Spring naar inhoud

- - - - -

kater van 4 jaar valt mij ineens aan en niet de kids

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
1974katten
1974katten
  • 19 berichten

#1 Geplaatst 17 april 2017 - 16:20

Hallo

Ik heb 3 huiskatten. rosko ( kater) van 4 jaar, zirca ( kattin) van ook bijna 4 jaar en ziko ( kater) van 6 maanden. Tot een paar weken geleden gingen ziko en rosko nog bij elkaar liggen. Van de enen dag op de andere begon het gedrag van rosko te veranderen. Hheel veel grommen naar de andere katten  en naar mij ook al was ik of de andere katten niet in de buurt. Het rare is dat dan weeral van de enen moment op de andere ze bijeen liggen te slapen.
Vorige week had ik hem 1 aai gegeven over zijn hoofdje en rosko viel mij ineens aan. Met gevolg een krab in mijn gezicht.  Als ik nu in zijn buurt kom en wil hem aaien, begint hij al te grommen en gaat hij lopen met zijn oren plat en grommend.
Ben al naar de da geweest en hij zou gezond zijn. Ben van plan om eens naar een andere da te gaan voor een second opion. Heb al feliway ingestoken en eten aangeschaft van royal canin calm.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doet of wat de reden kan zijn van zijn gedragsverandering ?

Nashota
Nashota
  • 17.887 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 april 2017 - 18:07

Het beste wat je kunt doen denk ik, heb je zelf al aangegeven en dat is naar een andere DA gaan, zo'n plotselinge gedragsverandering is niet normaal, komt hij buiten?
kan er iets gebeurd zijn met hem? aanrijding, pestende kinderen?
Je zou ook eens Bach Rescue  kunnen proberen, het is daarbij net als met de feliway niet iedere kat reageert er op.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

1974katten
1974katten
  • 19 berichten

#3 Geplaatst 18 april 2017 - 13:13

Het zijn binnenkatten dus hij komt niet buiten. Vandaag heb ik hem laten ruiken aan mijn hand maar niet geaaid. Hij blijft wel in de buurt maar dat zijn gedrag de enen dag tot de andere veranderd vind ik raar. Heb een afspraak morgenmiddag bij de da want ik heb toch het gevoel dat er iets mis is.

Eibhlin
Eibhlin
  • 13.687 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 18 april 2017 - 18:34

Is Ziko, die kat van 6 maand, gecastreerd?

Bewerkt door Eibhlin, 18 april 2017 - 18:34.

Geplaatste afbeelding

1974katten
1974katten
  • 19 berichten

#5 Geplaatst 18 april 2017 - 18:50

ja de 2 katers zijn gecastreerd en de kattin gesteriliseerd.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.110 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 april 2017 - 22:47

Vreemd!
Het zou kunnen dat hij toch pijn heeft en aangezien je die juist aaide hij nu denkt dat jij die pijn veroorzaakt.
Ik hoop dat die da een oplossing voor jullie probleem heeft.

Geplaatste afbeelding

1974katten
1974katten
  • 19 berichten

#7 Geplaatst 21 april 2017 - 14:01

Wo geweest naar de dierenarts. Ze heeft rosko volledig onderzocht maar vond niks. zei wel dat hij mss pijn heeft maar dat we dit niet kunnen zien. Bloed laten trekken en urine genomen. Da heeft ook een spuit gezet voor in het geval hij toch pijn heeft. Do was er wel een verschil. Kon hem al een keer aaien en hij vaarde minder uit naar de andere 2 huiskatten. Hij moest medicatie inpakken voor een week. In de late namiddag zijn medicatie gegeven.
Een minuut later gaf hij alles over. Heeft de ganse dag zelf zijn drinken niet kunnen binnenhouden. Bloed was in orde. In zijn urine waren kleine kristallen op te merken.
Vandaag was hij weeral aan het overgeven en uithalen naar de rest. Gebeld met da en kunnen er vanavond nog eens naartoe. Hij kan mss niet tegen de medicatie en gaan we zien wat we kunnen doen.
Bedoeling is een week pijnmedicatie geven en als het gedrag dan nog niet weg is, medicatie geven voor depressie.