Spring naar inhoud

- - - - -

Bench voor fluf?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 01 april 2017 - 11:23

Ik kreeg de brief in de bus van mn dierenarts voor mn jaarlijkse controle. Nu is dat altijd iets waar ik enooorm tegen op kijk door fluffy. Zoals ik wel al eens gezegd heb is zij niet de gemakkelijkste om mee te nemen. Dat is altijd letterlijk een gans gedoe en gevecht om die in haar draagbak te krijgen. Ik heb al vanalles geprobeerd: aan de leiband, in een plastiek draagbak, draagbak van stof. Nu vorig jaar toen ze haar poot pijn gedaan had heb ik ze mee gedaan in de bench. Die bench is nu wel veeeel te groot om haar te vervoeren. Paste zowat net in de auto. :d Maar ik zit  nu te denken om voor haar de Small maat (S: L 64 x B 48 x H 54 cm) te kopen. Het leek me, misschien was het gewoon éénmalig, misschien niet, dat ze echt rustiger was in de bench. Ik heb gewoon die deur open gezet, snoepjes er in en ze ging er zelf in zitten. Deurtje dicht en fluffy mee. Geen gekrijs, geblaas, gebrab en zot vieze kat.

Zijn er nog mensen die een kat met een bench vervoeren?

Het lijkt me ook handig voor als ik ooit verhuis eigenlijk. Mn andere 2 steek ik in zo situaties samen in de grote bench maar voor fluf heb ik niet echt een oplossing. Vroeger liet ik ze gewoon in huis maar ze lijkt steeds nieuwsgieriger te worden naar open deuren.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.676 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 april 2017 - 11:56

Ik heb een draagmand met een klapdeksel.
Je zet de kat er langs boven in, en sluit het deksel.

Zelfs met de lastigste kat heb ik geen problemen

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 01 april 2017 - 12:31

Bekijk berichtEvyke81, op 01 april 2017 - 11:56, zei:

Ik heb een draagmand met een klapdeksel.
Je zet de kat er langs boven in, en sluit het deksel.

Zelfs met de lastigste kat heb ik geen problemen

Zo een draagbak heb ik ook, normaal gaat Loki daar in omdat die het meest gewicht kan dragen. Het probleem is eigenlijk aan de basis dat ze zich niet laat pakken als ze een draagbak ziet. Als ik ze in de draagbak doe die ik nu heb zet ik ze er in en mn ma sluit snel het deksel. We zetten die ook op zn zijkant zodat het ook een soort klapdeksel wordt. Maar ze zet haar poten in de breedte open en grijpt zich aan alles vast dat ze tegen komt. Soms krijg je ze dus gewoon niet door het gat.
Bij de bench liep ze er zelf in. Misschien is het gewoon dat gesloten gevoel dat haar beangstigt. Ze is ook geen kat die vaak in holletjes gaat liggen.
Ik weet niet goed wat exact het probleem is. Ze heeft dat altijd al gehad sinds ze klein was. Het is een asielkatje en ik denk dan dat er misschien ooit iets gebeurd is waarvan die angst komt.

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 01 april 2017 - 13:42

Bij 1 van de benchen zit er bij de kleine bench een deur aan de zijkant en de bovenkant.
Dat is wel de duurste variant die er op staat.
Schermafbeelding 2017-04-01 om 13.49.52.png

Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#5 Geplaatst 01 april 2017 - 13:47

Als ze idd liever in een bench zit zou ik aan haar vraag voldoen,maar het zou ook kunnen dat ze na een paar keer weet dat als ze erin gaat dat ze dan naar de DA moet.
Sunny ging altijd zo de carrier in,maar heeft inmiddels 2x een bloedtest gehad en als zij nu de carrier ziet,gaat ze dekking zoeken,ik krijg haar er wel in maar helaas is ze niet zo ontspannen meer als voorheen.
Een tip,als je de kat hebt gepakt kun je een handdoek om haar wikkelen en daarmee in de draagbak doen,dan kan ze haar pootjes niet spreiden en eenmaal in de bak kan ze er zelf weer uit de handdoek lopen,dus niet heel strak wikkelen maar gewoon dat ze haar poten niet wijd kan doen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 01 april 2017 - 13:57

