Spring naar inhoud

- - - - -

Wantoestanden in Belgische slachterij!

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2017 - 19:27

Er zijn gruwelijke wantoestanden in een Belgische slachterij, het is vreselijk wat daar gebeurt.
Waarom? vraag ik me af om zo me dieren om te gaan, ocharm die arme beesten.

Zijn  die mensen gek gestoord of hebben ze totaal geen gevoel, ik kom er met mijn verstand niet bij.

Het is te hopen dat ze hun straf terug krijgen, hetzelfde hoe ze met levende wezens  omgaan, dieren hebben ook pijn en  gevoelens :NoWhy:
“Wat je zaait, zal je oogsten.” Dit is ook bekend als de “Wet van oorzaak en gevolg” dat ze de straf krijgen wat ze verdienen

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2017 - 19:35

Mij ergert het even zeer dat alle mensen nu ooooh en aaaah zitten te roepen. Allemaal vinden ze het afschuwelijk en niet kunnen. Maar bij bijna allemaal ligt er vanavond vlees op het bord. Waar komt dat vandaan he. Kan even goed een varken zijn uit dat filmpje. Maar dan is het plots ok want je moet toch eten. Mensen zijn hypocriete wezens.
Geplaatste afbeelding

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.690 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 24 maart 2017 - 20:05

Daar heb je gelijk in, toch zijn er genoeg  vleesvervangers.
Vlees.hoef je niet perse te eten, er zijn genoeg alternatieven

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 maart 2017 - 20:18

Is niet omdat er nù één geval aan t licht komt van dierenmishandeling dat dat in àlle slachthuizen zo gebeurd he
Ik ga daarom ik elk geval niet laten vlees te eten!

Er zijn veel vleesvervangers jà meitepeit maar deze zijn meestal nog ongezonder en vetrijker dan een mager stukje vlees!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2017 - 21:38

Bekijk berichtKaprice, op 24 maart 2017 - 20:18, zei:

Is niet omdat er nù één geval aan t licht komt van dierenmishandeling dat dat in àlle slachthuizen zo gebeurd he
Ik ga daarom ik elk geval niet laten vlees te eten!

Er zijn veel vleesvervangers jà meitepeit maar deze zijn meestal nog ongezonder en vetrijker dan een mager stukje vlees!

Dat is onzin die verspreid word door de vlees lobby. Van mij mag je gerust eens een veggie burger vergelijken met vlees qua vet enzo. Dat heb je volgens mij niet gedaan maar je praat gewoon een artikel na die jouw vooroordelen aansterkt.
En die mishandelingen komen  wel heel vaak voor. Mn stiefpa is ook slager en als ik hem soms verhalen hoorde vertellen toen ik nog thuis woonde.
Ik volg vrij veel dierenrechten organisaties op facebook en berichten zoals dat zijn jammer genoeg echt schering en inslag en geen uniek feitje. Dieren zijn dingen geworden, een product, massaproductie, zo goedkoop mogelijk. Goedkoop is zelden mens en/of dierwaardig bij de bron.

Bewerkt door Eibhlin, 24 maart 2017 - 21:58.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 maart 2017 - 21:49

Effe een simpele vergelijking
Vegetarische vleesvervanger voor gehakt bv voor spaghetti:
Schermafbeelding 2017-03-24 om 21.55.22.png
Rundsgehakt:
Schermafbeelding 2017-03-24 om 21.53.46.png

Dit artikel vond ik persoonlijk de nagel op de kop:http://www.hln.be/hln/nl/39/Nina-kookt/article/detail/3113413/2017/03/24/Waarom-we-nog-genieten-van-vlees-zelfs-na-gruwelbeelden-van-dierenmishandeling.dhtml
Ik citeer:

Sociale druk en superioriteitsgevoel

Dat die voorverpakte kippenworsten ons niet meteen doen stilstaan bij de laatste levensuren van die kip, is dus één factor. Maar ook onze omgeving en cultuur spelen een grote rol. "Als je familie, vrienden, leraars, bekende chef-koks en noem maar op het allemaal oké vinden om vlees te eten, dan zal je er zelf ook veel minder problemen mee hebben," legt Bruers uit. "We willen daar dan niet verder bij stilstaan omdat het ons dan een slecht gevoel bezorgt. We gaan dan allemaal vreemde gedachtekronkels maken om ons gedrag goed te praten. 'Het zijn toch maar dieren,' is daar een voorbeeld van, een vorm van discriminatie die je kan vergelijken met racisme. We beschouwen onszelf als meerderwaardig en willen zo ons gedrag rechtvaardigen. In een andere vorm gebeurde dat jaren geleden met slavernij: door je superieur te voelen aan een bepaalde groep, geef je jezelf het recht om die te behandelen zoals jij dat wil. Terwijl varkens bijvoorbeeld de intelligentie hebben van een peuter van 3 jaar, wat best indrukwekkend is."

Bewerkt door Eibhlin, 24 maart 2017 - 21:56.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2017 - 22:10

Laatste post :d Ja ik heb echt een hekel aan inhoudsloos geblaat van mensen die spuien zonder kennis. Dus! Hier een overzicht samengesteld door het wetenschappelijk tijdschrift eos. Het geeft weer welke vleesvervangers goed zijn, minder goed of slecht. Net zoals bij alles, ook vlees, heb je gezond, minder en echt ongezonde zaken.
Veggiewijzer_Pagina_1.jpeg
Veggiewijzer_Pagina_2.jpeg

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 25 maart 2017 - 05:52

@Eibhlin
1g tgov 0,2g suikers in gehakt  :trance:
0,8g tgov 0,2g zout in gehakt  :trance:

Is dus volgens mij "geen onzin uit een artikeltje van de vleeslobby" zoals jij schrijft!
Veel vleesvervangers zijn te vet, bevatten teveel suikers & zout en te weinig proteïnen!
Veel geven zelfs een tekort aan ijzer en eiwit en vit B1 en B12…

Of uit de woorden van test aankoop :
"Het voordeel van vleesvervangers in vergelijking met vlees is dat ze minder of helemaal geen verzadigde vetten bevatten en ook voedingsvezel bevatten. Het nadeel is dat ze vaak evenveel vet of soms zelfs meer vet bevatten dan vlees, dat ze vaak relatief zout zijn en dat ze niet allemaal alle onmisbare voedingsstoffen bevatten die aanwezig zijn in vlees en vis.
Uit een analyse van Test-Aankoop bleek bijvoorbeeld dat van de 171 geanalyseerde vleesvervangers er 21 te vet en te zout waren én te weinig proteïnen bevatten. De helft van de onderzochte producten is te zout, en nog eens de helft is te vet. Bijna de helft brengt niet genoeg proteïnen op tafel. Slechts één op de zeven (24 van de 171 geanalyseerde producten) leverde genoeg proteïnen aan zonder te zout en te vet te zijn.
Geschikte vleesvervangers bevatten naast ijzer en eiwit ook vitamine B12 en/of B1.
Aan vleesvervangers hangt jammer genoeg ook een behoorlijk prijskaartje vast: van de 24 producten die onze goedkeuring konden wegdragen, zijn er amper zeven die € 15 of minder per kilo kosten."

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 25 maart 2017 - 07:26

Ik post hier even wat ik op de Wist je dat gepost heb.

Ikzelf ben door te weten wat er met dieren in slachterijen gebeurd gestopt met vlees te eten. Bij elke hap van een stuk vlees, zag ik voor mijn ogen dat het dier in kwestie de keel werd overgesneden, levend geplukt werd, levend aan haken gehangen, etc. Ik kon op de duur echt geen hap meer door mijn keel krijgen, ik voelde me walgelijk, ik voelde alsof het bloed aan mijn handen kleefde. Daarom ben ik gestopt met dieren te eten.

Ik eet niet elke dag vervangers, ze zijn inderdaa niet allemaal even goed. Maar er zijn heel goede vervangers ook. Ik eet liever de nep kip en nep gambas dan echt, ze zijn veel lekkerder. Mijn moeder eet wel vlees, maar ze lust liever de nep pitta vlees dan het echte, omdat het nep veel minder vet smaakt. En mijn vlees etende collegas vinden bepaalde dingen die ik heb laten proeven ook heel goed.

Bewerkt door BlackScorpion, 25 maart 2017 - 07:30.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 25 maart 2017 - 14:23

@Kaprice: er staat duidelijk in mn vergelijking dat er NIET meer vet zit in een vegetarische burger. In de tabellen die ik gepost heb van het EOS magazine zie je ook duidelijk welke burgers WEL goed scoren op zout en suiker gehalte. 1 voorbeeld is dus niet de regel als je goed zou kijken. Ijzer, B12 en andere noodzakelijke stoffen halen vegetariërs uit andere alternatieven zoals zuivel noten, ... Iemand die gezond vegetarisch eet en geen aandoening heeft die je belet bepaalde stoffen op te nemen heeft GEEN tekort hieraan. Je kan prima met een vlees eetpatroon ook tekorten krijgen van belangrijke stoffen. Je maaltijd bestaat uit meer dan een burger of een stuk vlees he... Maarja, zoals heel vaak in dit soort discussies is het vanuit de vlees-eters kant een spelletje van zien wat ze willen zien.
Ik ben zelf al 8 jaar vegetariër en prima gezond. En dat extra prijskaartje is ook onzin. Ik heb ooit eens voor een week burgers gekocht en mn ex voor een week vlees. We hadden ook deze prijs discussie toen. We hebben de prijskaartjes naast elkaar gelegd en kwamen zowat het zelfde bedrag uit. Daarnaast eten vegetariërs niet dagelijks vleesvervangers. Er zijn veel andere alternatieven zoals ik al zei bv noten en bepaalde groenten enzo. Ik betaal op een maand rond de 200€ aan boodschappen. Ik denk dat menig vleeseter hier ver boven zit. En al zou het meer kosten, dat heb ik er voor over om geen dieren te laten afzien en doden voor mijn eigen genot en willetje.

Het zou fijn zijn als mensen zouden praten vanuit kennis ipv vooroordelen. Er zijn er geen die ik nog niet gehoord heb en niet kan weerleggen.

Bewerkt door Eibhlin, 25 maart 2017 - 14:24.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#11 Geplaatst 25 maart 2017 - 14:24

Ik ben al dertig jaar overtuigd! Ik eet weinig tot nooit vleesvervangers, sommige producten daarvan zijn volgens mij inderdaad ook niet zo gezond. Maar ik ben geen vegetariër geworden voor mijn gezondheid, maar omdat ik een dood dier totaal compleet niet door mijn strot krijg.

En ja, dit gebeurt  niet enkel in Tielt mensen. Dit gebeurt overal! Animal rights heeft een tijd geleden in meerdere slachthuizen in Frankrijk gefilmd, zelfde toestanden daar. Ik zal ook nooit de beelden van Gaia vergeten ivm de koeien. Gruwelijk!

Ondanks het feit dat ik al dertig jaar geen vlees of vis meer eet en geen vleesvervangers zijn mijn bloedresultaten perfect. Vorige week mijn jaarlijkse resultaten gekregen, vitamine B12 en ijzergehalte zijn prima! Maar is natuurlijk makkelijk om onze kop in het zand te steken en te denken dat Tielt een uitzondering is. Effe verontwaardiging allerhande en binnen een paar dagen weer over naar de orde van de dag :bla: :NoWhy: :evil:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 25 maart 2017 - 14:26

Bekijk berichtBlackScorpion, op 25 maart 2017 - 07:26, zei:

Ik post hier even wat ik op de Wist je dat gepost heb.

Ikzelf ben door te weten wat er met dieren in slachterijen gebeurd gestopt met vlees te eten. Bij elke hap van een stuk vlees, zag ik voor mijn ogen dat het dier in kwestie de keel werd overgesneden, levend geplukt werd, levend aan haken gehangen, etc. Ik kon op de duur echt geen hap meer door mijn keel krijgen, ik voelde me walgelijk, ik voelde alsof het bloed aan mijn handen kleefde. Daarom ben ik gestopt met dieren te eten.

Ik eet niet elke dag vervangers, ze zijn inderdaa niet allemaal even goed. Maar er zijn heel goede vervangers ook. Ik eet liever de nep kip en nep gambas dan echt, ze zijn veel lekkerder. Mijn moeder eet wel vlees, maar ze lust liever de nep pitta vlees dan het echte, omdat het nep veel minder vet smaakt. En mijn vlees etende collegas vinden bepaalde dingen die ik heb laten proeven ook heel goed.

Ik heb dat ook, in het begin dat ik er over dacht om er met te stoppen kon ik ook van niks meer genieten. Bij mij kwam het door die docu 'earthlings'. Ik zie dat echt nog steeds voor me.
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.229 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 25 maart 2017 - 14:49

Ik heb dus "vooroordelen" ???  :slach:

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#14 Geplaatst 25 maart 2017 - 15:07

Ik eet wel vlees,biologisch wel te verstaan omdat ik vind dat een dier een waardig leven behoort te hebben,dat het er in sommige slachthuizen zo aan toegaat is verschrikkelijk en het liefste zou ik met de personen precies hetzelfde doen als wat ze deze dieren hebben aangedaan.

Het is een feit dat we dieren zullen moeten doden voor het vlees,niet alleen voor menselijke consumptie maar ook voor onze katten,honden etc..hebben we vlees voor hun voeding nodig.
Een kat of hond vegetarisch voeren is in mijn ogen niet zoals het hoort,het zijn nu eenmaal carnivoren.

Heb laatst een docu gezien over wat er nodig is om BV graan of soya te verbouwen voor de vegetarische eters,wat blijkt,er worden heel wat dieren afgeschoten of vergiftigd omdat ze het graan/soya opeten,dus zelf voor vegetarisch eten zullen dieren sterven.

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#15 Geplaatst 25 maart 2017 - 15:08

Deprimerend  :(