Spring naar inhoud

- - - - -

help,heb een probleem

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#1 Geplaatst 24 september 2009 - 10:19

:help: Ik heb een vraagje,misschien weet iemand raad hiermee....Ik heb 2 katjes spooky van 1 jaar en mo van 7 maanden. spooky moest een tijdje geleden afvallen omdat ze te dik was,en mo was toen een kitten en ze kregen allebei verschillende brokjes...ik moest hun appart eten geven....ze zijn er nu aan gewent dat ze appart krijgen...ze zijn nu op een leeftijd dat ze van dezelde brok kunnen eten....maar ik wil graag een bak met brokjes neer zetten voor ze,zodat ze over de hele dag wat kunnen eten.....alleen mo die eet alles op in 1 keer,en zit vol...hij gaat even slapen en erna is zijn maag ietjes leeg en pak nog meer brokken...ik wil graag een bak neer zetten,maar als hij alles op eet,heeft spooky niks meer....spooky kan de brokjes wel verdelen over de hele dag...want voor etens tijd gaan ze miauwen en je aankijken,en als je dan opsta rennen ze vooruit naar de keuken voor eten..hoe moet ik dit doen..zodat ze allebei brokjes hebben voor de hele dag,en dat mo niet zo gulzig is met brokjes..hoe leer ik de katjes dat ze altijd brokjes kunnen eten?

alvast bedankt..
wanda

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 september 2009 - 10:28

Hoeveel gram brokjes zet je dan klaar in een potje?
Ik heb hier twee grote inoxen potten staan beide half gevuld met korrels. Af en toe lopen ze eens naar de keuken om er van te eten, maar ze zullen zo'n hoeveelheid nooit in één keer opeten. Misschien geef je hen wat te weinig, waardoor Mo alles naar binnen speelt? Misschien heeft Mo schrik dat er anders geen meer over zal zijn?
Misschien moet je eens proberen om twee potjes te plaatsen i.p.v. één. Ze zullen dan waarschijnlijk nog uit elkaars potje eten, maar beter beseffen dat het voor allebei is?
Geplaatste afbeelding

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#3 Geplaatst 24 september 2009 - 10:38

hallo,
als ik twee bakjes neer zet,eet hij ze alletwee op,niet in 1 keer,maar een halve dag,zit hij vol,gaat hij liggen,2 min,en dan loop hij terug en prop er nog twee bij,net zolang totdat het op is...ik  wil zo graag dat ze met 1 o 2 bakjes over de hele dag verdelen...
mo  en spooky krijgen van royal canin bijna 80 gram per dag,zoals op de zak staat..
en dat krijgen ze appart in een bakje...s,morgens bijna 40 gram ieder,dat eten ze in 1 keer op,s'middags klein beetje nat voer,en s'avonds 40 gram,spooky laat nog wel eens staan,zij wilt wat bewaren,maar mo eet alles op wat hij krijgt,of hij wat tekort komt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 september 2009 - 13:59

Kan je hun brokjes niet op een activity board doen of in een pipolini ? Dan hebben ze een beetje werk om hun brokjes te eten, en gaan vlugger voelen dat ze verzadigd zijn en dus minder gulzig gaan eten. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag