Spring naar inhoud

- - - - -

Vriendje voor Milly

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Nele1983
Nele1983
  • 18 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 mei 2017 - 11:04

Goeiemiddag

Vorig jaar kreeg ik hier veel steun en goede raad tien ik Milly in huis haalde. Milly was toen een poes van bijna 1 jaar met chronische niesziekte, die ik geadopteerd heb uit het Blauwe Kruis Roeselare.
Met Milly gaat alles prima. Ze is hier zeer gelukkig en zalig zichzelf. Het is nooit een echte schootpoes geworden, ik noem ze mijn 'schatje met een 'oek af'. :-) Ze kan buiten in onze 'stadstuin', zoals dat heet, is één keer op de muur gesprongen, maar ik heb ze er moeten afhelpen en sindsdien waagt ze zich er niet meer op. Ze is dus per definitie een 'binnenkat'.
Sinds een paar maanden ben ik hier met mijn dochters aan het praten over een vriendje voor Milly. We hebben alle pro's en contra's overwogen, ik heb met een dierenarts gebeld ivm Milly's niesziekte, en of het dan wel aangewezen is om een ander katje erbij te halen..

Gisteren werd de knoop doorgehakt, we halen er een katertje bij. Naar het asiel gebeld en uiteraard waren daar alweer verschillende kittens binnen gebracht. Daarstraks zijn we gaan kijken. Mijn hart smolt alweer meteen voor een nestje van 5 pikzwartje pluizebolletjes. Ik had ze bijna allemaal mee, en de mama erbij! ;-) Maar toen merkten mijn dochters een ander nestje op. Met zwart-witte pluizebolletjes. Het was een nestje met kittens met chronische niesziekte. (We waren in de vleugel van het asiel waar de zwakkere katten zitten) En dat leek me wel interessant, want dan kan het al zeker geen kwaad dat ik ze bij Milly zet. Handen ontsmet, katertje vastgehouden.. Jah, onmiddellijk verliefd natuurlijk! Ze zijn nu nog te jong om bij de mama weg te halen, dus we hebben eentje besproken. Mijn oudste dochter heeft de naam gekozen: het wordt een Monty. Milly en Monty, klinkt wel leuk, vind ik. :-)

Nu komt een zeer leuk deel: de voorbereiding. Al meteen op tweedehands gaan zien voor krabpalen, nieuwe kattenbak en eetbakjes in huis halen. En dan al die leuke nieuwe speelgoedjes! Het wordt nu hard aftellen naar het moment dat we het telefoontje krijgen dat Monty groot genoeg en gecastreerd is, en we hem mogen gaan halen.

Ik heb al heel mijn leven ervaring met katten, ik weet hoe je een nieuwe kat moet introduceren. Eerst in een aparte kamer tot ze beide nieuwsgierig genoeg zijn. Eerste nachten niet alleen laten. 3 kattenbakken voor 2 katten. Ik heb maar één probleem, hier in dit huis is alles beneden in één grote ruimte. Zonder deuren tussen. Ik weet dus niet helemaal goed hoe ik dat moet gaan aanpakken. Iemand die daar tips voor heeft?

Ik laat jullie zeker nog weten hoe de introductie is verlopen en hoe de eerste dagen met Monty zijn. Met uiteraard wat leuke foto's bij. Tot later!
“Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.”
Robert A. Heinlein

Syntara
Syntara
  • 2.468 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 mei 2017 - 12:14

Wij zin op dit moment ook bezig met een (heel langzame) introductie. Omdat we onze kat haar favoriete plekjes niet wilden afnemen, hebben we de nieuwe kat in onze woonkamer gezet. Tussen onze woonkamer en keuken hebben we wel een deuropening en daar hebben we nu een vliegendeur tussen gezet. Het ziet er vreemd uit, maar werkt wel goed. In het begin hebben we de deur afgedekt. Nu we wat verder in de introductie zijn, kunnen ze elkaar ook zien door de deur.
ik weet niet of dat bij jullie een oplossing zou kunnen zijn?