Spring naar inhoud

- - - - -

Waar vind je een ragdoll kattin kitten dat niet gesteriliseerd is?

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Loredk
Loredk
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 29 september 2017 - 16:41

Ik wil graag een ragdoll kattin kopen die niet gesteriliseerd is om misschien 1 keer per jaar een nestje mee te hebben. Ik zou dan ook geen HK nummer moeten aanvragen. Maar het ons me onduidelijk hoe je hier nu juist mee start...
Allesinds bedankt!
Groetjes Lore

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 29 september 2017 - 17:29

Best eens goed inlezen over fokken, want dat is niet zomaar een kat een nestje laten krijgen. Zeker niet in rassen waar er erfelijke afwijkingen in voorkomen.
ragdolls hebben jammer geneog te lijden van een erfelijke afwijking (Cis) en als je gaat fokken, moet je daar rekening mee houden. Omdat er geen genetische test daarvoor is, moeten fokkers hun fokpoes jaarlijks laten onderzoeken op de nieren, ook nadat de poes uit de fok is genomen.

Mijn advies is dus om eens af te spreken met ragdoll fokkers. het moeilijke gaat niet zijn om een ragdoll te vinden die niet gesteriliseerd is, maar eentje uit lijnen waar de Cis geen probleem is. Hou er ook rekening mee dat niet-gesteriliseerde katten vaak veel meer kosten omdat je dan ook het werk overkoopt dat in het fokken is gekropen en dat verder gebruikt.

Ik ben zelf geen fokker, noch een ragdoll kenner. Maar dit is me wel bij gebleven over ragdolls.

Nu denk ik wel dat het met de huidige wetgeving ook erg moeilijk wordt om een kat te kopen want enkel fokkers met HK-nummers kunnen een niet-gesteriliseerde kat kopen/krijgen. Alhoewel ik zie dat die wet niet echt hard wordt gevolgd...

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.590 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 30 september 2017 - 08:26

Je moet een HK nummer hebben als je een open kattin wil kopen.

Enkel op die manier is de fokker van die kat in orde. En jij ook

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com