Spring naar inhoud

- - - - -

poes met longproblemen mogelijk kanker

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#16 Geplaatst 14 februari 2017 - 00:43

Kan zijn maar daar gaat ze alleszins het longprobleem niet van gekregen hebben want ik ben enkel nu de laatste 2 weken begonnen met eerst Advocate omdat het daar sowieso tijd voor was, want als ik langer dan 2 weken wacht krijgt ze weer uitslag en begint ze te krabben, het is sowieso geen erg koude winter geweest dus vlooien blijven er zitten, ik had ook 1 tablet Milbemax gegeven en vroeg eerst zaterdag bij de dierenarts of het kwaad kon om de ontworming te herhalen. Zomaar op mijn eentje het gaan uittesten, heb ik zeker niet gedaan. En al de info die ik tegen kwam ivm Panacur 14 dagen achter mekaar inzetten ingeval van besmetting met longworm komt op website van dierenklinieken, niet zomaar het advies van iemand die er niets van af weet. Het is door op verschillende websites te gaan lezen dat ik veel info tegen kwam zo ook de uitleg dat larven enkel in ontlasting terug te vinden zijn tot 2 max 3 maanden na besmetting, nadien niet meer dus mis je de diagnose terwijl de longworm er wel degelijk zit, zo vertelde ook de gekende cardioloog in zijn presentatie over longworm. De infectie en ziekteverschijnselen kunnen maanden aanhouden tot er uiteindelijk hartfalen optreedt indien je er niet in slaagt om de longworm te vernietigen.

juleken
juleken
  • 7.951 berichten

#17 Geplaatst 14 februari 2017 - 23:27

Ik leef met je mee Mira en ken het gevoel van wanhoop, dierenartsen raadplegen, zoeken op internet, de emotionele roller coaster maar al te goed  :(
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat jouw vriendje geen kanker heeft of een andere ernstige ziekte  :hug:

Inge91
Inge91
  • 12.516 berichten

#18 Geplaatst 15 februari 2017 - 08:29

Bekijk berichtjuleken, op 14 februari 2017 - 23:27, zei:

Ik leef met je mee Mira en ken het gevoel van wanhoop, dierenartsen raadplegen, zoeken op internet, de emotionele roller coaster maar al te goed  :(
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat jouw vriendje geen kanker heeft of een andere ernstige ziekte  :hug:

X1

:hug: ik duim hier mee voor jou

Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#19 Geplaatst 15 februari 2017 - 12:35

Dank u wel, lieve mensen voor je steun en medeleven, het is bang afwachten tot morgen, om 16 u moet ik terug naar dierenkliniek en dan zal er vermoedelijk terug een rx genomen worden, ik moet zeggen dat de poes weer iets beginnen eten is, ze eet voor het eerst sinds een paar weken weer korrels, ik weet niet of dit meteen een goed teken is en ik misschien toch juist zit met de longworm of komt het gewoon door de cortisone, want na mijn consult in de dierenkliniek afgelopen zaterdag was me ook verteld om eens te proberen om de cortisone te verdubbelen, een gans tabletje ipv een half, tevoren deed de cortisone alleszins niets met haar eetlust, ik ben vandaag aan mijn 4de dag ontworming met Panacur toe.

juleken
juleken
  • 7.951 berichten

#20 Geplaatst 15 februari 2017 - 16:03

Ik hoop echt dat je morgen geruststellend nieuws krijgt. Die onzekerheid en dat afwachten altijd is slopend  :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 15 februari 2017 - 19:56

Geplaatste afbeelding Voor morgen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#22 Geplaatst 15 februari 2017 - 23:23

Dank u wel lieve Doris !!!

lilymaya
lilymaya
  • 7.943 berichten

#23 Geplaatst 15 februari 2017 - 23:37

Hier ook duimpjes :duim: :duim:

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#24 Geplaatst 16 februari 2017 - 13:25

Dank u wel, ik ben zo bang, ik laat jullie straks iets weten....

juleken
juleken
  • 7.951 berichten

#25 Geplaatst 16 februari 2017 - 15:38

Ik denk aan jou!!

juleken
juleken
  • 7.951 berichten

#26 Geplaatst 16 februari 2017 - 18:48

Nog geen nieuws?

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#27 Geplaatst 16 februari 2017 - 19:35

Hallo iedereen, in de dierenkliniek werd Yirka opnieuw beluisterd en nagekeken, haar tanden achteraan blijken erg aangetast te zijn door tandsteen en dit zou bijkomend een probleem kunnen zijn waarom ze de laatste weken geen brokjes meer wou eten, foto vd longen: oncoloog is er bijna zeker van dat er geen longtumor mee gemoeid is maar toch enige vorm van astma, haar luchtpijp is ook enorm gevoelig stelde hij vast, er werd gevraagd om Yirka volgende week binnen te brengen: dan gaan ze onder narcose de tanden reinigen, in de luchtpijp kijken, eventueel een longspoeling doen en een echo van de buik om daar zeker alles uit te sluiten. Ik heb verleden jaar in oktober ook een tijd gesukkeld met onze oudste poes Dolly, bijna 17, wou ook niets meer eten en vermagerde, ook bloedonderzoek laten doen, buik nagekeken en tenslotte kwam men bij de tanden uit, ik kreeg raad om cortisone, want die neemt ze voor haar darmen, te verhogen omdat dit ook pijnstillend zou werken naar tanden toe: Dolly begon terug wat te eten en na verzorging vd tanden onder narcose bleek er inderdaad niets meer aan de hand te zijn: Dolly won weer aan gewicht, misschien dat dit ook kan verklaren waarom Yirka vanaf zondag toen ik cortisone verdubbelde plots weer begon korrels te eten.
De dierenarts zegt om stap voor stap te werken:bloedonderzoek is gedaan over 2 weken terug: kwam niets uit, nu eerst die tanden ontkalken, luchtpijp bekijken en evt longspoeling, buikecho om er zeker van te zijn dat daar niets over het hoofd wordt gezien en als daar niets uit komt en Yirka blijft beter eten: ipv cortisone in pilvorm overschakelen naar puffer. De ontwormingskuur voor longworm mag ik nog paar dagen verder zetten voor alle zekerheid. Dinsdagmorgen breng ik haar binnen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#28 Geplaatst 16 februari 2017 - 19:45

Toch een ietwat beter nieuws, toch?
Alvast succes, ik duim dat de tandjes doen dé oplossing is!
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.951 berichten

#29 Geplaatst 16 februari 2017 - 19:47

Toch voorzichtig positief nieuws he!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 16 februari 2017 - 20:31

Toch wel blij dat het wat beter nieuws is.Laat ons hopen dat ze gauw terug de oude wordt.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig