Spring naar inhoud

- - - - -

Dilemma cattery.

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
kruimeltje10
kruimeltje10
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 30 maart 2017 - 15:35

Ik start binnenkort een cattery, naam is al aangevraagd en goedgekeurd.

Volgende week komt het eerste poesje hier wonen, ze is dan 13 weken, begin juni komt er een tweede poesje.
Ons plan was om de poezen als ze oud genoeg zijn (anderhalf tot 2 jaar) op buitendekking te laten gaan, om dan uit de 2 nestjes een poesje aan te houden.

We wilden dan in die periode ook een eigen dekkater aanschaffen, maar ...enkele dagen geleden hebben we een heel mooi katertje gezien, hij is nu 7 weken, dus de leeftijd van de 2 kleine poesjes. Hij komt van een Poolse fokster.

Dus ja, het verstand zegt Nee veel te vroeg, pas volgend jaar, het hart zegt, je kan hem niet laten gaan.
Met ons verstand weten we dat het waarschijnlijk te vroeg is, want de poezen worden misschien al vroeg krols en wat dan?

We vinden het heel moeilijk, om te beslissen. Wat vinden jullie ervan? Wat zouden jullie doen en hoe zou je het dan aanpakken?

Alvast bedankt.

Bewerkt door kruimeltje10, 30 maart 2017 - 15:47.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 30 maart 2017 - 21:14

Moeilijk,enerzijds,als je de kater vindt die je graag wilt dan is dat super,valkuil,de poezen kunnen vroeg krols worden en bestaat het risico van te vroeg gedekt worden.
Is het ras over het algemeen vroegrijp?
Mss kan je DA je helpen met info over chemische castratie,maar weet niet vanaf welke leeftijd dat kan.
Wil je de kater in huis houden of krijgt hij een katerverblijf!

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.094 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 31 maart 2017 - 08:29

echte tips heb ik helaas niet voor je, want het is erg lastig dat zowel poes als kater vanaf 4 maand vruchtbaar kunnen zijn.
Dan moet je nog minimaal tot 1jarige leeftijd zien te overbruggen ivm testen/uitgroeien etc.

Er zijn cattery's die het doen, maar ook daar komen ongelukjes voor van 'ongewenste' nestjes..

Lastig :(

kruimeltje10
kruimeltje10
  • 4 berichten

#4 Geplaatst 04 april 2017 - 23:09

Ik weet het, ik vind het ook heel lastig (is niet het juiste woord), maar het katertje is super, hij heeft alles wat ik wil, ken je dat , dat je een dier ziet en je word verliefd, niks aan te doen. Als ik het niet doe weet ik dat ik er spijt zal van hebben.

Het zijn Noorse Boskatten, en mijn gedacht was om hem iets te geven zodat hij niet gaat dekken.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.418 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 06 april 2017 - 11:07

Je weet niet hoe je kattin gaat uitgroeien.
Dus je kan op voorhand niet weten welke kater daarbij hoort om de mindere punten van je kattin op te vangen.

Lijkt mij dus een echte gok van al een dekkater in huis te nemen

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Randa
Randa
  • 6.198 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 07 april 2017 - 13:28

Bekijk berichtkruimeltje10, op 04 april 2017 - 23:09, zei:

Ik weet het, ik vind het ook heel lastig (is niet het juiste woord), maar het katertje is super, hij heeft alles wat ik wil, ken je dat , dat je een dier ziet en je word verliefd, niks aan te doen. Als ik het niet doe weet ik dat ik er spijt zal van hebben.

Het zijn Noorse Boskatten, en mijn gedacht was om hem iets te geven zodat hij niet gaat dekken.

vanaf welke leeftijd ga dan iets geven? toch niet op de leeftijd van 4 maanden, dit zou helemaal onverantwoord zijn. Als je ziet dat hij gaat dekken? dan kan het al te laat zijn en ik spreek van ondervinding, mijn trouble werd voor het eerst papa op de leeftijd van 7 maand!
Denk goed na voor je er aan begint

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg