Spring naar inhoud

- - - - -

ben ik fout?

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 01 maart 2009 - 13:59

Ik weet niet of dat waar is dat Britten die het volgens het boekje hun britten niet kwijtraken, omdat (in dit geval Nele) ook britjes aanbiedt zonder stamboom e.d. en aan mindere prijs. Ik heb het al eens aangehaald.
Ik ben van het principe als je op zoek bent naar een raskatje dat je dan ook op zoek bent naar ééntje van een bepaalde cattery met een stamboom, zodat je de achtergrond enz. kan zien en niet bedrogen wordt.
Ik weet nu dat Nele het goed meent met haar beestjes en dat de testen e.d. gedaan zijn en dat de ouders twee echte britten zijn...
MAAR hoeveel verhalen hoor je niet dat mensen die verkopen aan lage prijs en zonder stamboom durven bedriegers zijn (omwille van de testen of zijn het wel echte britten, gezondheid,...?).
Ik persoonlijk heb genoeg goedkopere Maine Coon's tegengekomen zonder stamboom e.d., maar ik ben daar niet op ingegaan omdat ik het niet vertrouwde (terwijl het mss. wel te vertrouwen was, maar een gevalletje zoals Nele was).
Dus ik denk dat er nog voldoende mensen zijn die echt op zoek zijn naar een brit van 500 euro en geen 250.
Hopelijk beledig ik hier nu Nele niet mee :)
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#17 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:05

nee hoor! dat vind ik ook, mensen die echt op zoek zijn naar vb een showkat of om te fokken, zullen natuurlijk kiezen voor een kat met stamboom. dus ik begrijp het probleem met ziektes ed zeer zeker, maar ik denk niet dat ik dan daarmee 'verhinder' dat hij zijn kittens kan verkopen??ik begrijp zijn standpunt wel, maar tis de manier waarop, en zo'n reactie krijgen is niet echt leuk..

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#18 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:06

Nele, welke kittens heb je nog over? Staat er een foto van hen hier?
Ben beetje curieus.. O:)

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#19 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:13

poezemannen zei:

Ga je er nog eentje bijnemen?? :twisted:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#20 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:15

Mirella zei:

Ga je er nog eentje bijnemen?? :twisted:

Euh nee.. :oops: ..ik mag eigenlijk niet meer hoor maar wil toch eens kijken..dan laat ik ze ook eens aan m'n vriend zien..maar hij zal meer: :neen: doen denk ik.. :LOL:

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#21 Geplaatst 01 maart 2009 - 16:17

poezemannen zei:

Euh nee.. :oops: ..ik mag eigenlijk niet meer hoor maar wil toch eens kijken..dan laat ik ze ook eens aan m'n vriend zien..maar hij zal meer: :neen: doen denk ik.. :LOL:

:LOL: :LOL: :LOL: En ik zal voor jou hopen dat het een :thumb: is :p

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 01 maart 2009 - 17:23

wat jammer dat er zon reactie komt maar het is wel begrijpelijk. Er zijn genoeg mensen die een kat zoeken met en bepaald uiterlijk maar daar niet het volle pond vor willen betalen. Nu denk ik tegelijk dat een cattery zijn katten niet graag meegeeft aan iemand die een kat alleen wil hebben vanwege bepaalde uiterlijke kenmerken. (dus zeg maar iemand die er verder weinig van weet en het dier ziet als leuk meubilair)
Nele zal dat ook niet zomaar doen dus denk ik dat deze meneer Nele ziet als een concurrent. Er zijn zat mensen die dat wel doen vanwege de opbrengst.

Hoe zit het dan met dat valse nummer? gebruik je inderdaad een nummer dat niet klopt?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#23 Geplaatst 02 maart 2009 - 00:34

poezemannen zei:

Hier vind je foto's van de ukjes.
Als ik me niet vergis zijn er nog 2 beschikbaar. :a

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#24 Geplaatst 02 maart 2009 - 11:44

Mieke zei:

Ik persoonlijk heb genoeg goedkopere Maine Coon's tegengekomen zonder stamboom e.d., maar ik ben daar niet op ingegaan omdat ik het niet vertrouwde (terwijl het mss. wel te vertrouwen was, maar een gevalletje zoals Nele was).
Dus ik denk dat er nog voldoende mensen zijn die echt op zoek zijn naar een brit van 500 euro en geen 250.

Ik denk dat het bij de britjes gewoon moeilijker ligt omdat dat nu echt wel het ras is met veruit de meeste fokkers. Praat natuurlijk niet goed dat hij het op zo een manier bij Nele aankaart he maarja..

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#25 Geplaatst 03 maart 2009 - 16:41

Ik vind het een belachelijke reactie. Voor jou best vervelend maar ik zou me er weinig van aantrekken. Alleen de term de markt al, het was toch hobbyfok?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 03 maart 2009 - 16:49

Nele zei:

ben ik dan zo mis??? :catnoknow

simpelweg: nee :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#27 Geplaatst 03 maart 2009 - 20:13

Niet aantrekken, ik heb zo ook al mailtjes ontvangen van zaagmensen die heel erg grof waren (ging dan om een bepaalde dienst) omdat ik geen btw nummer had ging ze me aangeven bij de belastingen enzo, echt erover. volgens mij is er iemand op kapaza dat zich verveeld!