Spring naar inhoud

- - - - -

Waarom eet mijn kat haar op?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Jack Daniels
Jack Daniels
  • 17 berichten

#1 Geplaatst 15 juli 2017 - 13:32

Al een paar keer gezien bij mijn Britse korthaar. Plukken haar, zowel van haar als van mijn Scottish fold, die her en der rondslingeren gaat ze steevast opeten. Iemand een zinnige verklaring voor dit verschijnsel? Mijn fold doet dat niet.

lilymaya
lilymaya
  • 7.280 berichten

#2 Geplaatst 15 juli 2017 - 14:04

Bekijk berichtJack Daniels, op 15 juli 2017 - 13:32, zei:

Al een paar keer gezien bij mijn Britse korthaar. Plukken haar, zowel van haar als van mijn Scottish fold, die her en der rondslingeren gaat ze steevast opeten. Iemand een zinnige verklaring voor dit verschijnsel? Mijn fold doet dat niet.
mijn Britten doen dit ook.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.291 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 juli 2017 - 18:19

Mijn baloe (halve brit) is de stofzuiger in huis, vind hij pluisjes of plukjes eet hij die op…
Ozzy mijn witte pers bijt zelf de klitten of plukken haar uit van zichzelf en eet die op…
Van allebei ook geen idee waarom, soms ben ik ozzy te snel af en haal ik die pluk uit zijn bekje, maar soms laat hij t zelfs niet toe en zit t naar binnen te knabbelen precies of t de lekkerste kost is die hij ooit proefde  :trance:

Ik vind van allebei nooit een uitgekotste haarbal, dus denk ik dat ze gewoon mee gaan in t verteringstelsel en met de poepjes eruit komen  ;)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.464 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 juli 2017 - 18:27

Is dat niet voor de keratine die in de haren zit, dat ze daar behoefte aan hebben?
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.291 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 juli 2017 - 18:30

Geen idee Elma, extra uitleg zou handig zijn, want ozzy is precies sm op zichzelf aan t plegen , als hij zo van die plukken haar uitbijt  :scared:

Bewerkt door Kaprice, 15 juli 2017 - 18:30.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.464 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 15 juli 2017 - 19:46

Ik zou het ook niet weten. Ik weet alleen dat er in onze nagels en haren keratine zit. Kan het verstoord gedrag zijn door stress?
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.199 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 juli 2017 - 20:57

Loki doet het ook en die heeft wel vrij veel last van haarballen.
Hij heeft me zo al verschillende keren uit bed gezet omdat ik hem snachts hoor overgeven, 1 keer zelfs bijna op bed. Gelukkig was ik wakker geworden en kon ik hem nog op tijd overtuigen om van het bed te komen.

Ik was ook al aan het denken om hierover hier iets te komen posten.

Momenteel geef ik nu speciaal anti-haarbal snoepjes maar hopelijk hebber er andere hier nog andere oplossingen want zo vaak haarballen overgeven kan toch niet goed zijn voor een kat ook niet.

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Féline
Féline
  • 1.356 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 juli 2017 - 17:54

Bekijk berichtKaprice, op 15 juli 2017 - 18:30, zei:

Geen idee Elma, extra uitleg zou handig zijn, want ozzy is precies sm op zichzelf aan t plegen , als hij zo van die plukken haar uitbijt  :scared:
ik heb er hier ook zo'n sm-erke. En die zit daar dan zo met die pluizen in haar bekje, haar oogjes tot spleetjes geknepen én spinnend, precies of ze de grootste circustruc aller tijden heeft verwezenlijkt