Spring naar inhoud

- - - - -

stress ziek zijn?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 maart 2017 - 18:09

Ik en mijn man gaan niet vaak weg, maar ELKE keer we weg zijn geweest (zelfs een weekendje) hebben we prijs. Dan is er een kat (vaak de katers) ziek. Vaak is het dan een blaasontsteking die na 2 weken uitbreekt, maar nu heeft er eentje diarree. Vind ook vaak 'plasjes' maar van overgeefsel denk. Het is pas van gisteren, diarree van vandaag. Maar vorige vrijdag blijkbaar ook iemand diarree (toen we weg waren). Sinds we terug zijn niets meer van gemerkt.

Is dit van stress?? Omdat wij er enkele dagen (zelfs maar 2 volle dagen) niet zijn?
Het is echt elke keer... we durven bijna niet meer weg te gaan.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 09 maart 2017 - 18:34

Zou stress kunnen zijn,maar kan ook dat diegene die de katten verzorgd,ze,wss goedbedoeld,lekkers geeft wat ze niet gewend zijn?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 09 maart 2017 - 19:13

Het kan, Sierra geeft vaak over van de stress als wij met zijn allen eventjes weg zijn en dan bedoel ik 1 uurtje ofzo. Wij gaan al 10 jaar niet meer met zijn allen weg sinds we haar hebben. In het begin gingen mijn moeder en ik op reis en mijn vader apart op een andere tijd. 1 keer samen 1 week weg geweest toen ze 1 jaar oud was en ze was er bijna aan geweest puur van miserie (weigerde te eten en drinken). Nu al zeker 6 jaar ofzo gewoon nooit meer weg zonder haar, wel weekje CenterParcs ofzo, maar dan is zij erbij.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 09 maart 2017 - 19:23

Bekijk berichtBlackScorpion, op 09 maart 2017 - 19:13, zei:

Het kan, Sierra geeft vaak over van de stress als wij met zijn allen eventjes weg zijn en dan bedoel ik 1 uurtje ofzo. Wij gaan al 10 jaar niet meer met zijn allen weg sinds we haar hebben. In het begin gingen mijn moeder en ik op reis en mijn vader apart op een andere tijd. 1 keer samen 1 week weg geweest toen ze 1 jaar oud was en ze was er bijna aan geweest puur van miserie (weigerde te eten en drinken). Nu al zeker 6 jaar ofzo gewoon nooit meer weg zonder haar, wel weekje CenterParcs ofzo, maar dan is zij erbij.

Sloeber weigert in de kliniek ook te eten (om na een week - en sonde te krijgen - het eerste wat hij dan doet bij thuiskomst te eten). Maar ze zitten dan in hun vertrouwde omgeving.... Ze krijgen uiteraard veel aandacht van ons, slapen bij ons, zijn nooit superlang alleen (mijn man werkt in ploegen en dat gecombineerd met mijn job in het onderwijs maakt dat ze niet lang alleen zijn) en liggen 's avonds ook bij ons.
Maar elke keer is er een kater ziek....

Bekijk berichtDuchess, op 09 maart 2017 - 18:34, zei:

Zou stress kunnen zijn,maar kan ook dat diegene die de katten verzorgd,ze,wss goedbedoeld,lekkers geeft wat ze niet gewend zijn?

Nee, dat weet ik zeker van niet. Wel is het zo dat hun potje natte voeding bij ons vrij snel wordt verwijderd, terwijl hij (broer) dat laat staan. Veel zit er nooit meer in (1 zakje voor katten), maar hij doet dit altijd. Een blaasontsteking kan je er niet van krijgen (zoals normaal).
En nu was het ook niet echt warm. Sloeber 'kuist' de potjes meestal toch nog....

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#5 Geplaatst 09 maart 2017 - 20:03

Als ik mij niet vergis kan stress toch één van de triggers van een blaasontsteking zijn?
Ocharme toch he. Ik mag er al niet aan denken dat wij komende zomer ook weer voor een aantal dagen eens zullen weggaan.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#6 Geplaatst 10 maart 2017 - 16:31

Dan lijkt het idd toch het meeste op stress,mss helpt het ophangen van Feliway verstuiver ruim voor vertrek,om te voorkomen dat ze stress krijgen en dan het voer bij voorbaat laten aanlengen met water of tonijnnat zodat ze iig genoeg water/vocht binnen krijgen.