Ja die kans bestaat wel. Tot nu toe nog niks gevonden waar het vlot met gaat. Ik denk soms dat het echt dat opgesloten zitten is dat ze niet met om kan. In de bench had ik het idee dat ze precies veel rond keek en rustiger was. Zelfs toen we ze mee namen en in de auto deden bleef ze kalm. Als ze in haar transportbak zit is ze zo wild dat ze met bak en al rond rolt (stoffen bak). Ik heb wel de sloten vast gekleefd met tape want dat zijn zo schuifsloten en ik heb dan schrik dat ze zouden open glijden.

Toen ze klein was nam ik ze mee aan een leiband, dat ging vrij vlot toen maar nu durf ik dat niet meer aan.
Ze is een beetje te onvoorspelbaar en kan ferm uithalen.
Dat van die handdoek ken ik maar is nogal moeilijk met haar. Ze veranderd van een flufje naar een wilde kat met krijsen, spartelen en krabben waar ze kan. Het is een kat die ik eigenlijk nooit oppak en ze weet dat als ze gepakt word, er een reden voor is. :d
Het is eigenlijk echt een grijp en drop operatie om ze er in te krijgen. De moment dat ik ze los laat kan ik bellen dat ze niet mee komt. Een 2de poging is gewoon uitgesloten ivm haar stress niveau en mijn veiligheid.

Ik denk dat ik misschien toch maar voor die duurdere ga. De goedkope versies staan soms niet zo goede commentaren bij qua afwerking en kwaliteit van de bodemplaat + geen deuren bovenaan. Die optie kan wel handig zijn bij een kat.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.484 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 01 april 2017 - 16:07

ik heb ooit een bench gekocht speciaal voor mijn katje.
Ik dacht dat hij daar meer ruimte ging in hebben tijdens (mogelijks) vervoer.
En ook, dacht ik...., als er zich eens een situatie in huis zou voordoen waarbij hij mogelijks zou kunnen ontsnappen wegens open deuren.

Dacht ik allemaal....

want hij wilde daar niet in en als het mij toch lukte hem erin te kregen was dit slechts voor enkele minuten.
Hij zocht heel erg naar een uitgang om eruit te geraken

het was met 2 deurtjes

Mijn katje is veel rustiger in zo een plastieken draagbak.  Waarschijnlijk omdat hij daar meer 'geborgen' in is hoewel hij het haat om 'opgesloten' te zitten. Dit bewijst ook zijn krabpaal.  Daar is zo een houten huisje in en nooit maar nooit gaat haar daar binnen

die metalen bench had bovenaan een plastieken handvat om op te tillen en bij vervoer in de auto rammelde dat handvat tegen de metalen constructie van de bench en ik had de indruk dat hij schrik had van dat geluid

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 01 april 2017 - 16:42

Ik draag eigenlijk nooit mn bakken bij het handvat. Ik denk altijd, wat als het los schiet. :o
Ze heeft al eens met een bench richting da geweest en leek daar geen last van te hebben. `

Rammelde toen ook wel, zeker zo een Large kooi.

Zo groot is die bench ook niet hoor. Ik zou de kleinste maat nemen.
Hier zie je een foto van zooplus waar een jack russel in de small kooi zit.
Die honden zijn bijna het formaat van een kat (die van mn pa toch).
b800.jpeg

In de large kooi dat ik ze eens met vervoerd heb had ze wel ruimte zat haha. Konden er nog 10 bij.
Ik kan desnoods altijd een dekentje er over leggen mocht ze onrustig worden?

Bewerkt door Eibhlin, 01 april 2017 - 16:45.

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#9 Geplaatst 02 april 2017 - 16:09

Ik heb al schrik voor als we met Rachelleke nog eens bij de da zullen moeten gaan. Die wordt hysterisch in een bench. De laatste keer had ze zelfs haar pootje bezeerd doordat ze als een gek probeerde om eruit te geraken ocharme.

Bekijk berichtEibhlin, op 01 april 2017 - 16:42, zei:

Ik draag eigenlijk nooit mn bakken bij het handvat. Ik denk altijd, wat als het los schiet. :o
Ze heeft al eens met een bench richting da geweest en leek daar geen last van te hebben. `

Rammelde toen ook wel, zeker zo een Large kooi.

Zo groot is die bench ook niet hoor. Ik zou de kleinste maat nemen.
Hier zie je een foto van zooplus waar een jack russel in de small kooi zit.
Die honden zijn bijna het formaat van een kat (die van mn pa toch).
Bijlage b800.jpeg

In de large kooi dat ik ze eens met vervoerd heb had ze wel ruimte zat haha. Konden er nog 10 bij.
Ik kan desnoods altijd een dekentje er over leggen mocht ze onrustig worden?

Ik denk dat een dekentje inderdaad geen slecht idee is, dat ze zich dan veiliger voelen.

Ephiny
Ephiny
  • 3.940 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 04 april 2017 - 14:51

Is het geen optie om de da nr jou te laten komen?

Marlee krijg ik bv wel in de draagmand, maar hij is zo bang dat hij elke keer diarree kreeg (bakje vol, Marlee vol, ik vol...). Sindsdien vraag ik mijn da om zelf te komen als het om hem gaat.

Wat bij mij bij de andere katten ook wel een beetje helpt (ze zitten er geen van allen graag in, dus een klaagzang de hele weg lang), is om ze hoger te zetten zodat ze door het raam kunnen kijken.

Those who don't believe in magic, will never find it

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 04 april 2017 - 16:26

Goh hij doet niet zo heel veel huisbezoeken en ik vrees dat dat erger gaat zijn. Hier kan ze zich overal verstoppen. Ik heb geen echte deuren in huis om een ruimte af te sluiten.
Onderweg valt ze best mee, het is het in de draagtas steken dat het drama is. Nu met 3 katten kan ik ze moeilijk allemaal voor een ruit houden natuurlijk :d Het is gelukkig geen verre rit, amper minutje of 5 ofzo.

Net eens gekeken bij de maxi zoo maar de prijs is zowat het zelfde als de duurste op zooplus. Het zou natuurlijk wel sowieso handig zijn als ik zou verhuizen om ze in een bench te kunnen krijgen. Geruster hart voort mij en veiliger voor haar. Maar ben nog in twijfel over de welke... Bij maxi zoo was het 49€ voor de small, de goedkoopste op zooplus is ronde de 29€ en de duurdere 59€. Wel nogal verschil qua prijs vind ik. De duurste is zowat het dubbel... Maar die heeft dan wel een ingang langs boven wat wel handig is met een kat... Vraag me af wat het verschil is tussen die goedkoopste en duurste qua kwaliteit dan.

Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 04 april 2017 - 20:56

Jij gaat met de bus zeker?
Tuurlijk wel, gewoon enorme armspieren kweken en dan stapel je ze boven op elkaar, je houdt ze omhoog en voila. :lachen:

Maar je las bij de goedkoopste minder goeie commentaren toch? Dan zou ik voor de duurdere gaan. Als je van plan bent om het vaker te gebruiken, kan je beter iets kopen dat wat langer meegaat.
Those who don't believe in magic, will never find it

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.451 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 04 april 2017 - 21:18

Bekijk berichtEphiny, op 04 april 2017 - 20:56, zei:

Jij gaat met de bus zeker?
Tuurlijk wel, gewoon enorme armspieren kweken en dan stapel je ze boven op elkaar, je houdt ze omhoog en voila. :lachen:

Maar je las bij de goedkoopste minder goeie commentaren toch? Dan zou ik voor de duurdere gaan. Als je van plan bent om het vaker te gebruiken, kan je beter iets kopen dat wat langer meegaat.

Nee mn ma voert me met de 3 poezeltjes :) allemaal hop op de achterbank hehe :)
Bij de goedkopere stond er wel vaak inderdaad dat ze rammelen of niet goed afgewerkt waren. Verschillende keren iets gezien over scherpe randjes :o

Geplaatste afbeelding