Spring naar inhoud

- - - - -

Colloïdaal Zilver

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.502 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 19 juni 2017 - 13:56

Hoi,

Ik kwam colloïdaal zilver (vloeibaar als ook in zalf) tegen als mogelijk alternatief voor antibiotica. Kent iemand dit? Heeft iemand hier al ervaring met?

Groetjes,
Blacky
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.348 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 19 juni 2017 - 14:12

zilver heeft een hele goeie antibacteriële werking maar er zit bv. wel een mega verschil tussen zilverpleisters van hansaplast en de zilverpleisters die de dokters voorschrijven. Hoe het zit met het zilverwater weet ik niet, maar ik zou het enkel kopen bij de apotheek of bij een natuurwinkel waar je vertrouwen in hebt (bv. van iemand die een degelijke opleiding heeft gehad)

Bewerkt door wendyv123, 19 juni 2017 - 14:15.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.502 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 19 juni 2017 - 15:18

Bij de apotheek mogen ze het blijkbaar niet meer verkopen, daarom dat ik nu mijn twijfels heb. En buiten online bij 'vreemde alternatieve sites' vind ik het niet. Het zou gaan over zalf om op een wonde bij een kat te doen.
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.348 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 19 juni 2017 - 17:48

Ik gebruik honingzalf voor wondjes, goed voor mens en dier. Vorig jaar heb ik het ook mee gekregen van de dierenarts toen Sookie een wond had aan haar wang (klein wondje zelf verder open gekrabd... je kent dat wel)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.502 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 19 juni 2017 - 18:33

Mja, dit zijn een paar niet genezende wonden die geïnfecteerd zijn. We dachten dat het bijna genezen was (na enkele weken), er is ook een stuk vacht tdrug bijgegroeid. Maar er zijn 2 of 3 wondjes die terug erger geworden zijn en opnieuw onstoken zijn. De wonden geven denken we ook steken. Weet echt niet meer wat te doen.

Het is niet onze kat, maar de eigenaars gaan er (denken wij) niet met naar de dierenarts. We hebben hen er al een paar keer over aangesproken, maar.... We proberen ze zo goed mogelijk te verzorgen, maar we zijn daar maar enkel in de weekends. En de laatste tijd laat ze het ook niet toe dat we er aankomen. Hebben al 2 speciale zalven gekocht en een spray tegen slecht helende en ontstoken wonden. De spray is helemaal moeilijk, die spuit blijkbaar echt in een straal ipv de vernevelen (wisten we niet toen we het bestelden) en zo een harde straal doet pijn en ze schrikt er van. De zalf ging redelijk goed, maar de laatste 2 weken laat ze me niet meer toe om de zalf er aan te doen + ze likt het direct af. En ik durf niet te blijven proberen, want ze wil me dan aanvallen.

Ik zou met haar naar de DA willen gaan voor antibiotica, maar 1) we kunnen haar niet vangen / in een reismand krijgen, 2) de DA komt niet aan huis + we weten nooit op voorhand wanneer ze langskomt en hoe lang ze blijft en 3) we durven niet in de plaats van de eigenaars gaan, kans dat die het ons kwalijk gaan nemen en we moeten nog met hen kunnen samenleven (ze hebben redelijk wat te zeggen daar).

Pff.....
Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.038 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 19 juni 2017 - 19:58

Wij hebben nog zo'n druppels gehad zonder al te veel succes...

Ken het probleem... Was met Rosty ook zo... Uitereindelijk wel gevangen...
Baasjes zijn wel nooit achter hun kat komen vragen en Rosty had het hier goed :p
Baasje passeert iedere dag voor de  deur maar die kat kon hem weinig schelen...

