Spring naar inhoud

- - - - -

Jaloerse plasser?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#1 Geplaatst 23 september 2009 - 17:25

Onze Milo maakt er al een tijd de gewoonte van te gaan "wildplassen"...
Hij was op tijd en stond gecastreerd en heeft daarvoor nooit dit gedrag vertoond.

Hij heeft een tijd op mijn matten geplast en die zijn reeds al naar het stort vertrokken, maar nu gaat hij echt overal en voornamelijk spullen van de hondjes.

Overal heb ik hier mandjes, holletjes, kussens... op de grond, op de kast...
en zelfs op die van hem gaat hij plassen, hij gaat zelfs in de bench ookal ligt er geen kussen meer in...
Ik heb een tijdje alles weggestopt tot groot ongenoegen van de hondjes en dan ging hij op onze kleding en in mijn handtas plassen...

Deze week ben ik er mee naar de dierenarts geweest en hij is volledig in orde zei ze.
Maar toen we thuis kwamen en de carrier weer opende had hij zich zelf volledig ondergeplast :o

De dierenarts heeft me Feliway aangeraden, heb er al veel over gelezen en mag het om 18u gaan ophalen bij de apotheek.
Ook gaan we nu werken met meerdere bakken, mss is hij idd te kieskeurig...
Ze denkt dat hij eerder jaloers is op de hondjes en zo wil aantonen dat hij "DE kat" is.
Het vreemde is dat zijn karakter echt niets veranderd is behalve dan het plassen.

Heeft er nog iemand tips over wat het zou kunne zijn en wat ik er best aan kan doen?

Iris

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 23 september 2009 - 18:59

Ik zou zeker de feliway in het stopcontact steken, alles eens wassen (ik dacht met Biotex groen?) zodat er geen urinegeur meer in hangt, niets afwassen met bleekwater (trekt katten aan), eventueel sprayen met een geurtje dat de katten niet lekker vinden op de dingen waar hij op plast, en ... aan Lies hulp vragen ivm Bachbloesemtherapie...
En voor jullie: heel veel geduld :hug:

Bewerkt door Joloka, 23 september 2009 - 19:00.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 23 september 2009 - 19:24

Is er iets verandert in het huis of de omgeving? Als het van de stress is, moet er ergens een oorzaak zijn.

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#4 Geplaatst 23 september 2009 - 19:59

Ik heb de feliway spray gaan halen, de DA zei dat ik zo meer gericht kon werken...
De mandjes zijn weer fris uit de machine, ik heb er eentje terug gezet.
Hier op de zetel staat het nu, normaal staat het naast de zetel maar dan zie je niet wanneer hij een plas-poging ondergaat.
Ik heb er ook meteen de Feliway opgedaan en hij is eens gaan snuffelen maar het zegde hem niet veel leek me...

Neen er is niets veranderd, alleen dat Renzo sinds 3 maanden hier ook is maar het plasprobleem deed zich al enkele maanden voor zijn komst voor...

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#5 Geplaatst 23 september 2009 - 20:26

Oei dat is minder zeg ik hoop dat meneer zijn verstand vlug terug vind

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 27 september 2009 - 11:32

Ik heb er hier ook zo eentje zitten, mijn James. Gisteren zat hij naast mijn bed en deed hij gewoon zijn ding zonder boe of ba! vreselijk lastig hé...
Bij mijn James is het begonnen na zijn castratie, daarom dat ik het zo vreemd vind. Hij is erg sociaal enzo en heeft geen problemen in de groep, dus we snappen er niks van.

Ik begin al schrik te krijgen dat er iets mis gegaan is tijdens de castratie omdat hij het nu wel érg ver begint te drijven... En in zijn geval werkt die Feliway niet, dus vermoed ik toch een medisch conditie :o

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 27 september 2009 - 11:49

bij mij komt direct de vraag of er geen blaasgruis aanwezig is? katten met blaasgruis vertonen vaak ook het gedrag van vreemdplassen
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 27 september 2009 - 12:10

Hm mss, de mijne is amper 1 jaar oud... :s en hij krijgt Royal Canin/Hills als onderhoudsvoer..

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#9 Geplaatst 27 september 2009 - 12:16

@dier : hoe bedoel je als onderhoudsvoer? heeft hij dan al gruis gehad?
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 27 september 2009 - 12:41

nee helemaal niet, maar we weten niet veel over zijn geschiedenis omdat we hem gewoon gevonden hebben toen hij al zéker 9 maand oud was.

(onderhoudsvoer is een andere term voor voer dat hij elke dag krijgt om aan de basisbehoefte te voorzien, zijn "hoofdvoer" als het ware)

morgen naar de DA, kijken of zijn urine oké is (het zou ook een reactie kunnen zijn op ons laatste kitten van net 4 maanden oud: deze is nog niet gecastreerd en begint nu te sproeien)

hopelijk is er niks mis met zijn urogenitaal stelsel (hoewel, ergens ook wél want dan kan ik er iets aan doen misschien...)

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 27 september 2009 - 12:44

Dier zei:

nee helemaal niet, maar we weten niet veel over zijn geschiedenis omdat we hem gewoon gevonden hebben toen hij al zéker 9 maand oud was.

(onderhoudsvoer is een andere term voor voer dat hij elke dag krijgt om aan de basisbehoefte te voorzien, zijn "hoofdvoer" als het ware)

morgen naar de DA, kijken of zijn urine oké is (het zou ook een reactie kunnen zijn op ons laatste kitten van net 4 maanden oud: deze is nog niet gecastreerd en begint nu te sproeien)

hopelijk is er niks mis met zijn urogenitaal stelsel (hoewel, ergens ook wél want dan kan ik er iets aan doen misschien...)

ik hoop in elk geval dat het geen gruis is!

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#12 Geplaatst 03 oktober 2009 - 20:57

Bij onze Milo is het blaasgeruis uitgesloten door de dierenarts...
Toen we vandaar thuis kwamen het hij zelfs de carrier ondergeplast, dus dat is toch vreemd een kat die zich onderplast :s

Nu heb ik Feliway een paar dagen niet meer gesprayd, hij reageerde er toch niet op zo ver ik kon zien...
Maar raar maar waar, hij lag daar straks in de hondenmand waar hij altijd in gaat plassen :trance:
Ik schrok want Milo lag alleen als kitten in de mandjes met het opgroeien is hij zijn interesse er in verloren.

Dus mss doet de Feliway toch zijn ding want meneerke lag lekker te ronken :d
En ik heb hem nog maar 1 keer sinds accidentje na het dierenartsenbezoek weten wildplassen op een handdoek op tafel...
Dus langzaam en hopelijk maar zeker komt het stilaan in orde denk ik :)

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 04 oktober 2009 - 08:34

super dat het geen gruis is!!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 04 oktober 2009 - 15:48

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag