Spring naar inhoud

- - - - -

Snowshoe verhaart enorm

snowshoe ruiven verharen vacht vachtverzorging

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Rokusanu
Rokusanu
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 31 maart 2017 - 11:11

Hey,

Even een vraagje. Ik heb een Snowshoe kat van 5 jaar oud maar die ongelofelijk veel verhaart. Als je er op wrijft krijg je een hand vol haar terug, en overal waar je wilt zitten zie je witte haren. Ik kam hem 1x in de week, maar misschien is dit niet genoeg? Qua voeding krijgt hij Purina One. Ik heb nog twee andere katten, zwartjes, die ook ruiven maar niet zo extreem zoals hij. Zou het door de stress kunnen? We zijn nl. verhuisd in februari maar de Snowshoe heeft een jaar en half bij mijn ouders gewoond omdat ik maar 2 katten mocht meenemen op het appartement die ik huurde. In begin was het dus even wennen weer, ook terug samen met de andere twee, maar nu een maand later hebben ze wel hun routine terug gevonden en komen ze nog steeds overeen.

Zou het helpen zou ik hem eens wassen of in een trimsalon binnen steken? Of andere oplossingen? Mijn vriend begint die witte haren overal (zeker op zijn kleren) een beetje beu te worden en zou ook graag een oplossing willen vinden hiervoor.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 31 maart 2017 - 18:07

Zou idd heel goed stress kunnen zijn,maar Purina one is ook niet bepaald hoogstaand voer,ik zou voor voer gaan met hoogwaardig vleespercentage en zonder granen,het zijn vaak de vulmiddelen (granen,soya) in het voer waardoor dieren extra gaan verharen.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 31 maart 2017 - 19:36

Purina het best wat je in de supermarkt kan krijgen.
Maar uiteraard is er veel beter.

Snowshoes zijn (dacht ik toch) kortharige katten.
Dus door ze te kammen of te borstelen stimuleer je de verharing.
Gewoon met een vochtige doek de dode haren weghalen, maar meer kammen is meer verharen ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: snowshoe, ruiven, verharen, vacht, vachtverzorging