Spring naar inhoud

- - - - -

Drinkfontein ontkalken

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 mei 2017 - 08:41

Zoals de titel dus zegt... Ik heb een vraag ivm het ontkalken van een drinkfontein.
Er zat een beetje kalk in en ik vermoed ook in de pomp.
Die maakt nu iets meer lawaai dan normaal.

Kan ik die ontkalken door er azijn of azijn aangelengd met water door te laten lopen?
Ik weet dat azijn niet zo goed is voor katten, daarom vraag ik het even.

Hoe kan ik nadien da azijn er zeker goed uit krijgen?

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 mei 2017 - 09:22

Ik doe er altijd wat azijn bij, tijdje laten draaien, uitkappen, uitspoelen, water indoen en opnieuw laten draaien en dan opnieuw vers water indoen. Dan is het er goed uit.
Those who don't believe in magic, will never find it

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 30 mei 2017 - 19:48

Ik heb een vraagje: Ik heb een drinkfontein voor onze katten, maar de kittens gaan die binnenkort ook gebruiken. Dus had ik die vandaag nog eens goed schoongemaakt. Die fontein staat in de veranda maar daar was het de laatste dagen natuurlijk heel warm. Ik zie nu dat er weer algen in de randen zitten en ik weet echt niet hoe ik die weg moet krijgen. Dreft afwas, soda, bolletjes erin en schudden, het helpt allemaal niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit veilig kan schoonmaken, zonder dat er nadien een restant overblijft dat de katten zouden kunnen binnen krijgen? Ik heb een detailfoto gemaakt van die algenrand:

IMG_2419.JPG

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos