij afscheid moeten nemen van een van onze katten. Dat is op zich al niet leuk, maar zeker niet als dat ook nu weer in verdachte omstandigheden is. In het verleden werd al 1 kat afgeschoten, 1 de kop ingeslagen, 1 vonden we "ziek" terug (terwijl ze niets mankeerde volgens ons - vergiftiging niet uit te sluiten) en de rest is gewoon "verdwenen". Nu in de voorbije maand zijn onze 3 katten alledrie ineens niet meer thuisgekomen. De feiten vinden plaats in Zemst (Vlaams-Brabant).

Nu wat ik het grootste probleem vind, is dat ik met mijn rug tegen de muur sta hiermee: de dierenbescherming kan geen buurtonderzoek doen want is daar niet toe gerechtigd, en de politie zegt droogweg dat zij weten van het probleem (in onze deelgemeente en de naburige), dat ze zelfs verdachten hebben maar ook niets doen want als er geen zwart op wit bewijs is kunnen ze toch niets doen.... Na wat aandringen zouden ze "eens wat polsen bij wat mensen die ze daar kennen".

Niet alleen ben ik gedegouteerd hierover, ik vind het ook gewoon niet aanvaardbaar dat men zo laks hiermee omgaat. Iemand die zoiets doet met onschuldige dieren, die moet ziek zijn in zijn hoofd. Onze maatschappij moet beschermd worden voor zulke individuen die hier blijkbaar al jarenlang mee doorgaan.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet bvb wat de plichten zijn van de politie, wat mijn rechten zijn, waar ik hiermee dan moet aankloppen als de plaatselijke politie niets wil doen? Ik heb sowieso contact met de dierenbescherming, en met enkele buren zijn we ook aan het kijken of we zelf iets kunnen ondernemen met camera's te plaatsen bvb. Maar zonder politie gaan we waarschijnlijk toch snel dood lopen. Ik ben ook een brief aan het opstellen aan onze minister van dierenwelzijn om dit probleem aan te kaarten (enerzijds alles veel duurder maken om een nieuwe kat aan te schaffen, en anderzijds dit onbestraft laten, ik hoop dat hij beseft dat dit heel duaal is!).

Alle tips welkom.

PS Voor wie uit de buurt is of wie geïnteresseerd is, in bijlage de details van de feiten. Voel je ook vrij om mijn Facebook-post te delen (kan je vinden op https://www.facebook.com/steffiv)

Bijgevoegde bestanden

"What greater gift than the love of a cat?" ~ Charles Dickens

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.482 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 februari 2017 - 12:12

Inderdaad echt erg dat zo figuren rond lopen en er niks aan gedaan wordt. Wie tot zoiets in staat is, is diep ziek in zn hoofd. Ik ben al lang blij dat mijn katten huiskatten zijn en dus nooit buiten gaan. Er lopen genoeg zotten rond.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 februari 2017 - 16:32

Ziek of niet ziek, zulke mensen moeten gestraft worden voor het leed die ze veroorzaken.
Ik hoop dat jullie samen met de buurt er aan uit geraken en een oplossing vinden om deze gek te stoppen.
Sterkte :hug:

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 09 februari 2017 - 18:51

Ken je geen politieker die wat invloed kan uitoefenen? Of via een petitie, die indienen bij het stadhuis. Publieke opinie zijn ze gevoelig aan hé.

Schandalig zeg...
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#5 Geplaatst 09 februari 2017 - 19:34

Het is vreselijk,maar helaas bestaan er teveel van dat soort monsters,die het normaal of zelfs leuk vinden om dieren te kwellen en/of te doden.
Hier in NL staat een dier gelijk aan een voorwerp,dus dier pijnigen of doden,staat gelijk aan vandalisme,meer niet.
Mss raar bedacht maar als de katten een tracking zender (gps)bij zich dragen,aan bandje,dan kun je zien waar je kat loopt en dus ook waar hij verdwijnt,als dat gebeurt.
Daarmee red je het niet,maar komt er wel info over de omgeving waar het gebeurt.
Persoonlijk zou ik mijn katten nooit los buiten laten lopen,maar dat is voor ieder een afweging naar eigen idee.
Kijk of je de mishandelingen en vermissingen in het nieuws kunt krijgen of in de krant,daardoor gaan omwonenden mss meer opletten.
Sterkte met het verwerken van al deze gebeurtenissen.

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#6 Geplaatst 09 februari 2017 - 22:27

ik hoop  van ganser harte dat jullie geholpen worden
innige deelneming bij je grote verliezen
Geplaatste afbeelding

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 10 februari 2017 - 09:52

Bedankt voor de lieve berichten! Ondertussen staat er ook iets op Het Laatste Nieuws en heeft blijkbaar ook Radio 2 vanmorgen het al over dit topic gehad. Ik hoop tenminste iets te doen bewegen, maar voorlopig zonder resultaat...
"What greater gift than the love of a cat?" ~ Charles Dickens

juleken
juleken
  • 7.242 berichten

#8 Geplaatst 10 februari 2017 - 19:55

Walgelijk!
Heel veel sterkte en hopelijk kan er iets aan gedaan worden. Toch al positief dat het tot in de media geraakt is.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.331 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 11 februari 2017 - 21:33

Zeven katten verdwenen: Is er een dierenbeul aan het werk? - http://www.nieuwsbla...170210_02724979