Spring naar inhoud

- - - - -
Aangeboden

Ragdoll Pluk (8 jaar) zoekt gouden mandje

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 april 2017 - 13:03

Onze lieve ragdoll Pluk is op zoek naar een nieuw mandje.
Wij verwachten in juli ons derde kindje en we merken steeds meer aan haar dat ze het erg druk vindt in huis.
Ze kan goed overweg met kinderen en andere dieren, maar heeft ook zeker haar aandacht nodig.
Door haar lange haren moet ze regelmatig gekamd worden met een furminator, maar die krijg je mee.
Ze is helemaal niet kieskeurig met eten, en doet haar behoeftes netjes op de kattenbak.

Bij serieuze interesse kan ik haar stamboom aantonen. Ze is gesteriliseerd en getest op verschillende ziektes. Ze vindt het fijn om naar buiten te gaan, maar ze heeft ook een periode alleen een balkon ter beschikking gehad.

Ze wordt regelmatig ontwormd en gedruppeld tegen vlooien, teken en luizen
Ze heeft hier een poezenvriendin waar ze goed mee om kan gaan. Ook kan ze goed omgaan met (onbekende) mensen en kinderen, maar ons huisje wordt te druk en we merken dat Pluk iets meer aandacht nodig heeft dan wij haar kunnen geven...
Pluk kletst graag, als een echte Ragdoll

Je mag altijd komen knuffelen en kennismaken

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_2455.JPG
  • IMG_2452.JPG
  • IMG_2460.JPG

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.386 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 april 2017 - 14:25

Is ze ook gechipt?

Voor België is dat wel nodig ;)

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 april 2017 - 17:14

Nee, ze is niet gechipt. Maar dat kan natuurlijk altijd nog :)

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 22 april 2017 - 08:52

Pluk is een lieve, zachtaardige poes die tegelijk aanhankelijk en zelfstandig is. Het ene moment loopt ze je voor je voeten, terwijl ze het andere moment onder de tafel kruipt om even tot rust te komenZe komt regelmatig buiten en lijkt dit ook wel echt fijn te vinden. Ze is een andere dominante (HTK)kat gewend, maar ze blijft toch elke dag weer toenadering zoeken. Een sociale poes dus, maar dat hoort ook echt bij het ras.
We vinden het vooral belangrijk dat ze een nieuw plekje krijgt waar meer aandacht voor haar is. Ze is gesteld op haar privacy, maar wil ook wel af en toe even goed geknuffeld worden. Het wekelijkse (en zeer nodige) kam-beurtje schiet er nog wel eens bij in, en dat is te merken door klitten in haar vacht.
Het alleen-zijn is geen probleem, dat gebeurd hier ook wel eens en daar kan ze goed tegen.We dachten zelf aan €250, maar vinden het natuurlijk het aller belangrijkste dat ze een fijn en goed nieuw huisje krijgt. Op dit moment heb ik al heel veel reacties gekregen, maar nog niks toegezegd. Ik wil eerst een mogelijk nieuwe eigenaar beter leren kennen.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.386 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 22 april 2017 - 09:20

Bekijk berichtPetteflet, op 21 april 2017 - 17:14, zei:

Nee, ze is niet gechipt. Maar dat kan natuurlijk altijd nog :)
Nee dat moet ;)
Eigenlijk mag ik de advertentie niet laten staan als het er niet in vermeld staat....
Dus graag aanpassen aub

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.107 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 april 2017 - 15:00

Ik heb zelf 2 ragdolls en vraag ne af hoe erg dit toch noet zijn voor pluk.
Ze woont nu al 8,5 jaar bij jullie en heeft ook een poezenvriendin en moet nu weg omdat het te druk word.
Je moet eens overwegen wat erger kan zijn even wat minder aandacht krijgen of verhuizen en alles terug van 0 opbouwen.
Wij mensen denken teveel met het verstand maar als je met je hart denkt weet je dat ze dit niet fijn gaat vinden.

Geplaatste afbeelding

mira
mira
  • 248 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 24 april 2017 - 09:51

Rosetta, ik moet je helaas volkomen gelijk geven, mensen denken inderdaad te veel met verstand, als je je hart laat spreken zou ik dit nooit kunnen, 8 jaar en half is tenslotte al een lange tijd. Vind het spijtig dat huisdieren vaak moeten wijken als er kinderen komen...

DORIS
DORIS
  • 7.533 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 25 april 2017 - 05:25

Ik zou het ook niet kunnen.En wat met de andere kat?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

mira
mira
  • 248 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 25 april 2017 - 10:55

Ja, inderdaad, die blijft nu moederziel alleen achter, het is duidelijk dat sommige mensen gewoon de liefde van een dier niet waardig zijn, die zouden zich beter van in het begin gewoon op hun kindjes concentreren en daar alle liefde aan schenken dan zou er al veel dierenleed de wereld uit zijn...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.394 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 25 april 2017 - 11:22

Ik vind het ook erg voor de katjes, maar vind wel dat er nogal hard gereageerd wordt. De persoon in kwestie heeft er duidelijk over nagedacht en gaat niet over 1 nacht ijs. De kat moet niet weg omdat er een kind komt, want er zijn tenslotte al 2 kinderen. Ze vrezen enkel dat de kat zich nog slechter zal voelen door de komst van het derde kind. Ze willen duidelijk gewoon het beste voor hun kat en zijn van mening dat hun huis niet geschikt is voor de kat en hopen dat met herplaatsing de kat in een betere thuis zou komen. Ik vind dan ook dat de persoon geholpen moet worden ipv zwart gemaakt worden. My two cents...
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 6.917 berichten

#11 Geplaatst 25 april 2017 - 11:48

Mijn hart zou ook breken als ik één  van mijn katten zou moeten herplaatsen. :(
Maar als ik er 100%  zeker van ben dat mijn kat ongelukkig is dan zou ik het zéker
doen en zou ik blijven zoeken tot dat ik denk dat ik de juiste persoon Ik heb voor mijn kat.
En dan misschien nog  het liefst bij iemand die ik ken zodat ik ze nog kan bezoeken, maar is
niet altijd mogelijk natuurlijk.

mira
mira
  • 248 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 25 april 2017 - 16:10

Wat ik toch vaak vaststel is dat katten of honden die in het asiel belanden er vaak belanden nadat er kinderen gekomen zijn en de uitleg is altijd wel hetzelfde: dier krijgt stress en plast hele huis onder of is onhandelbaar of kind is allergisch, koppels met jonge kinderen zouden misschien beter 2 keer nadenken voor ze dieren in huis nemen en neen, ze zijn niet allemaal hetzelfde maar ik vind het wraakroepend dat een dier na 8 jaar moet opkrassen, ikzelf sta op het punt mijn poes die acht jaar bij me is te verliezen door kanker, dit doet nog eens extra pijn, ik zou er alles voor geven wat ik heb om haar nog acht jaar en meer bij me te houden, maar ja, niet iedereen denkt er hetzelfde over...Dieren en kinderen gaan samen maar toch misschien beter wachten tot kinderen wat groter zijn en niet zitten te krijsen en het huis op stelten zetten, kan me voorstellen dat een dier het daar niet altijd even makkelijk mee heeft en zich terug wil trekken.

Ida
Ida
  • 32 berichten

#13 Geplaatst 26 april 2017 - 03:21

Ik begrijp dat Mira emotioneel reageert.
Maar Pluk moet niet opkrassen. Ze merken dat ze gewoon niet heel erg gelukkig is met de situatie. Je kan dat niet op voorhand weten. Iedere kat heeft een ander karakter, de ene heeft er problemen mee, de andere niet ... Het ene kind is druk, het andere niet ... Het ene is allergisch, het andere niet. Het is niet zo erg om toe te geven dat je kat ergens anders gelukkiger zou kunnen zijn en in plaats van je kop in het zand te steken je verantwoordelijkheid te nemen en een betere thuis te zoeken. Het zou egoïstisch zijn om ze dan gewoon bij je te houden omdat je ze zo graag ziet. Er zijn zoveel mensen die Pluk een heel mooi leven zouden willen en kunnen geven. Ik denk ook niet dat Pluk in het asiel zal belanden. Het zou erg zijn dat mensen met kinderen of mensen die misschien ooit een kinderwens zouden kunnen krijgen, geen dieren mogen houden. Als peuter was ik blijkbaar bang van katten. Mijn grootouders hadden katten en ik durfde daar niet te komen. Speciaal voor mij hebben mijn ouders zelf een kat in huis gehaald om mijn angst te overwinnen. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik ooit bang zou kunnen geweest zijn van katten. Kinderen en dieren kunnen echt wel heel vaak heel mooi samengaan. Mijn 2 eerste katten heb ik kunnen adopteren van iemand die ging trouwen en wiens toekomstige allergisch was. Moest die man dan zijn relatie beëindigen? Ik ben blij dat hij dat niet gedaan heeft want dankzij hem had ik 2 prachtige katten. De extraverte kat had er totaal geen problemen mee en de andere heeft 2 weken onder de zetel geleefd. Twee weekjes aanpassingstijd om nadien heel gelukkig te zijn valt dan wel mee denk ik. Als wij nadien verhuisde, heeft ze opnieuw 2 weken onder de zetel geleefd. Dus misschien hadden we dan beter ook niet verhuisd?
Het belangrijkste is dat als je dier door omstandigheden niet meer gelukkig kan zijn ... je je verantwoordelijkheid neemt en achter een geschikte oplossing zoekt. Dat is liefde. Je bent niet de enige die van je kat kan houden, vele mensen hebben héél véél liefde te geven.
Ik hoop dat Pluk een heel fijn, rustig, gouden mandje gaat vinden. Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Tuurlijk zijn er ook mensen die in een opwelling een dier kopen en na een paar maanden tot de conclusie komen dat ze al dat werk, al de vuiligheid niet willen. Maar dat is een ander verhaal.

Smiko
Smiko
  • 125 berichten

#14 Geplaatst 28 mei 2017 - 22:31

@TS , Puk van de petteflet...

Die poes moet helemaal niet weg, ook niet met een extra kindje erbij.
Even wat minder aandacht kan een kat best mee leven.

Beestjes kunnen zich prima aanpassen zo lang je ze een veilige omgeving kan bieden.

Petteflet
Petteflet
  • 236 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst Gisteren, 07:23

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben nogal geschrokken van sommige reacties...

Sommige mensen wil ik diep uit mijn hart danken voor hun fijne bericht.
Pluk MOET inderdaad niet weg, we zijn opzoek naar een plek waarvan wij denken dat ze gelukkiger kan worden.
Ze is al 8 jaar bij ons, daarom ken ik haar als geen ander en zie wat het met haar doet. Deze keuze is niet in een opwelling gemaakt, net zoals het verwelkomen van een huisdier of kind in een gezin.

Voor een ieder die het nodig vindt om mijn goede bedoelingen in twijfel te trekken... ik hoop dat jullie nooit in deze situatie/lastige keuze komen te staan. Pas dan weet je hoe moeilijk het is

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden