Spring naar inhoud

- - - - -

Waterfonteintjes

• Log in om te reageren
79 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#46 Geplaatst 16 oktober 2009 - 09:34

Joloka zei:

Gesjoemel met filters? :louche:
Ik gebruik in mijn cat-it steeds water uit de brittakan en daardoor kan ik langer met mijn filters doen. Door ze regelmatig uit te spoelen, kan je ook langer met je filter. Ik geloof wel dat er soms van die watten uit de aquarium gebruikt worden.

In Brita filters zitten dezelfde soort filter als in de catmate dus tis nie moeilijke dat je er dan langer mee kan doen... :ha :ha :ha
:louche: Maar die brita's kosten ook geld, dus das geen écht gesjoemel hé :louche:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#47 Geplaatst 16 oktober 2009 - 10:14

sneeuwwitje zei:

In Brita filters zitten dezelfde soort filter als in de catmate dus tis nie moeilijke dat je er dan langer mee kan doen... :ha :ha :ha
:louche: Maar die brita's kosten ook geld, dus das geen écht gesjoemel hé :louche:

Die brita's kosten inderdaad ook geld maar ik heb die gekocht in een pakket: de kan aankopen en de filters gratis erbij voor een heel jaar. En het wordt hier ook gebruikt in de waterkoker, de Senseo, om zuiver te drinken... Als je dan uitrekent hoeveel flessen water we uitsparen?

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#48 Geplaatst 16 oktober 2009 - 10:27

dolfjeweerwolfje zei:

Ik had eerst de oude Cat-it (de bol). Sloeber had er bang van en Tijger keek er (buiten de eerste keer om er in te spelen) niet naar om.
Heb deze dan doorverkocht. Een tijdje later besloot ik om het toch nog eens te proberen met de nieuwe Cat-it en :dancer: :dancer: :dancer: . Ze drinken er beide van!!!

En ik heb de oude cat-it (bol) van dolfjeweerwolfje, kheb hem dan ook meteen uitgeprobeerd
en ofwel hebbe mijn 2 rakkers gewoon geen zin om er van te drinken maar zin om het ding om te gooien (hoe ze het doen weet ik niet) en anders zijn ze gewoon nog te jong ervoor en snappen ze het principe nog niet echt :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 16 oktober 2009 - 10:34

Saskia zei:

En ik heb de oude cat-it (bol) van dolfjeweerwolfje, kheb hem dan ook meteen uitgeprobeerd
en ofwel hebbe mijn 2 rakkers gewoon geen zin om er van te drinken maar zin om het ding om te gooien (hoe ze het doen weet ik niet) en anders zijn ze gewoon nog te jong ervoor en snappen ze het principe nog niet echt :)

In het begin had Gabriël er ook een beetje schrik van hoor.

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#50 Geplaatst 16 oktober 2009 - 10:54

Joloka zei:

In het begin had Gabriël er ook een beetje schrik van hoor.

schrik hebben ze niet echt.. ze gooien het hele ding gewoon om, waardoor er zo'n 3 liter water de grond opgaat :louche: niet bepaald leuk

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 16 oktober 2009 - 10:57

Saskia zei:

schrik hebben ze niet echt.. ze gooien het hele ding gewoon om, waardoor er zo'n 3 liter water de grond opgaat :louche: niet bepaald leuk

Dat kennen we hier op KS als een zwembad :ha . Finn verplaatst de nieuwe cat-it soms wel een beetje maar omgooien? En dan maakt hij heel de vloer nat want hij wast er zijn pootjes in :( .

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#52 Geplaatst 16 oktober 2009 - 11:35

Joloka zei:

Die brita's kosten inderdaad ook geld maar ik heb die gekocht in een pakket: de kan aankopen en de filters gratis erbij voor een heel jaar. En het wordt hier ook gebruikt in de waterkoker, de Senseo, om zuiver te drinken... Als je dan uitrekent hoeveel flessen water we uitsparen?

Ja...ik heb mijn bedenkingen bij Brita...heb het jaren verkocht in de natuurwinkel waar ik werkte maar testaankoop geeft heel slechte testresultaten over kwaliteit van het water, het principe is fantastisch maarja...daarom dat ik ook twijfel of het wel nodig is dat er een filter in de catmate moet...maar allez ja...

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 16 oktober 2009 - 21:05

Ik denk dat de filter dient om het water, eens je het in het apparaat hebt gedaan te zuiveren van vuiltjes. Onvermijdelijk komen er immers haren, restanten van eten etc in het water, dat dan rondcirculeert. Die filter haalt die dingen er uit.

Als ik al zie hoe het drinkbakje er hier na één dag met één kat uitziet... daar zwieren toch wat onzuiverheden in rond hoor.

Als je het water dagelijks ververst, is die filter mss quasi overbodig?

Bewerkt door Alicia, 16 oktober 2009 - 21:06.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#54 Geplaatst 17 oktober 2009 - 09:18

Alicia zei:

Ik denk dat de filter dient om het water, eens je het in het apparaat hebt gedaan te zuiveren van vuiltjes. Onvermijdelijk komen er immers haren, restanten van eten etc in het water, dat dan rondcirculeert. Die filter haalt die dingen er uit.

Als ik al zie hoe het drinkbakje er hier na één dag met één kat uitziet... daar zwieren toch wat onzuiverheden in rond hoor.

Als je het water dagelijks ververst, is die filter mss quasi overbodig?

Ja das zeker waar, ik moest mijn drinkbakjes elke dag 2 keer schoonmaken want Syrah zat er steeds met haar lange haar in... :s
Maar ik ben wel happy dat ik dat nu maar eens om de zoveel dagen meer hoef te doen dus ik zal maar een family pack filters bestellen op zooplus :d

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#55 Geplaatst 17 oktober 2009 - 09:32

Hier de Fresh Flow en ben er heel content ervan.
Ze drinken opmerkelijk meer, het ding is geruisloos en makkelijk schoon te maken.
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 18 oktober 2009 - 00:52

Wij hebben de Catit nu en we zijn er heel tevreden mee. Eerst hadden we een Drinkwell, maar de Catit is toch iets makkelijker om te kuisen :) en ik heb ook de indruk dat ze er meer van drinken..

Maar dat kan ook zijn omdat de Catit in de gang staat, en de Drinkwell in de keuken stond O:)

Bewerkt door Bibie, 18 oktober 2009 - 00:52.

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#57 Geplaatst 18 oktober 2009 - 11:32

Onze nieuwe Cat-It is kapot..ik had hem uitgekuist, terug gevuld en op z'n plaats gezet en hij lekt...heb hem al twee keer terug geleegd en opnieuw alles goed aangeduwd omdat ik dacht dat er ergens iets niet goed op z'n plaats zat maar hij blijft lekken.
Niet te vertrouwen dus..nu staat hier enkel de oude te draaien. Dus ik ga maar eens op zoek naar iets anders..

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#58 Geplaatst 18 oktober 2009 - 11:42

@ Poezemannen: Hoe lang heb je hem al? Misschien is de fontein nog in garantie en kan je hem binnen brengen?

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#59 Geplaatst 18 oktober 2009 - 11:51

poezemannen zei:

Onze nieuwe Cat-It is kapot..ik had hem uitgekuist, terug gevuld en op z'n plaats gezet en hij lekt...heb hem al twee keer terug geleegd en opnieuw alles goed aangeduwd omdat ik dacht dat er ergens iets niet goed op z'n plaats zat maar hij blijft lekken.
Niet te vertrouwen dus..nu staat hier enkel de oude te draaien. Dus ik ga maar eens op zoek naar iets anders..

Soms is iets kleins al genoeg om hem te doen lekken. Zit dat wit ding aan de zijkant (waar de electriciteitskabel doorloopt) heel goed op zijn plaats? Soms zit er een stofje in en een millimeter verschil geeft al lekkage. Of als er daar wat water in zit, heb je hetzelfde probleem.
Ook eens kijken naar het niveau van het water: probeer er eens wat minder water in te doen en dan geleidelijk aan bij vullen (niet letten op dat rood dingske dat het niveau van het water aanduidt want dat werkt niet altijd bij mij).
Sorry dat ik zoveel over dingskes spreek, maar kan het niet gemakkelijk benoemen. 8)

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#60 Geplaatst 18 oktober 2009 - 12:50

Joloka zei:

Soms is iets kleins al genoeg om hem te doen lekken. Zit dat wit ding aan de zijkant (waar de electriciteitskabel doorloopt) heel goed op zijn plaats? Soms zit er een stofje in en een millimeter verschil geeft al lekkage. Of als er daar wat water in zit, heb je hetzelfde probleem.
Ook eens kijken naar het niveau van het water: probeer er eens wat minder water in te doen en dan geleidelijk aan bij vullen (niet letten op dat rood dingske dat het niveau van het water aanduidt want dat werkt niet altijd bij mij).
Sorry dat ik zoveel over dingskes spreek, maar kan het niet gemakkelijk benoemen. 8)

Wel, volgens mij ligt het dus ook aan dat witte ding waar die kabel loopt maar heb die al twee keer op z'n plaats proberen duwen terug en volgens mij zit hij goed. Alhoewel..hij lijkt me wat ingedeukt maar ik krijg het niet echt goed.
Misschien zit er wel water in zoals je zegt..door het uitkuisen misschien? Sebiet nog eens proberen dan want onze Mellon mist dat fonteintje wel..ook al staat de oude Cat-It hier..hij heeft gewoon liever die nieuwe.. :) . Bedankt hé!!

Bewerkt door poezemannen, 18 oktober 2009 - 12:50.