Spring naar inhoud

- - - - -

goeiemiddag allemaal

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
5 reacties op dit onderwerp
Claudia69
Claudia69
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 06 juni 2017 - 18:44

Ik woon in de buurt van Gent en heb sinds kort een vierde katje. De kattenfamilie bestaat nu uit een gecastreerde kater van 7 (Asterix), twee gesteriliseerde kattinnetjes van 5 (Fitch en Gucci) en een kitten (katertje) van net 9 weken (moet nog een naam krijgen). Ik ben op dit forum terechtgekomen omdat de moederpoes van de nieuwkomer FIV heeft en ik meer info zocht over de kans dat dit doorgegeven wordt aan de kittens.

De kitten is al een eerste keer getest en de uitslag was negatief. De mamapoes is een zwervertje of een gedumpte poes die door mijn vader werd opgevangen, zij is intussen gesteriliseerd en op krachten aan het komen want de zwangerschap heeft haar erg uitgeput. De dierenarts gaf het advies om de kittens bij de mama weg te halen zodra ze op vaste voeding stonden, en omdat de geïnteresseerde baasjes afhaakten toen ze hoorden dat de mamapoes ziek was, hebben wij zelf een van de kittens meegenomen. Een katertje omdat een van de kattinnen precies niet zo happig is op ander vrouwvolk. Ons tweede kattinnetje krijgt regelmatig een scheve reactie van haar. Met de kater daarentegen is alles koek en ei. Vandaar.

Ik heb vroeger nog een poes met kattenaids gehad en die heeft toch nog een mooie tijd gehad en geen andere poezen aangestoken. Dus wou ik het wel even bekijken en dit beestje een kans geven. Als iemand ervaring heeft met dergelijke kittens, dan hoor ik het graag.

Bijgevoegde thumbnails

• P1180759.JPG

Bewerkt door Claudia69, 06 juni 2017 - 18:47.

lilymaya
lilymaya
  • 7.099 berichten

#2 Geplaatst 06 juni 2017 - 19:24

Welkom op ks.
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar er zullen hier
wel zeker mensen  zijn die er meer over weten.
Wat is het een schattig zwartje :jump:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.705 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 06 juni 2017 - 19:28

Wat een scheetje, spijtig dat de anderen afgehaakt hebben. FIV is niet zooo gevaarlijk als sommigen denken. Veel succes met het kleine deugenietje!
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.608 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 06 juni 2017 - 19:30

:hi:
Mooi zwartje. :heart:

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Claudia69
Claudia69
  • 7 berichten

#5 Geplaatst 06 juni 2017 - 19:35

Dat vonden wij ook :-)
Asterix en Fitch zijn intussen voorzichtig nieuwsgierig, het andere kattinnetje zal wat meer tijd nodig hebben om te wennen, maar blijft binnen komen om te eten en is intussen niet meer zo vreselijk gespannen als de eerste dag. Ze heeft buiten een eigen slaapplek onder een open tuinhok (is de meest wilde kat van mijn oudjes die graag buiten zit, muizen vangt en haar terrein in de gaten houdt). De kitten zelf blijft er rustig bij. Dat komt wel goed zeker?

Bewerkt door Claudia69, 06 juni 2017 - 19:37.

George&Charly
George&Charly
  • 1.093 berichten

#6 Geplaatst 06 juni 2017 - 19:43

Welkom op de  :kattensite: !
Veel succes met de nieuwe kitten !