Spring naar inhoud

- - - - -

Wantoestanden in Belgische slachterij!

• Log in om te reageren
98 reacties op dit onderwerp
Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#91 Geplaatst 31 maart 2017 - 22:53

Ik vind melk echt te ranzig! Ga ik echt van overgeven. Er zijn op dit moment veel alternatieven. Rijst, haver, soja, amandel etc etc
Eigenlijk is melk helemaal niet gezond, ok er zit calcium in maar dat zit tegenwoordig in veel meer producten.
Bij het eten is het zelfs slecht, omdat het de goede opname van ijzer in voeding belemmert. Het beste kun je iets drinken met veel vitamine c erin tijdens het eten.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#92 Geplaatst 01 april 2017 - 07:53

Ik drink geen melk, ik eet het bij mijn cornflakes. Ik eet elke dag cornflakes,dat vind ik vies met water. Verder gebruik ik eigenlijk geen melk, ja heeeeel soms chocomelk, verder niet. Maar cornflakes met water of sinaas, dan kokhals ik en erger. Dus cornflakes met melk. En tja, ofwel lactose vrije koemelk of gesuikerde soyamelk, maar dan wordt ik snel echt dik...
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#93 Geplaatst 01 april 2017 - 09:29

Bekijk berichtBlackScorpion, op 01 april 2017 - 07:53, zei:

Ik drink geen melk, ik eet het bij mijn cornflakes. Ik eet elke dag cornflakes,dat vind ik vies met water. Verder gebruik ik eigenlijk geen melk, ja heeeeel soms chocomelk, verder niet. Maar cornflakes met water of sinaas, dan kokhals ik en erger. Dus cornflakes met melk. En tja, ofwel lactose vrije koemelk of gesuikerde soyamelk, maar dan wordt ik snel echt dik...
Cornflakes met water of sinaas??? :misselijk:
Dan nog liever droog....

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 01 april 2017 - 11:15

Ik eet mn cornflakes gewoon droog :d Ik word echt misselijk van de geur van melk alleen al. Ik heb dat altijd al gehad. Vroeger toen ik wel gewone melk gebruikte kon ik nooit zeggen of een fles die open was nog goed was. De moment dat ik er aan rook stond ik aan de wc. :misselijk:
Neemt die melk trouwens niet gewoon de smaak van je cornflakes op? Met rijstmelk of amandelmelk denk ik niet dat je dat erg gaat smaken. Ik heb zelf eens gewaagd om rijstmelk zo te proeven en het smaakte echt heel neutraal. Als je het wil testen kan je gewoon die kleine drinkbrikjes kopen ipv direct een liter. Ik koop die ook altijd om te koken omdat een liter of halve liter te veel is.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#95 Geplaatst 04 april 2017 - 08:44

Heb niet alles gelezen... (geen tijd, moet naar de kapper :lachen: ). Zelf zijn ik en mijn man enorme natuurliefhebbers en dierenliefhebbers. Maar.... we eten wel vlees.... Zijn we hypocriet... nee, vind van niet (en eet ook niet zo heel veel vlees).
Wel ben ik van mening dat de dieren tot hun laatste ogenblik goed moeten behandeld worden. Dus die taferelen van in het slachthuis vind ik afschuwelijk.
Er zijn mensen die vleeseters hypocrieten vinden, geen vlees eten, maar wel vis.... da's idem vind ik. De zee wordt ook leeggevist. Zelfs al let je erop welke vis je eet. Mosselen worden trouwens ook gekweekt voor ons.
Of wel zich schminken (op dier geteste producten), leer dragen, maar mensen die vlees eten hypocriet vinden. Vind ik wat raar.... maar wie ben ik....

Wel is het zo dat ik pertinent weiger dingen te eten waarvan ik op voorhand weet dat de dieren erdoor geleden hebben. Bv. zal ik NOOIT haaienvinnensoep eten en heb ik bij lieve mensen mijn bord niet aangeraakt omdat het ganzenlever was. Die persoon vroeg waarom en heb eerlijk gezegd waarom....
Ook hebben we zelf kippen.

Ik las hier vluchtig iets van melk? Weet nu wel niet de discussie.... maar melk drinken is de koe helpen he? De koe produceert gewoon nu éénmaal melk (oke ja, de mens voert dit wat op da's wel zo), dus moet ze ervan af. Net zoals een kip dagelijks een ei legt (maar ook hier weer...de mens).
Maar zelf lust ik geen melk (echt niet) en heb ik eitjes van onze eigen kippen 8)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#96 Geplaatst 04 april 2017 - 08:57

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 04 april 2017 - 08:44, zei:

Heb niet alles gelezen... (geen tijd, moet naar de kapper :lachen: ). Zelf zijn ik en mijn man enorme natuurliefhebbers en dierenliefhebbers. Maar.... we eten wel vlees.... Zijn we hypocriet... nee, vind van niet (en eet ook niet zo heel veel vlees).
Wel ben ik van mening dat de dieren tot hun laatste ogenblik goed moeten behandeld worden. Dus die taferelen van in het slachthuis vind ik afschuwelijk.
Er zijn mensen die vleeseters hypocrieten vinden, geen vlees eten, maar wel vis.... da's idem vind ik. De zee wordt ook leeggevist. Zelfs al let je erop welke vis je eet. Mosselen worden trouwens ook gekweekt voor ons.
Of wel zich schminken (op dier geteste producten), leer dragen, maar mensen die vlees eten hypocriet vinden. Vind ik wat raar.... maar wie ben ik....

Wel is het zo dat ik pertinent weiger dingen te eten waarvan ik op voorhand weet dat de dieren erdoor geleden hebben. Bv. zal ik NOOIT haaienvinnensoep eten en heb ik bij lieve mensen mijn bord niet aangeraakt omdat het ganzenlever was. Die persoon vroeg waarom en heb eerlijk gezegd waarom....
Ook hebben we zelf kippen.

Ik las hier vluchtig iets van melk? Weet nu wel niet de discussie.... maar melk drinken is de koe helpen he? De koe produceert gewoon nu éénmaal melk (oke ja, de mens voert dit wat op da's wel zo), dus moet ze ervan af. Net zoals een kip dagelijks een ei legt (maar ook hier weer...de mens).
Maar zelf lust ik geen melk (echt niet) en heb ik eitjes van onze eigen kippen 8)

Eh?? We helpen de koe door melk te drinken??
In de zuivelindustrie worden de koeien constant bevrucht en moeten ze kalven om melk te geven. Koeien geven niet constant melk. Net zoals de mens geven ze melk als ze een baby hebben. Die kalveren worden heel vaak al vanaf dag 1 van de koe weg gehaald zodat wij die melk kunnen krijgen. Het enige dat het kalf krijgt is de eerste melk met het biest in. Die wordt opgevangen en met de papfles aan het kalf gegeven. Voor de rest krijgen die flessenmelk zoals wij aan opvangkittens of baby's geven. Veel van die kalfjes gaan naar de slacht voor kalfsvlees of worden ook opgefokt tot melkkoe. Er zijn ook mengrassen waarbij ze kunnen kiezen of ze het kalf opfokken voor melk of vlees.

Dus nee, je helpt de koeien daar absoluut niet mee...

Daarnaast, veel mensen die dit serieus nemen en geen vlees eten om wille van het dierenleed, eten ook geen vis, gebruiken producten die niet getest zijn en dragen geen echt leer... Je kan het nooit gans uitsluiten, zowat alles wordt of werd ooit getest op dieren. Maar ik ben pro beperken.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#97 Geplaatst 04 april 2017 - 09:30

Bekijk berichtEibhlin, op 04 april 2017 - 08:57, zei:

Eh?? We helpen de koe door melk te drinken??
In de zuivelindustrie worden de koeien constant bevrucht en moeten ze kalven om melk te geven. Koeien geven niet constant melk. Net zoals de mens geven ze melk als ze een baby hebben. Die kalveren worden heel vaak al vanaf dag 1 van de koe weg gehaald zodat wij die melk kunnen krijgen. Het enige dat het kalf krijgt is de eerste melk met het biest in. Die wordt opgevangen en met de papfles aan het kalf gegeven. Voor de rest krijgen die flessenmelk zoals wij aan opvangkittens of baby's geven. Veel van die kalfjes gaan naar de slacht voor kalfsvlees of worden ook opgefokt tot melkkoe. Er zijn ook mengrassen waarbij ze kunnen kiezen of ze het kalf opfokken voor melk of vlees.

Dus nee, je helpt de koeien daar absoluut niet mee...

Daarnaast, veel mensen die dit serieus nemen en geen vlees eten om wille van het dierenleed, eten ook geen vis, gebruiken producten die niet getest zijn en dragen geen echt leer... Je kan het nooit gans uitsluiten, zowat alles wordt of werd ooit getest op dieren. Maar ik ben pro beperken.

Waarom wist ik dat die zin 'te serieus' genomen ging worden. Ik heb er ook tussen haakjes bijgezet dat de mens dit verhoogt. Weet ik uiteraard ook wel....

Ik weet ook gewoon dat de meeste koeien een deftig leven hebben. Ja, de mens 'kweekt' koeien voor ons (melk, vlees,...). De mens maakt nu éénmaal 'misbruik' van de natuur. Maar daar zijn wel allemaal aan schuldig, 1 voor 1. Zelfs wanneer je gewoon met je auto gaat tanken, je bemesting gebruikt, je water gebruikt, je op reis gaat met de vlieger, ja, zelfs als je de trein neemt.....

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#98 Geplaatst 04 april 2017 - 09:51

Hoe veronderstel je dat een zin dan wel opgevat moet worden binnen een discussie als dit. Er zijn serieus mensen die dat zo zien en denken dat een koe een melkmachine is.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#99 Geplaatst 04 april 2017 - 09:59

Bekijk berichtEibhlin, op 04 april 2017 - 09:51, zei:

Hoe veronderstel je dat een zin dan wel opgevat moet worden binnen een discussie als dit. Er zijn serieus mensen die dat zo zien en denken dat een koe een melkmachine is.

Heb de discussie niet gelezen en ga dat ook niet doen. Ik ken perfect de werking van de koe en hoe en wanneer de melk komt. Ook dat de mens dit 'uitbuit'.
Maar ik ga er niet hypocriet over doen. Ik drink dan geen melk, maar eet wel kaas, eet wel dingen waarin melk verwerkt zit.
Voor mij is de koe zeker geen melkmachine, maar uiteindelijk is ze dat wel he.... (ondanks ik van mening ben dat de meeste wel een goed leven hebben, ongeacht of ze er nu voor gekweekt zijn of niet. )Het zou naïef zijn om te denken dat ze dat niet is. In superveel producten zit melk verwerkt. Ga in de colruyt de koeling binnen en je ziet niets anders.
En ja... ik eet dagelijks yoghurt als ontbijt, eet geregeld kaas, maak geregeld iets klaar waar melk voor nodig is (dan lust ik dat wel).

Je kan niet alles mijden..... Ieder kiest voor zich wat en hoe. Maar heb liever iemand dat wel vlees eet (op enkele dingen na), dan iemand die geen vlees eet, maar dan dieren mishandeld, vleugels uit een vlieg trekt, poten uittrekt bij een spin en wat dan nog.... Deze dieren lijden veel meer dan de 'door de mens gekweekte' dieren die best nog een goed leven hebben (ja, wel met als doen om melk te leveren ed).

Maar dat is enkel mijn mening.