Spring naar inhoud

- - - - -

ben ik fout?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 26 februari 2009 - 23:58

ik heb dus nog 2 kittentjes over, en aangezien ze binnen een paar weken weg mogen, zette ik dus een zoekertje op kapaza. ik vraag 250 euro. deze reactie heb ik gekregen:

Geachte, sorry maar dit is schandalig !!!! wat u doet is de markt kapot maken. hoe kunnen mensen tegen u opboksen? jij vraagt ?250 andere ?500. ookal vraagt u geen stamboom aan. als u uw prijs niet aanpast zal ik u eens aanklagen want, u hk nummer klopt ook al niet .

ben ik dan zo mis??? :catnoknow
zoals hier ook op het forum werd gezegd (alé, het vorige forum), het zijn uiteindelijk maar htk-katjes aangezien ze geen stamboom hebben, er werd daar aangeraden om maar 150 te vragen. manman, welke reactie ging ik dan gekregen hebben?? :s

jullie mening?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 27 februari 2009 - 00:13

Wel vreemd dat deze persoon er precies wat moeite mee heeft dat je minder vraagt.
Ik vind 250€ voor een kitten dat niet uit geteste ouders komt (alleen de vader is getest meen ik me te herinneren?)  toch wel aan de hoge kant.
Maar goed, dat is mijn mening..

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 27 februari 2009 - 00:17

ze zijn allebei getest hoor, maar ja uiteindelijk doet dat daar niet toe. ik wou de prijs niet veel lager doen, omdat ik me dan afvroeg waar ze zouden terecht komen. (voor tessa en ellen is prijs lager, hoor! :) )
ik heb ook vriendelijk geantwoord dat het uiteindelijk htk-katjes zijn, en ik niet vind dat je daar 500 voor kan vragen.
wat zou de reactie dan zijn als ik ze gratis zou weggeven??? ik snap het toch niet goed, hoor...

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 27 februari 2009 - 00:25

Oei sorry, ik wist niet dat beide ouders getest waren. :a

Ohja, je hebt vreemde mensen op de wereld hé. Ik kreeg wel mailtjes met "krijg ik het gratis" etc. :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 27 februari 2009 - 00:41

Je bent volgens mij niet gebonden aan regels rond "verkoop zonder verlies". Als je kittens voor een euro wilt verkopen, mag dat nog steeds geloof ik.

Als zij kitten van "goede kwaliteit" aanbieden, met volledige stamboom, netjes in orde, enz. dan zullen ze die 500 euro er wel voor krijgen. Jij gaat niet met twee kittens (die idd technisch htk zijn) de hele markt kunnen vervormen hoor... just doesn't happen...

De prijs blijft staan op diegene waarbij de cattery's ongeveer break even draaien. En ze mogen zeggen wat ze willen, maar da's een economische wetmatigheid. Dus hun opmerking is :censored:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 27 februari 2009 - 01:35

Je moet je geen zorgen maken.

Verkoop met verlies moet je aanzien als verkoop beneden de inkoopprijs. De kostprijs van een kitten is bijna niet vast te stellen.
Die wetgeving is ook enkel van toepassing op verkopers. Verkopers zijn handelaars en personen die én een commerciële, industriële of financiële activiteiten uitoefenen, én die producten te koop aanbieden. Het is dus van toepassing op verkopen van detailhandelaars, importeurs en groothandelaars. Ik neem aan dat jij niet onder dit toepassingsgebied van de WHPC (Wet betreffende handelspraktijken en voorlichting en bescherming van de consument) valt?

Trouwens, indien hij een rechtszaak zou willen aanspannen (wat mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt) moet hij belang aantonen. Aangezien jij geen kittens met stamboom verkoopt, HTK kittentjes dus, zie ik niet in welk belang hij kan hebben bij de prijs die jij daarvoor vraagt.

Welke prijs je wel zou moeten vragen, daar heb ik geen flauw idee van :) Zijn de kittens kruisingen?

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 27 februari 2009 - 01:47

Ja voila, dat dus.

Mijn cursus recht zat ver :ha

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 27 februari 2009 - 06:13

Amai..even aangevallen worden seg! Dat is inderdaad niet tof om toegemaild te krijgen en hij blijkt er dan nog geen recht toe te hebben ook..niks van aantrekken meid!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#9 Geplaatst 27 februari 2009 - 07:20

Ik zou beter de reactie van Bibie terugmailen! :LOL:
en het zijn geen kruisingen, mama en papa zijn britjes, maarja, zonder stamboom heb je uiteindelijk geen bewijs hé!
tis idd niet leuk om zo'n reactie gemaild te krijgen! er zijn toch rare mensen op de wereld, hé... :evil:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 27 februari 2009 - 07:35

Och trek het je niet aan. Sommige mensen zijn volgens mij nu eenmaal op de wereld gekomen om ambetant door het leven te gaan, en die persoon zal zo iemand zijn, denk ik. Je bent toch eerlijk over je kittens, dus die man heeft geen been om op te staan.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 februari 2009 - 09:24

Goh Nele jij woont helemaal niet ver van mij. Wat kom ik hier in de verleiding, maar jammer genoeg ben ik dan ten dode opgeschreven door mijn vriend :)
Goh ik vind het zeker niet aan de lage kant. Zoals je zelf zegt zijn het HTK's en beide ouders zijn getest. Die persoon kan jou volgens mij niets maken. Gewoon boos en jaloers dat jij ze omwille van lage prijs sneller zou kwijt raken. Wat in principe een stomme reactie is, want iemand die een echte raskat wil, zal dan ook geen interesse tonen in jouw poezeltjes.
Alé zo redeneerde ik toch toen ik op zoek was naar mijn coontjes.
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#12 Geplaatst 01 maart 2009 - 00:08

Wat hij bedoelt met dat je de markt kapotmaakt is dat fokkers die het volgens de regels doen en dus een 500 euro moeten vragen om uit de kosten te geraken hun kittens uiteindelijk niet meer verkocht krijgen als iedereen zonder stamboom en aan 250 euro gaat verkopen, kapaza staat daar nl vol mee. Hoe moeten die fokkers aan hun kopers nog gaan uitleggen dat die 500 euro moeten betalen voor een britje als ze net hetzelfde kitten voor 250 makkelijk kunnen krijgen door eventjes op kapaza te gaan zoeken.

Dan wat hij zegt van aanklagen, daarmee bedoelt die persoon dat gewoon op dat je adverteert met een vals HK nummer. Ik weet niet waar je dat juist kan aangeven, maar als hij het op kapaza zou melden dan kunnen zij je zoekertje verwijderen dacht ik.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#13 Geplaatst 01 maart 2009 - 10:41

maar een kitten zonder stamboom (en dus eigenlijk htk, onmogelijk om mee te fokken achteraf) is ook echt een ander "product" dan eentje met stamboom. Er zijn ook geen dure dekkingen geweest, geen stamboomboekjes, enz. Eigenlijk mogen ze daar niets van zeggen hoor... Nele haar kittens zijn niet dezelfde als die fokkers hun kittens, dus...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#14 Geplaatst 01 maart 2009 - 11:16

Vosse zei:

maar een kitten zonder stamboom (en dus eigenlijk htk, onmogelijk om mee te fokken achteraf) is ook echt een ander "product" dan eentje met stamboom. Er zijn ook geen dure dekkingen geweest, geen stamboomboekjes, enz. Eigenlijk mogen ze daar niets van zeggen hoor... Nele haar kittens zijn niet dezelfde als die fokkers hun kittens, dus...

Ik zeg niet dat ze er iets van mogen zeggen, ik zeg alleen wat deze persoon bedoelt :)
En Nele haar kittens zijn inderdaad niet hetzelfde als dezijne, dat is net zijn probleem. Zij kan haar kittens een pak goedkoper wegdoen en uit de kosten zijn terwijl hij dat niet kan, maar de markt kijkt vaak niet verder dan het uiterlijk van de kat he. En dus geraken brittenfokkers die volgens het boekje werken uiteindelijk hun kittens niet meer kwijt. Zeker bij de brit nog veel meer dan bij andere rassen snap ik zijn punt wel omdat bvb Kapaza echt vol staat met britjes zonder stamboom aan veel lagere prijzen. Als brittenfokker kan je zoiezo maar moeilijk blij zijn met de evolutie dat het ras massaal uitbreidt zonder stamboom, zonder doelgerichte combinaties en vaak zonder ziektes er uit te fokken (wat nu bij Nele wel niet het geval is)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#15 Geplaatst 01 maart 2009 - 12:53

de economische theorie zegt dat er dan maar minder brittenfokkers moeten zijn... Zo werkt het marktmechanisme...

het hele ziektes wegkrijgen e.d. snap ik hoor, maar daar heeft deze het idd niet over hé.