Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

Transportbench voor twee ragdolls?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Hilde41070
Hilde41070
  • 4 berichten

#1 Geplaatst 30 juni 2017 - 08:17

In augustus mogen wij onze twee ragdollskittens verwelkomen en we kijken er al enorm naar uit. Vanuit de cattery kregen we de tip om ze altijd samen te vervoeren dus zijn we nu op zoek  naar een bench waar twee ragdolls inpassen. Het zijn trouwens een kater en een kattin, en die laatste zou een 'struise dame' worden.
Wie kan er concreet eentje noemen? wij zien door het bos de bomen niet meer :) 57 cm lang, beter 72, de hoogte 38 of 51???
Dankjewel voor de tips!!!

Hilde

lilymaya
lilymaya
  • 7.066 berichten

#2 Geplaatst 30 juni 2017 - 08:37

Een bench?
Waarom geen transportbox? Is handiger om te dragen. :)

Bewerkt door lilymaya, 30 juni 2017 - 08:39.

Willebil
Willebil
  • 141 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 30 juni 2017 - 09:34

Lijkt mij ook een heel gesjouw... Als je ze straks ophaalt kunnen ze nog makkelijk samen in een gewone transportmand natuurlijk.
Maar als ze eenmaal volwassen en uitgegroeid zijn is het veel makkelijker om ze ieder apart in een (ruime) transportmand te vervoeren. Zet de manden zo neer dat ze elkaar kunnen zien en voilà...
Bovendien, zo vaak zullen ze waarschijnlijk niet samen vervoerd moeten worden. En moet je er met eentje naar de dierenarts bv. sleep je je rot aan zo'n grote bench...

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.055 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 juni 2017 - 09:43

Zal inderdaad een groot gewicht worden als ze volgroeid zijn…
Om ze dan te dragen en in en uit de auto, naar de dierenarts enzo, hopelijk heb je sterke armspieren dan  :trance:
En een bench is toch ook onhandig  :catnoknow
Ik zou ze ook hun eigen transportmand of box geven, en als ze samen meegaan ze naast elkaar zetten zodat ze elkaar horen en zien

Hilde41070
Hilde41070
  • 4 berichten

#5 Geplaatst 30 juni 2017 - 15:31

Okee, ik was al bang voor het gewicht! :) was al aan het kijken naar zo'n ding met wieltjes of zo...
Dus zo'n ding:
http://www.zooplus.n.../benches/471587 of
http://www.zooplus.n...ches/471590  is geen goed idee?
En zo'n transportbox, bedoelen jullie dan zo'n opvouwbare? Maar ik was bang dat dat bv in de wagen niet zo veilig was, als je een ongeluk krijgt bv.
http://www.zooplus.n.../benches/490956

En hoe groot is zo'n transportmand dan best voor een ragdoll? :)

DORIS
DORIS
  • 7.590 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 juni 2017 - 20:58

<p>Ik heb de grootste gekocht voor Casper(9kg) en een gewone gebruik ik voor Julie.Ik zet ze naast elkaar op de achterste zetel met het deurtje naar de rug van de autozetel.Dan klik ik de boxen vast met de gordels.
De bench met wielen is helemaal niet handig.

Geplaatste afbeelding

Transportbox Vari Kennel Ultra Fashion

BIJ ZOOPLUS

Bewerkt door DORIS, 30 juni 2017 - 21:08.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.126 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 01 juli 2017 - 00:14

Ik heb ook 2 ragdolls zus en broer en ik heb de  Ferplast Autotransportbox Atlas Car   kan je kopen bij zooplus.
Is redelijk groot kunnen mijn ragdolls in zitten en ook goed in liggen en ideaal zijn die deurtjes die je vooraan kan schuiven.
Ze zijn ook beide samen 12 kg maar ik vind dit nog goed te doen om ze samen te dragen.
Ik neem ze ook altijd samen mee ,zowel naar de dierenarts als op verlof naar zee enz....

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.066 berichten

#8 Geplaatst 01 juli 2017 - 00:20

Bekijk berichtROSETTA, op 01 juli 2017 - 00:14, zei:

Ik heb ook 2 ragdolls zus en broer en ik heb de  Ferplast Autotransportbox Atlas Car   kan je kopen bij zooplus.
Is redelijk groot kunnen mijn ragdolls in zitten en ook goed in liggen en ideaal zijn die deurtjes die je vooraan kan schuiven.
Ze zijn ook beide samen 12 kg maar ik vind dit nog goed te doen om ze samen te dragen.
Ik neem ze ook altijd samen mee ,zowel naar de dierenarts als op verlof naar zee enz....

ik vind die van Ferplast ook heel goed.

DORIS
DORIS
  • 7.590 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 01 juli 2017 - 12:08

Bekijk berichtDORIS, op 30 juni 2017 - 20:58, zei:

<p>Ik heb de grootste gekocht voor Casper(9kg) en een gewone gebruik ik voor Julie.Ik zet ze naast elkaar op de achterste zetel met het deurtje naar de rug van de autozetel.Dan klik ik de boxen vast met de gordels.
De bench met wielen is helemaal niet handig.

Geplaatste afbeelding

Transportbox Vari Kennel Ultra Fashion

BIJ ZOOPLUS
Ik bedoelde de kleinste van de 3.Is ruim genoeg.

Hilde41070
Hilde41070
  • 4 berichten

#10 Geplaatst 02 juli 2017 - 08:28

Bekijk berichtlilymaya, op 30 juni 2017 - 08:37, zei:

Een bench?
Waarom geen transportbox? Is handiger om te dragen. :)
Ik vermoed dat ik een transportbox bedoel ;-) hoe groot dan?

Bekijk berichtROSETTA, op 01 juli 2017 - 00:14, zei:

Dankjewel ! Die had ik ook al bekeken :-)

Eibhlin
Eibhlin
  • 13.813 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 02 juli 2017 - 08:30

Ik ben persoonlijk meer fan van de stoffen transportboxen. Ik vind die steviger, aangenamer voor de kat.
Alleen als je kat de boel onder spuwt heb je natuurlijk wel wat kuiswerk.
Nu voor mijn oudste kat ben ik wel aan het kijken voor een klein formaat draadbench. Dit omdat ze zich heeeeeel onrustig voelt in gesloten draagtassen.

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.066 berichten

#12 Geplaatst 02 juli 2017 - 13:47

Bekijk berichtHilde41070, op 02 juli 2017 - 08:28, zei:

Ik vermoed dat ik een transportbox bedoel ;-) hoe groot dan?

Dankjewel ! Die had ik ook al bekeken :-)
Ik heb er een grote en een kleinere van Ferplast, die vind ik héél  goed.
Twee zware katten in één transportbox zou ik persoonlijk niet doen.
Twee katten van ong 4 is nog te doen om te dragen..
Het hangt er vanaf hoever dat je er mee moet  he.
Twee kleinere dragen is veel makkelijker dan één  grote vind ik zelf.

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.126 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 02 juli 2017 - 23:48

Het is nooit ver lopen voor mij en ik doe het voor hun ,samen is het toch altijd iets leuker en dan hebben ze mekaars steun :)

Hilde41070
Ragdolls zijn echt schatjes en je zal daar veel plezier aan hebben.
Ze zijn altijd in dezelfde kamer waar wij zijn en liefst nog op u schoot ,kortom echte knuffels!!
Hoe oud zijn ze als je ze gaat halen ?
Zorg voor een krabpaal ofzo....en speeltjes daar zijn ze zot van.
Nog even geduld :)

Geplaatste afbeelding

Hilde41070
Hilde41070
  • 4 berichten

#14 Geplaatst 04 juli 2017 - 11:43

Bekijk berichtROSETTA, op 02 juli 2017 - 23:48, zei:

Het is nooit ver lopen voor mij en ik doe het voor hun ,samen is het toch altijd iets leuker en dan hebben ze mekaars steun :)

Hilde41070
Ragdolls zijn echt schatjes en je zal daar veel plezier aan hebben.
Ze zijn altijd in dezelfde kamer waar wij zijn en liefst nog op u schoot ,kortom echte knuffels!!
Hoe oud zijn ze als je ze gaat halen ?
Zorg voor een krabpaal ofzo....en speeltjes daar zijn ze zot van.
Nog even geduld :)

Onze Romeo zal normaal 12 weken zijn en onze Penny 16 weken... Penny is een lilac mitted en Romeo een seal lynx mitted. Ze zijn van La Belleza Ragdolls en hebben dezelfde papa. Er staat hier al een flinke krabpaal, kattenbakken, drinkfontein en er liggen al behoorlijk veel speeltjes. ;-)  Ik denk dat die schatjes hier niks tekort gaan komen. Maar 't is aftellen tot augustus! We kijken er al enorm naar uit... :d
Het enige waar we nog niet uit waren was de transportbox, maar inderdaad, één waar ze nu nog samen in kunnen maar ja, als ze wat op hun papa lijken, worden het grote schatten :)

Bewerkt door Hilde41070, 04 juli 2017 - 11:44.

DORIS
DORIS
  • 7.590 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 04 juli 2017 - 12:09

Je kunt er nu een redelijke grote kopen waar ze met 2 in kunnen.Naderhand mss nog eentje erbij als één van de katjes kleiner is.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll