Spring naar inhoud

- - - - -

poes met longproblemen mogelijk kanker

• Log in om te reageren
238 reacties op dit onderwerp
mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#31 Geplaatst 17 februari 2017 - 21:00

Ja, ik hoop het ook en vooral dat ze  niets in haar buikje gaan vinden bij de echo en dat ze het niet moeilijk zal krijgen onder narcose door het sneller ademen vanwege die longen...

lilymaya
lilymaya
  • 7.949 berichten

#32 Geplaatst 17 februari 2017 - 21:07

We duimen voor haar. :duim:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 18 februari 2017 - 21:06

Soms kunnen ze een echo nemen zonder narcose.Flair moest nooit verdoofd worden maar Julie beweegt te veel dus wordt zij wel verdoofd.Meestal is een lichte verdoving voldoende.
Maar ja,hier hebben ze geen schrik van de da,behalve Casper sinds die penisamputatie.Julie gaat vanzelf in de box.Ik denk dat zij een boontje heeft voor de da.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#34 Geplaatst 21 februari 2017 - 03:27

Heb momenteel nachtdienst en zit ganse tijd aan mijn meisje te denken, als ik straks thuis kom tegen 7.15 u moet ik de hond uitlaten, kater Vince zijn insulinespuitje geven en dadelijk terug vertrekken om Yirka naar dierenkliniek tebrengen, ik ben zo bang, had zaterdag even gebeld om te vragen in welke volgorde de dingen die moeten gebeuren eigenlijk gepland zijn: ze zouden met de tandverzorging willen beginnen, natuurlijk makkelijker voor hen om daarna echo te nemen hoewel ik met Yirka weinig problemen voorzie, met paar andere poezen al buikecho laten doen en die bleven toch altijd mooi liggen, ik heb gevraagd om bij het binnen leveren van Yirka nog even met dierenarts te mogen spreken want gewoonlijk is het afleveren aan de balie.
Ik vind het niet zo een goed idee om met tandverzorging te beginnen, stel dat er iets gevonden wordt bij echo dan is het totaal nutteloos om nog tanden zitten proper te maken en evt longspoeling te doen, wat ik trouwens ook niet goed samen kan plaatsen want bij tandreiniging komen toch bacterieën vrij die zich dan een weg kunnen banen naar de longen en daar misschien nog meer kwaad gaan doen als er toch al een longprobleem is, ik stel me er toch weer wat vragen bij of ben ik verkeerd ???
Ik weet dat de dierenarts waar ik vroeger ging altijd zei: wij doen tijdens tandverzorging geen andere operaties of dingen bij wegens risico op infectie. Ik ga het toch even aankaarten en ook het feit dat voor een longspoeling dier normaal geruime tijd zonder cortisonen of andere medicatie moet zijn om optimaal resultaat te krijgen terwijl Yirka nu toch al 2-3 weken cortisones neemt. Ik heb er geen goed gevoel bij en ben zo bang om straks slecht nieuws te horen te krijgen, ze zullen me dan sowieso wel bellen als ze bezig zijn met haar.
Over paar jaar terug had ik een kater met kattenaids opgevangen en de dierenarts waar ik hem naartoe bracht wegens aanhoudend mondprobleem, die trok alle tanden om dadelijk na de operatie bloed te gaan prikken en me dan te vertellen dat kater zijn bloedwaardes zo slecht waren dat het analyse machine de boel niet meer geteld kreeg en dat de weerstand zo goed als nihil was, gevolg: 550 euro kwijt en 10 dagen later met enorm veel hartpijn Zino toch nog moeten laten inslapen en omwille van dit voorval zou ik nu de volgorde van onderzoeken toch effe gewijzigd willen zien in de mate van het mogelijke dat men al rekening zal houden met mijn mening...Van slapen na mijn nachtdienst zal niets in huis komen vrees ik, daar ben ik te ongerust en te opgejaagd voor.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 21 februari 2017 - 04:59

Kan de da dan niet eerst de echo doen en indien een goed resultaat aan de tanden beginnen?Ze is dan toch verdoofd.
:hug:

Bewerkt door DORIS, 21 februari 2017 - 05:00.

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#36 Geplaatst 21 februari 2017 - 06:14

Hé Doris, ik ga dat zo vragen, ik weet niet als ze met echo beginnen of ze dan al gaan verdoven, normaal hoeft dat niet, stel dat er toch iets ernstigs aan de hand is, zou narcose extra belastend zijn, vrees ik....

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 21 februari 2017 - 07:28

Met gasnarcose zijn de risicos veel minder.Is iets duurder maar ik laat de mijne altijd zo verdoven.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38 Geplaatst 21 februari 2017 - 07:59

Succes alvast vandaag!
Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#39 Geplaatst 21 februari 2017 - 12:17

dank u wel om aan ons te denken, in dierenkliniek waar ze binnen is, gebruiken ze sowieso gasnarcose, ik heb tot nu toe nog niets gehoord, ze gingen met echo beginnen, dan longspoeling en daarna tanden als er niets speciaals ontdekt wordt tijdens 1 vd onderzoeken, ik mocht rond 13 u zelf eens bellen als ik niets gehoord had, ik ben zo zenuwachtig en gespannen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#40 Geplaatst 21 februari 2017 - 13:03

En weet je al iets?
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#41 Geplaatst 21 februari 2017 - 14:05

Ben nu ook in spanning aan't afwachten...
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 21 februari 2017 - 15:14

Al nieuws?

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#43 Geplaatst 21 februari 2017 - 15:35

Deze middag gebeld maar dierenarts was al weg en kwam tegen 15 u terug, ze zou me bellen, alles was goed verlopen wist assistente te zeggen.
Net verlossende telefoontje gehad: echo van buikje prima, niets afwijkend, tanden: lagen toch wel aantal wortels bloot wat voor moeilijk eten kan gezorgd hebben en longspoeling gedaan: vocht dat afkwam was wat troebel hetgeen op ontsteking wijst, toch in richting van astma, wordt nu verder bekeken in labo, ik ga mijn lief meisje dadelijk halen, hopelijk krijgen we nu eindelijk een diagnose wat die longen betreft en kunnen we overschakelen naar een puffer ipv cortisone in tabletvorm, ik hou jullie op de hoogte, nogmaals bedankt voor jullie medeleven en steun, heel belangrijk voor mij geweest de voorbije dagen !

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#44 Geplaatst 21 februari 2017 - 15:53

Toch best goed nieuws dus!
Verwen haar maar nu  :rub:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 21 februari 2017 - 18:12