Spring naar inhoud

- - - - -

Doof kitten

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 16 juli 2017 - 13:18

Mijn oog viel op een doof kitten.  We hadden ooit een dove kat maar dat is al ontzettend lang geleden, ik was nog kind.
Ik heb nu wel een groep van 7 maine coons maar deze stal mijn hart.  Ruimte is er genoeg en mijn groep is stabiel en elke kat is geholpen.

Iemand ervaring met dove kittens/katten?
Moet ik met iets rekening houden bij de introductie?
Verloopt die anders tss horende en niet-horende katten?

Tips, advies en meningen zijn wenselijk ;)

Machteld.
Machteld.
  • 2.805 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 juli 2017 - 11:45

Er zijn hier wel een paar onderwerpen over dove katten denk ik. Wat ik vaak hoor, is dat ze meer lawaai maken dan horende katten, omdat ze zelf niet doorhebben hoe luid ze miauwen.
Bij een introductie (zowel met het nieuwe personeel als met de katten) lijkt het grootste probleem dat het dove katje makkelijk zal schrikken, omdat ze niet hoort dat jij of een andere kat aankomt. Zelf kan je zorgen dat ze je altijd gezien heeft voor je haar aanraakt, maar de katten krijg je dat niet uitgelegd natuurlijk! Misschien wordt het lastig omdat je 7 katten hebt, een of twee huisgenootjes zijn makkelijker in het oog te houden dan een hele groep. Ik heb geen ervaring, maar dit lijken me logische dingen.

Veel succes in elk geval! :geluk:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.126 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 juli 2017 - 22:23

Ik heb een dove kater  gehad .
Hij was van de buren maar moest daar buiten blijven omdat de buurvrouw allergisch was en dus is hij bij mij terechtgekomen.
Pim was 16 jaar  als ik hem heb geadopteerd :))
Het was een super lieve kater maar inderdaad hij liet zich serieus horen !!
Voor de rest liet ik me eerst zien voor ik hem aanraakte om hem niet te laten schrikken.
Als  ik wou dat hij bij mij kwam stak ik mijn arm uit  en dan kwam hij en voor de rest was hij eigenlijk een kat zoals een ander.

Geplaatste afbeelding