Spring naar inhoud

- - - - -

Ledenlounge aanpassen

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.724 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 30 september 2017 - 18:52

lieve leden,

ik ben van plan om de ledenlounge eens op te schonen. Omdat ik het open karakter van het forum graag terug wil krijgen om zo meer mensen te laten zien hoe leuk het forum eigenlijk is.

De onderwerpen die er nu staan zal ik stuk voor stuk doornemen. Onderwerpen waarvan ik van mening ben dat ze niet noodzakelijkerwijs in een gesloten deel hoeven staan zal ik op slot zetten.
Ik overweeg om topics die anderen van nut kunnen zijn in het daarvoor bestemde hoekje te zetten, in het open deel, maar daar ben ik nog niet zeker van.

Zie je een topic op slot en je bent van mening dat deze in het gesloten deel zou moeten blijven staan, meld dat dan hier (graag met link naar het topic) met daarbij een hele goed reden waarom het zou moeten blijven. Dan neem ik dat mee in mijn besluit.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat een zelfde topic weer opnieuw in het gesloten deel wordt geopend. Een nieuw topic dat zonder overleg wordt geopend wordt verplaatst naar het daarvoor bestemde hoekje in het open gedeelte.

Dit doe ik niet om vervelend te zijn, maar om het open gedeelte weer interessant te maken zodat mensen die het lezen zich weer gaan aanmelden.

Uiteraard zal ik gevoelige topics laten staan. Na een snelle scan denk ik niet dat het veel topics zullen zijn die blijven staan

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

hilleke
hilleke
  • 19.368 berichten

#2 Geplaatst 30 september 2017 - 23:16

De topics die gesloten zijn,  wat gebeurd daar mee, want dat is me nu niet duidelijk...

Bewerkt door hilleke, 30 september 2017 - 23:17.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.724 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 01 oktober 2017 - 10:00

Wat oudere topics waar foto's en duidelijk prive informatie in staan, die blijven hier staan. De rest wordt verplaatst naar het open gedeelte in het juiste hoekje.
Wil je zeker weten dat je topic blijft staan geef dat hier dan even aan, met link naar het topic en de reden waarom je het wilt laten staan.

Van jou heb ik geloof ik een oud topic gezien dat mag blijven staan Hilleke. Maar ik heb alles doorgelezen, dus vergeef me als ik het niet helemaal meer uit mijn hoofd weet. Voor er verplaatst wordt worden de topics voor de zekerheid nog eens doorgelezen op prive informatie en foto's. Die topics zullen niet worden verplaatst.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 01 oktober 2017 - 16:17

Bekijk berichtginnie, op 01 oktober 2017 - 10:00, zei:

De rest wordt verplaatst naar het open gedeelte in het juiste hoekje.
:-k
ik vind dat een beetje raar.
Leden die het ooit in het gesloten gedeelte hebben geplaatst zullen daar hun redenen voor gehad hebben.

En die staan er waarschijnlijk niet voor te springen dat het nu toch openbaar gezet wordt, ook al is dit ondertussen gesloten.

Bekijk berichtginnie, op 01 oktober 2017 - 10:00, zei:

Wil je zeker weten dat je topic blijft staan geef dat hier dan even aan, met link naar het topic en de reden waarom je het wilt laten staan.
misschien lezen leden dit niet tijdig en wordt het inmiddels toch door jou verplaatst wegens niet op tijd een reactie gegeven?

Bekijk berichtginnie, op 30 september 2017 - 18:52, zei:

Omdat ik het open karakter van het forum graag terug wil krijgen om zo meer mensen te laten zien hoe leuk het forum eigenlijk is.
Indien je liever het open karakter prefereert Ginnie, dan zou je dat vanaf nu kunnen beslissen maar ik denk dat het beter is geen oudere topics ineens openbaar te gaan zetten.

Nu ja...voor zover openbaar, openbaar is en privé, privé is want iedereen kan zich lid maken om in de ledenlounge te gaan lezen natuurlijk.  Dat weten wij ook allemaal

De onderwerpen die er nu staan zal ik stuk voor stuk doornemen.
ojee...dat lijkt mij tijdrovend.
Eenvoudiger zou zijn vanaf nu geen gesloten onderwerpen meer toe te laten.
Zo lost het zichzelf op in de toekomst.

Onderwerpen waarvan ik van mening ben dat ze niet noodzakelijkerwijs in een gesloten deel hoeven staan zal ik op slot zetten.
dat zou je kunnen doen als oplossing als je geen voorstander bent van een gesloten gedeelte

Ik overweeg om topics die anderen van nut kunnen zijn in het daarvoor bestemde hoekje te zetten, in het open deel,
dat vind ik een beetje een eenzijdige beslissing voor de reden die ik hierboven al zei : dat leden dat ooit daar geplaatst hebben met een reden, ongeacht dewelke.

Bewerkt door Armani, 01 oktober 2017 - 16:38.

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 01 oktober 2017 - 16:27

:lachen: En nu hopen dat ik niet op straf moet gaan staan om mijn mening hier te geven :lachen:

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 01 oktober 2017 - 16:36

ik lees hier vaak en ik post hier vaak op KS maar ik zal zelden mijn mening doorgeven (zoals ik nu deed) omdat ik weet dat dit soms gevoelig overkomt op een forum. Hoewel hier geen enkele reden toe is. Het is gewoon genoteerd hoe het in mij opkwam bij het lezen van de beginpost.
Aanzie het dus als een tip (of mening van een lid) maar niet als vorm van kritiek want dat is mijn bedoeling niet.

Bewerkt door Armani, 01 oktober 2017 - 16:40.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.724 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 01 oktober 2017 - 16:50

iedereen mag zijn mening geven Armani, dus jij ook. En nee, daar krijg je geen straf voor ;)

iedereen heeft een mening en zijn gedachtes, zou niet weten waarom daar straf voor zou moeten komen.

Klein beetje uitleg:
Voor mij is het zo dat dit hoekje altijd al bedoeld was voor die zaken die echt niet in het open gedeelte hoeven. Sterker nog, voor mij had dit hele gesloten deel er nooit hoeven te komen.
Omdat dit deel er nu wel staat zal ik het zo houden. Maar ik zal wel de ooit gestelde regel gaan handhaven. Ik overweeg om de topics te verplaatsen, dat wil zeggen dat het nog niet besloten is, maar dat ik er wel sterk over nadenk.

Uiteraard zal ik iedereen tijd geven om hier te reageren en zal ik niet opeens allerlei topics gaan verplaatsen zonder mensen de kans te geven om te reageren. Iedereen mag reageren en ik zal natuurlijk daar ruim de tijd voor laten. Vandaar ook dat ik de topics eerst heb gesloten.

Dat iedereen een reden heeft om het in dit gesloten deel te plaatsen snap ik volkomen. Sommigen zouden alles in het gesloten deel plaatsen ;) En daar wil ik nu paal en perk aan stellen. De reden? Omdat het open karakter van het forum nu juist een hele grote kracht is geweest. Het gesloten deel was een tegemoetkoming aan de leden die dit graag wilden. Er is toen gesteld dat het beheer zou besluiten of topics al dan niet bleven staan hier. Dat ga ik nu gewoon (goed) toepassen. Geen nieuwe regel dus, maar eentje die zal worden gehandhaafd.

En ik ben er nog niet helemaal over uit of ik echt alles zal verplaatsen of niet. Sommige onderwerpen komen er in ieder geval heel sterk voor in aanmerking. Maar ik zal nog eens overleggen (met mezelf ;) en met Evy) over het al dan niet verplaatsen van de onderwerpen ipv alleen sluiten.

Over het zijn van een eenzijdige beslissing kan ik duidelijk zijn: dat klopt. Ik ben niet van plan om over alles wat ik doe een mening van alle leden te gaan vragen.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 01 oktober 2017 - 17:13

Bekijk berichtginnie, op 01 oktober 2017 - 16:50, zei:

iedereen mag zijn mening geven Armani, dus jij ook. En nee, daar krijg je geen straf voor ;)
:lachen: O:)

Sterker nog, voor mij had dit hele gesloten deel er nooit hoeven te komen.
dat weten we...
Er waren voor- en tegenstanders.

Ik overweeg om de topics te verplaatsen, dat wil zeggen dat het nog niet besloten is, maar dat ik er wel sterk over nadenk.
Ik (maar wie ben ik?) zie daar het nut niet van in om alsnog nu te gaan verplaatsen wegens het subjectieve karakter hiervan.
Waarom laat je het verleden niet het verleden en laat je die oude (koeien) daar niet staan?

En nu...nieuwe bazen nieuwe wetten...vanaf nu kan het niet meer, en het is ook opgelost.

Uiteraard zal ik iedereen tijd geven om hier te reageren en zal ik niet opeens allerlei topics gaan verplaatsen zonder mensen de kans te geven om te reageren. Iedereen mag reageren en ik zal natuurlijk daar ruim de tijd voor laten. Vandaar ook dat ik de topics eerst heb gesloten.
:catscratchhead
als de topics inmiddels gesloten werden is het toch opgelost en einddoel bereikt?

Waarom moeten die dan toch nog verplaatst worden naar het openbare gedeelte?
Ze zijn toch al gesloten en geen reactie meer mogelijk.

Het gesloten deel was een tegemoetkoming aan de leden die dit graag wilden.
dat is waar :)
en als het vanaf nu niet meer kan : ok

En ik ben er nog niet helemaal over uit of ik echt alles zal verplaatsen of niet. Sommige onderwerpen komen er in ieder geval heel sterk voor in aanmerking. Maar ik zal nog eens overleggen (met mezelf ;) en met Evy) over het al dan niet verplaatsen van de onderwerpen ipv alleen sluiten.
ik heb een sterk vermoeden dat "alleen sluiten" een meer gerespecteerde oplossing zal zijn volgens de leden die ooit gepost hebben in het gesloten gedeelte in de plaats van het nu nog te gaan verplaatsen...

Ik ben niet van plan om over alles wat ik doe een mening van alle leden te gaan vragen.
Auwch...pittig...

Bewerkt door Armani, 01 oktober 2017 - 17:15.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.724 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 01 oktober 2017 - 17:24

ik begrijp wat je zegt Armani, de reden erachter is mij nog niet helemaal duidelijk. Maar ik snap de bedoeling. en ik zal dat meewegen in mijn beslissing.

En wie weet laat ik alles ook wel staan. Misschien ook niet. Ben er nog niet over uit. Voor nu zijn de topics in ieder geval gesloten. Wat nog open is mag uiteraard blijven staan.

Voor nu wacht ik de reacties van anderen af en dan zie ik wat mijn uiteindelijke beslissing gaat worden. Ligt aan vele factoren.

Bekijk berichtArmani, op 01 oktober 2017 - 17:13, zei:

Auwch...pittig...

jup ;)

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 01 oktober 2017 - 17:31

Bekijk berichtginnie, op 01 oktober 2017 - 17:24, zei:

En wie weet laat ik alles ook wel staan.
dat lijkt mij de minst tijdrovende beslissing

Misschien ook niet.
dat lijkt mij een autoritaire beslissing waarbij er mogelijks leden niet zo tevreden gaan mee zijn

Ben er nog niet over uit.
dat heb ik ondertussen begrepen dat je nog aan het overwegen bent maar dan was dit topic "ledenlounge aanpassen" misschien iets te voorbarig?
Aan de titel leek het er op dat je al een beslissing genomen had en werkelijk zou gaan verplaatsen naar eigen idee.

Bewerkt door Armani, 01 oktober 2017 - 17:49.

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 oktober 2017 - 17:37

Mijn hoofddoel is om hier gezellig te komen lezen en posten met de fijne mensen die ik hier ondertussen heb leren kennen op :kattensite:

Ik hoef dat niet zo persé om ergens (online) tegenin te gaan maar voelde nu wel de behoefte om even te reageren.

Zo, :)
ik ga het hierbij laten :)
Ik heb mijn mening (of idee hierover) meegegeven en dat is meer dan voldoende.

Succes aan de beheerders van KS :geluk:

:hoi:

Bewerkt door Armani, 01 oktober 2017 - 17:51.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 01 oktober 2017 - 19:31

Ik zou persoonlijk geen topics van de ledenlounge openbaar gaan zetten. Mensen posten daar om een reden en ik vermoed dat er mensen kwaad zullen zijn of teleurgesteld als hun "confidential" dingen zomaar openbaar gezet gaan worden. Als je het ledenlounge gegeven niet wil, sluit het dan gewoon, maar zet het niet openbaar. My two cents...
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 oktober 2017 - 19:35

Er staan ook berichten die er niet thuishoren.

* Hoeveel huisdieren heb je
* Het geluid op Q music

En zo zijn er echt nog een massa die totaal niet 'geheim' hoeven te staan

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.724 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 01 oktober 2017 - 19:52

het is ook nog niet zeker dat ik topics ga verplaatsen, maar idd, topics als 'het geluid' en ' hoeveel huisdieren heb je' horen hier gewoon niet thuis.

Dit topic geeft verschillende dingen aan

1) dat niet alles hier meer geplaatst kan worden
2) dat topics gesloten zullen worden (en inmiddels zijn)
3) dat topics mogelijkerwijs zullen worden verplaatst (en ik hang nu wel die kant op)
4) mensen die dat niet willen kunnen voor de topics die ze persee hier willen laten een reden opgeven zodat ik dat mee kan nemen in mijn beslissing.

Is dit autoritair? Misschien wel ja. Maar zoals ik al zei, ik ga echt niet overal toestemming voor vragen. Als ik dat ga doen komt er van beheren helemaal niets meer.
Worden mensen daar boos om dan vind ik dat spijtig. Al kan ik daar niet zoveel aan doen.
iedereen krijgt ruim de tijd om hier te reageren, er is (nog) niet verplaatst.

Dit topic is niet bedoeld om een discussie op gang te brengen, maar om te informeren en om de mogelijkheid te geven aan iedereen om aan te geven welk topic (of meerdere) niet zou moeten worden verhuisd.

Dus, iedereen die een goede reden heeft om een topic niet te verplaatsen (en dat sommigen het niet leuk vinden of misschien boos worden is geen goede reden) mag dat hier laten weten.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.246 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 01 oktober 2017 - 20:04

Bekijk berichtBlackScorpion, op 01 oktober 2017 - 19:31, zei:

Als je het ledenlounge gegeven niet wil, sluit het dan gewoon, maar zet het niet openbaar.