Spring naar inhoud

- - - - -

kat(ten) mee in camper / mobilhome

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Ida
Ida
  • 50 berichten

#16 Geplaatst 12 februari 2017 - 10:17

Dat is waar. En hoewel het niet mag ... zijn er toch ook steeds loslopende honden. Niet zo veilig dus.
Vandaar dat ik eigenlijk eens die mensen wilden horen die wel hun kat meenemen in de mobilhome.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#17 Geplaatst 12 februari 2017 - 11:27

Hangt er vooral vanaf van het karakter van de kat volgens mij ... Probleem is dat je dit bij de kittens niet kan weten...

Mijn Lientje en Saartje zijn ongeveer even oud en allebei als kitten gewoon geweest om mee te gaan aan de leiband naar de dierenarts of naar evenementen... Nu zijn ze 1,5 jaar en is dit met Saartje niet meer mogelijk. Saar is bang en amuseert zich totaal niet. Lientje daarintegen geniet van alle aandacht die ze krijgt op evenementen en is dan ook totaal niet bang. Ze gaan steeds mee in de auto aan de leiband.

Onze Skoebie gaat ook sinds kort mee naar evenementen. Als kitten is hij nooit meegeweest wegens ziekte dus hij was het niet gewoon. Skoebie is ondertussen 1,5 jaar en is enkele maanden geleden voor het eerst meegeweest, Skoeb is van niets bang. Honden mogen snuffelen aan hem, hij loopt er gewoon tussen aan de leiband...

Alles hangt af van het karakter vand e kat volgens mij ...

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 179 berichten
  • 9 katten

#18 Geplaatst 12 februari 2017 - 11:30

Wij zijn zelf aan het overwegen een van men bengalendames mee te doen als we in september naar Italie gaan.
Zelf heb ik er echt geen zin in men lieverds 14dagen achter te laten , maar het liefje wilt nu eenmaal op reis.
Uiteraard is ze netjes geent rabies enzovoort dus er is geen probleem om mee te mogen wettelijk gezien ;)
De reden hierom is niet zozeer enkel dat ik haar absoluut meewil (want ben toch steeds bang voor gaan lopen,..) maar net omdat zij zo erg aan mij hangt
en ik denk dat ze gek word (nou ik ben het zeker ) zonder mij (ze gaat nu al lopen donderen als ik even weg ben).
Ik denk erover om een stoffen bench mee te doen als terugtrekplekje voor haar en dat ik haar er ook even in kan zetten op "gevaarlijkere " momenten .
Ze kent ook (wandelen aan) de leiband met harnasje dus dat komt ook goed .
Ik ben dus heel benieuwd naar reacties over ervaringen om zelf ook ideetjes op te doen .
MelsBengals

Armani
Armani
  • 14.484 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 12 februari 2017 - 12:39

Bekijk berichtJefke_Lientje, op 12 februari 2017 - 11:27, zei:

Alles hangt af van het karakter vand e kat volgens mij ...
dat is juist
en dan nog kan je niet op voorhand weten hoe ze gaan reageren op toevalligheden...zoals een hond die passeert

en weet wat het ook is....
als je op verlof bent is dat ook om eens uw eigen batterijen terug op te laden en als je dan steeds alert moet zijn op je diertje....Dan is het meer inspanning dan ontspanning

ik zou geen moment gerust zijn en steeds checken of alles ok is voor de kat

is dat dan vakantie?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 12 februari 2017 - 12:50

Bekijk berichtArmani, op 12 februari 2017 - 12:39, zei:

dat is juist
en dan nog kan je niet op voorhand weten hoe ze gaan reageren op toevalligheden...zoals een hond die passeert

en weet wat het ook is....
als je op verlof bent is dat ook om eens uw eigen batterijen terug op te laden en als je dan steeds alert moet zijn op je diertje....Dan is het meer inspanning dan ontspanning

ik zou geen moment gerust zijn en steeds checken of alles ok is voor de kat

is dat dan vakantie?

Idem, ik heb al stress als ik ze thuis laat en iemand simpel de deur elke dag eens open en toe moet doen om ze eten te geven enz. Ik ben veel te overbezorgd om mn katten ergens mee te nemen.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 12 februari 2017 - 13:45

Wij gaan enkel nog naar de caravan en CenterParcs, poezel gaat altijd mee. Aan zee in de caravan is een vliegendeur en ze blijft mooi binnen. In CenterParcs is er een dubbele deur met gang en hangen we posters aan de deur dat die deuren afwisselend moeten gebruikt worden. Nog nooit problemen gehad en poezel is ondertussen 11 jaar :-)
Geplaatste afbeelding