Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw lid van over de grens

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
24 reacties op dit onderwerp
gillian-kat
gillian-kat
  • 75 berichten

#1 Geplaatst 07 oktober 2017 - 15:03

Hallo,

ik ben een Belgische kattenliefhebber die het genoegen heeft om voor 23 schatjes personeel te mogen zijn.  :cat   Voor wie zich afvraagt hoe ik in godsnaam aan zoveel engeltjes ben geraakt, het zijn allemaal zwervertjes die om de één of andere reden niet op hun vindplaats konden blijven.  Dat kon zijn omdat het om een gedumpte kat ging die zich niet in het wild kan redden, omdat het schatje spijtig genoeg kattenaids heeft, omdat het diertje een ziekte heeft waarvoor het levenslang medicatie nodig heeft ...  Een klein privé opvang adresje dus maar met de 23 zitten we nu al wel enkele jaren vol.  Je kan natuurlijk spijtig genoeg niet tot in het oneindige katjes blijven binnen nemen.  Niet alleen door de kostprijs van het alles, maar ook omdat je voldoende tijd moet overhouden om iedereen toch hun nodige aandacht en liefde te kunnen geven.  En met twee buitenrennen (met binnenhok eraan) en nog een groep in het huis hebben we het zeker druk genoeg :help: :help: :help:

De reden dat ik bij deze site ben terechtgekomen is omdat er in onze straat een gezin is komen wonen dat spijtig genoeg hun poes gebruikt voor broodfok praktijken.  Ik ben al drie maanden aan het proberen het arme dier te helpen en hoop misschien hier op de site nog wat goede tips te kunnen vinden.  Een vriendin van me uit Nederland raadde deze site aan omdat het zo'n grote groep kattenliefhebbers herbergt en dat ik misschien hier nog wel wat mogelijkheden kan ontdekken die ik nog niet geprobeerd heb.

Ik zal dus alvast maar eens goed beginnen rondneuzen hier op de site :fishbowl

Groetjes
   Gillian

Syntara
Syntara
  • 2.393 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 07 oktober 2017 - 15:15

Welkom!

Machteld.
Machteld.
  • 2.966 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 oktober 2017 - 15:32

Wat een trieste situatie voor dat katje! Maar vooral :hi:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 07 oktober 2017 - 16:21

Welkom en wat een verhaal!
Hopelijk kan je het katje helpen!

Ps. je bent niet van over de grens hoor ;).
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 75 berichten

#5 Geplaatst 07 oktober 2017 - 19:57

:goofy:   Je hebt gelijk BlackScorpion.  Ik zie nu ineens dat het ".be" is en niet ".nl".  Komt er van als je eerst al een beetje rondneust en veel Nederlandse dierenliefhebbers hebt gezien :)

Bedankt voor het welkom Syntara, Machteld en BlackScorpion.

En nu eens gaan zien of er al eerdere berichten omtrent broddfok hier ergens staan.  En zo ja, of ik er nog iets van kan bijleren :catwalk2

Pootje
  Gillian

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.283 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 07 oktober 2017 - 21:34

Eerst en vooral welkom op :kattensite:. Kan je dat van die broodfok niet gewoon aan de lokale dierenpolitie doorgeven? Ik weet niet hoe het in jouw buurt gaat, maar in Limburg kan je dat gewoon melden aan de dierenpolitie, die bij de politie zitten. Die sturen dan een bevoegd persoon naar die broodfokker.

23 katten in huis. Amai. :catkiss  Neen, dat is te veel voor mij. Ik breng ze dan naar het asiel. Ik ben opvangmama voor kittens van het asiel van Genk. Ik "verzorg" ook nog 2 katten die als kittens afgegooid zijn op de parking van Bokrijk. Die zijn geknipt toen ze 6 maanden waren, via de dierenpolitie van Genk (was Het Felixproject dat dit gedaan heeft) en nu geven we hen regelmatig te eten en kijken we of ze niet ziek zijn.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 75 berichten

#7 Geplaatst 07 oktober 2017 - 22:54

Ik heb al herhaaldelijke meldingen gedaan bij de dienst Dierenwelzijn en hier bij de lokale politie maar geen één van beide diensten vind één kat met haar kittens voldoende om er tijd in te steken (Rijkevorsel is niet echt gekend om zijn diervriendelijkheid als gemeente vrees ik :cry: )  Dus ben ik daarna beginnen zoeken naar de organisatie in Nederland waar ze haar zouden hebben kunnen geadopteerd hebben, maar dat heeft ook niets opgeleverd (voor hetzelfde geld hebben ze daar ook over gelogen en is die kat helemaal niet door een organisatie uit Spanje overgevlogen naar Nederland.  De eigenaars hun verhaal is niet echt consequent vrees ik)  Dus nu een petitie gestart in de hoop genoeg handtekeningen te verzamelen om druk uit te oefenen op Dierenwelzijn maar dat loopt niet echt vlot vrees ik :catsad   Genoeg reacties van mensen dat ze het erg vinden en hopen dat iemand iets doet maar ze willen wel niet hun handtekening zetten of de petitie helpen delen omdat ze er niet in betrokken willen geraken :catnoknow   Ik zal dus nog moeten zien hoever ik daar mee geraak ...

De 23 zitten niet allemaal in huis hoor :lachen:   Dat zou te druk zijn vrees ik.  Ik heb gelukkig ene grote tuin die niet gebruikt werd en heb daar doorheen de jaren twee buitenrennen met binnenhok eraan gezet (en een stukje overgehouden voor een paar batterijkipjes :d )  Druk maar gezellig :party:

Tof dat je opvangmama bent Elma.  Zo'n mensen kunnen meer organisaties zeer goed gebruiken.  :thumb:

Pootje
  Gillian

Nashota
Nashota
  • 17.908 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 oktober 2017 - 10:34

:hoi: Welkom op het forum :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

gillian-kat
gillian-kat
  • 75 berichten

#9 Geplaatst 08 oktober 2017 - 14:45

Dank je wel Nashota :jump:

Leuke quote onderaan je bericht trouwens

Pootje
  Gillian

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 oktober 2017 - 16:44

Welkom!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.283 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 08 oktober 2017 - 21:19

Hey Gillian, heb je al eens met Gaya gemaild over die broodfok? Ik kan je niet verzekeren dat ze gaan helpen, want ik stuurde hen ook eens een link naar een filmpje door, waarin te zien was dat in ex-Joegoslavië een man zijn hond van een brug afgooide. Hun antwoord was dat het fake was en het bewuste filmpje al lang bij hen gekend was. Maar onlangs zag ik wel een reportage van een Engelstalig TV station, dat er over berichtte en een deel van de film liet zien. Niet het deel waar de hond jankend op de weg lag, onder de brug, nadat hij toch een 8 m gevallen was. Ik heb er nu nog altijd hartpijn van als ik denk aan dat gejank van dat beestje. Enkele weken terug las ik dat het beestje geholpen was door een DA en het nu goed maakt. De dader zit in de gevangenis.

Of je kan eens naar een asiel gaan en daar vragen wat jij of zij kunnen doen. Misschien weten zij je de weg te wijzen naar de dierenpolitie die er wel iets aan doet. Ik heb destijds ook wel dikwijls moeten aandringen voor die katten in Bokrijk, voor een castratie voor er weer meer kittens waren. Na 5 maanden hebben ze dan toch iets ondernomen, omdat ze mijn gezaag beu waren.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 oktober 2017 - 16:06

:hi:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.590 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 09 oktober 2017 - 16:17

Bekijk berichtElma, op 08 oktober 2017 - 21:19, zei:

Hey Gillian, heb je al eens met Gaya gemaild over die broodfok? Ik kan je niet verzekeren dat ze gaan helpen, want ik stuurde hen ook eens een link naar een filmpje door, waarin te zien was dat in ex-Joegoslavië een man zijn hond van een brug afgooide. Hun antwoord was dat het fake was en het bewuste filmpje al lang bij hen gekend was. Maar onlangs zag ik wel een reportage van een Engelstalig TV station, dat er over berichtte en een deel van de film liet zien. Niet het deel waar de hond jankend op de weg lag, onder de brug, nadat hij toch een 8 m gevallen was. Ik heb er nu nog altijd hartpijn van als ik denk aan dat gejank van dat beestje. Enkele weken terug las ik dat het beestje geholpen was door een DA en het nu goed maakt. De dader zit in de gevangenis.

Of je kan eens naar een asiel gaan en daar vragen wat jij of zij kunnen doen. Misschien weten zij je de weg te wijzen naar de dierenpolitie die er wel iets aan doet. Ik heb destijds ook wel dikwijls moeten aandringen voor die katten in Bokrijk, voor een castratie voor er weer meer kittens waren. Na 5 maanden hebben ze dan toch iets ondernomen, omdat ze mijn gezaag beu waren.

Het grootste probleem is hier dat de kat gechipt is.
Dus als ze (zwanger) wordt binnengebracht, wordt de eigenaar gecontacteerd en die krijgt ze gewoon weer terug.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Anja
Anja
  • 14.483 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 09 oktober 2017 - 17:19

:hi:

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016