Intussen is rosty overleden aan nierfalen (en had chronisch niesziekte én aids)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 2.907 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 19 juni 2017 - 20:05

Flamazine zalf bevat ook zilver. Je ziet dat als je de zalf aan de lucht laat. Dan wordt die zwart. Maar dat is voor brandwonden en vrij te verkrijgen bij de apotheker. Is wel voor mensen bedoeld.
Normaal gezien zou zo'n wonde toch vanzelf moeten genezen, tenzij er een felle ontsteking op zit en dan is de DA de enige die kan helpen. Je moet dan met cortisone gaan werken, als de wonden niet genezen. Misty heeft dat gehad in het begin dat ze die vlooienallergie had en dikwijls bloedende wonden ervan had. Zij kreeg spuitjes die je onderhuids moet inspuiten. Ik zette die zelf, nadat de DA ij juist getoond had hoe je die moet zetten. Was heel gemakkelijk bij Misty, maar die vertrouwde mij ook.

Bewerkt door Elma, 19 juni 2017 - 20:07.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet. Geplaatste afbeelding

Ida
Ida
  • 33 berichten

#8 Geplaatst 19 juni 2017 - 20:13

Van Colloïdaal zilver kan ik niet zoveel zeggen. Ik heb het wel eens getest, maar dan op preventief vlak en helemaal niet op wonden.
Maar heb je al een simpel ontsmettingsmiddel zoals hibitane geprobeerd ?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.502 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 19 juni 2017 - 20:23

Kent iemand Dermiel? Deze zalf hebben wij al geprobeerd, maar het probleem is dus dat ze het direct oplikt en ze de wonde telkens terug open maakt. Soms is dat ok, als er terug wat vuil uit komt, maar soms niet want zo geneest het niet. Maar ja, hoe doe je dat dan? Het is een buitenkat en je kan ze niet binnen houden (kunnen we ook niet, ze is niet van ons en we zijn er telkens maar 2 dagen). En je kan ze ook niet tegenhouden om aan de wonde te likken...

We hebben de Dermiel, honingzalf, Terramycine, Flamigel,... Wat kunnen we er nu best aan doen dan?
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.770 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 juni 2017 - 10:04

Dit is een vereniging van artsen en wetenschappers die dergelijke middeltjes test: http://www.kwakzalve...daal-zilver-cz/
Zij vinden het onzin. Nu gaan ze soms wel wat kort door de bocht.

De enige behandeling met zilver waar ik iets over weet, is het sluiten van een wonde die niet vanzelf geneest met een zilvernitraatpen. Maar da's heel andere koek.

Kan je bij een da een zalf met cortisone krijgen? Spijtig dat je het niet kan afdekken, maar dan kom je vast in de problemen met de eigenaars :catscratchhead

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

wendyv123
wendyv123
  • 4.348 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 20 juni 2017 - 10:09

Ik zou eerst isobetadine gebruiken en dan terramycine of honingzalf. Isobetadine is wel heel erg krachtig en mag maar een paar dagen achter elkaar gebruikt worden, de honingzalf mag je blijven gebruiken. In terramycine zit antibiotica en honingzalf doet de honing zijn werk zoals een antibioticum. Dermiel is ook een honingzalf dacht ik ?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.502 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 20 juni 2017 - 10:52

Er zit in Dermiel inderdaad ook honing. Isobetadine, nog niet aan gedacht! Kan dat kwaad als ze het aflikt? Want het langste dat ik haar ooit heb kunnen afleiden voor ze likte was 5 minuten ofzo...
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.348 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 20 juni 2017 - 11:10

ik denk het niet omdat het sommige websites van dierenartspraktijken staat dat je het kan gebruiken na bv. een tekenbeet. Helemaal zeker ben ik niet, ik heb het nog niet nodig gehad voor mijn beestjes tot op heden.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.502 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 20 juni 2017 - 11:18

Jah, mijn Sierra heeft ook niet vaak iets aan de hand. Soms wat wondjes van het krabben van jeuk en soms doen we daar niets aan en soms honingzalf, maar zij geneest razendsnel (typisch Sphynx denk ik?). Maar zelfs al zou zij iets ergers hebben, zij is handelbaar, kunnen we eender wat bij doen . Maar dit buitenpoesje is niet zo handelbaar... Heel lief, maar niet gewend aan 'behandeld' worden.

Bewerkt door BlackScorpion, 20 juni 2017 - 11:18.

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.348 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 20 juni 2017 - 11:31

Ik ken dat...je zou ze allemaal goed willen helpen hé ! Hopelijk lukt het