Spring naar inhoud

- - - - -

Beste plaats voor katten

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
DriesS
DriesS
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 29 juli 2017 - 11:10

Woensdag gaan we 2 kittens ophalen uit het asiel. Momenteel hebben we 2 opties voor de plaats waar ze snachts en overdag als we niet thuis zijn kunnen verblijven :

- kamer op bovenste verdiep waar enkel kleine bureau staat, kamer is 3x2.
- kelder die 40m2 is waar ze overal kunnen lopen, nadeel is dat het nogal donker is, enkel 2 kelderraamtjes, licht die erdoor komt is niet genoeg voor ons om te kunnen kijken waar je loopt.

Wanneer we thuis zijn kunnen ze natuurlijk overal lopen. De reden waarom we ze in een afgesloten kamer zetten is voor het alarm en dat ze niet ongestoord aan de meubels zouden kunnen krabben.

Wat lijkt jullie de beste optie voor de katten? Kleine kamer met natuurlijk licht of kelder die redelijk donker is?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 juli 2017 - 15:17

In een kleine kamer kan je ook de nodige voorzieningen treffen voor je katten door in de hoogte te werken met een hoge krabpaal, leggers, trapjes enz... Je voorzien best ook allerlei speelgoed (balletjes, muisjes) en mandjes en minimaal 2 kattenbakken en nog eentje elders in huis (aantal katten +1 = 3 stuks). De voorzieningen hoeven niet duur te zijn, je kan veel zelf maken als je een beetje handig bent. Ik heb van het internet een paar voorbeelden geplukt.

Bijgevoegde thumbnails

• 65e4c6f1e8419f9af9b66e9ddaf31c72.jpg
  • c594b1d5aabd412453907dee0674953e--cat-shelves.jpg
  • kattenkamer_krabpaal.jpg
  • med.jpg

Elma
Elma
  • 3 katten

#3 Geplaatst 29 juli 2017 - 18:53

Ik zou opteren voor de eerste optie, omdat daar toch voldoende daglicht komt en je kan die kamer ook inrichten voor hen. Die lijkt het leukste voor de kittens. Wij zetten onze opvangkittens altijd in een kleine kamer die niet te warm wordt (max 30°) en waar ze veel kunnen spelen en slapen. In de dag komen ze nu bij ons in het huis.

Hier ook nog een filmpje vanuit de kittenkamer, met een hangtoren die ik bij Ikea kocht voor 1€ en waar alle kittens veel plezier aan hebben.

http://www.kattensit...n-de-hangtoren/

gem kittenkamer toren.jpg

Bewerkt door Elma, 29 juli 2017 - 18:56.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos