Spring naar inhoud

- - - - -

Urineverlies bij een gezonde kat

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
5 reacties op dit onderwerp
Royal
Royal
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 13 februari 2017 - 08:42

Hallo,

Onze Russische Blauw maakt ons leven iets zuurder dan gewoonlijk. Toen ze bij ons kwam leek een paar maanden alles ok te zijn. Ze plaste in haar bak, ze at goed, speelde graag, klom overal... een normale kat. En dan begon het met een nat plekje in de zetel, in haar bedje, overal waar ze lag liet ze (veel) urine achter. Haar bak gebruikte se steeds en er waren vrij grote klonters in. We hebben verschillende bakken uitgetest, ook zand maar er kwal absoluut geen verandering. Toen ze gesteriliseerd werd heeft de DA alles goed nagekeken en behalve een super kleine blaas had ze niets gevonden. Maar de blaas was super klein omdat ze en op haar toilette gaat en urine verliest - die was gewoon leeg. De kanalen waren goed gelegd, er was geen tumor, bloed en urineonderzoek waren allemaal goed: geen ontsteking, tumor of zo.
Dit was herfst 2015. Ondertussen hadden we periodes dat ze helemaal geen verlies heeft en dat terug begint zonder een zichtbare reden. Op het begin (bijna 10 maanden) ging ze helemaal niet naar buiten, dan had ik beslist toch buiten te laten. Geen verandering. Ik werk van thuis uit, dus verlatingsangst gaat het niet zijn. Toen ze bij ons kwam hadden we een hondje, die is er nog - ze waren vanaf begin goede vrienden. Dat kan het ook niet zijn. Ik heb ook met 'urine off' geprobeerd - niets. Deze winter waren we met vakantie en ze deed het dan helemaal niet maar ik had advies van een DA ginder gevraagd. Ze kreeg vreemde ampulletjes (ben vergeten de naam te vragen) die open moest doen en op haar eten doen (rook naar pâté). Ik moest die ondertussen gebruiken omdat ze weer urine was aan het verliezen en het ging veel beter. Toen het allemaal op was, was ze zo goed als droog maar twee weken later begon ze opnieuw.
Ik ben echt radeloos. Mijn huis stinkt echt hard naar haar urine (en jullie weten hoe sterk het is), mijn wasmachine draait dagelijks :-( En haar achterwerk ziet er ook niet uit (ik vraag me af of ze last heeft). Als ze zich daar likt maakt ze vreemde geluiden. Nou, ze is onze eerste kat en we weten niet of het helemaal normale geluiden zijn of heeft ze last...
Weet iemand of er iets bestaat om dit te veranderen?
Alvast bedankt voor alle reacties!
Maria

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 13 februari 2017 - 09:06

Wij hebben ook een opvangkatje die constant leeg liep.
Zij bleek 2 bacteriën in haar urine te hebben.

Haar blaas zit ook constant in een kramp, ook zij verliest nu nog steeds constant urine.
Door over te schakelen van voeding is het wel gebeterd.
Ze krijgt ook nog steeds medicatie.

Volgens mij heeft ze toch nog pijn hoor.  Feit dat ze geluiden maakt als ze zich wast.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ida
Ida
  • 49 berichten

#3 Geplaatst 13 februari 2017 - 09:18

Wat vervelend.
Ik heb ook een blauwe rus gehad met urineverlies, maar bij haar was een tumor de oorzaak.
Momenteel hebben wij een Duitse herder op leeftijd en zij heeft ook gedurende een jaar urine verlies gekend. Haar blaas liep over. Terwijl ze lag liep het er gewoon uit en zij voelde dat niet. Sommige periodes leek ze er geen last van te hebben. Wij dachten dat het ouderdomsincontinentie was en hebben er eigenlijk niet veel aangedaan. Als we haar tijdig op bevel lieten plassen had ze er geen last van. Een vriendin gaf ons de raad om ze eens Echinacea te geven voor een andere kwaal. Wij hebben haar toen 1 lange kuur gegeven. Het had geen invloed op die andere kwaal. Maar sinds ze die kuur gehad heeft - een half jaar geleden - heeft ze totaal geen last meer gehad.
Dus ik vermoed dat er toch iets van een ontsteking heeft gezeten dat door haar weerstand te verhogen met de Echinacea is opgelost. Ze is natuurlijk geen kat en jouw kat lijkt geen ontsteking te hebben, maar ik wil toch mijn ervaring met jouw delen. Misschien kan Echinacea jouw toch ook wel verder helpen. Ik hoop alleszins dat je nog beter advies zal krijgen van mensen met meer kattenervaring!

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.150 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 februari 2017 - 19:55

Is het geen blaasontsteking??
Een vriendin van me heeft een oudere poes en die heeft nierproblemen en af en toe heeft die een blaasontsteking.
Dan maakt ze ook overal kleine plasjes en natuurlijk doet dit pijn en soms koppelen ze die pijn aan hun kattenbak waardoor ze niet meer in de bak willen gaan.
Ze heeft een antibiotica kuur gehad en nu is ze weer beter.

Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#5 Geplaatst 14 februari 2017 - 07:44

De DA heeft alles nagekeken,maar heeft hij ook haar bloed en urine getest?want met puur kijken vind je lang niet alle problemen.
Het klinkt idd als blaasontsteking ,meteen terug naar een DA die doorpakt en bloed en urine laten testen.
Het lijkt wel of de DA van tegenwoordig je eerst 3x laten terugkomen voordat ze daadwerkelijk gaan behandelen/zoeken,als je niet zelf eist dat ze grondig onderzoek doen,wordt je meestal zonder duidelijke diagnose huiswaarts gestuurd.
Hoop dat jullie het probleem snel vinden,succes!

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 14 februari 2017 - 14:42

Mss blaasstenen?Kan de da op een echo zien.Eventueel ook een lange RX.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig