Spring naar inhoud

- - - - -

Cadeautjes voor katten

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 12 oktober 2017 - 18:58

Hoi,

Geef hier eens jullie ideetjes voor geschenken voor een kat, verjaardag, kerstmis, blablabla. Dan kunnen we hier kijken als we eens zonder ideeën zitten  :rub:

En laat ik nu eens zonder idee zitten voor mijn pruts haar verjaardag op 03/11! Ze mag niets van snoep ofzo door maagproblemen, dus eten of drinken als cadeau is out of the question. Mandjes enzo doet ze niets met, we hebben er veel staan waar niet eens naar gekeken wordt. En speeltjes... ik denk dat ik deze winter weer eens een zak vol ongebruikte speeltjes naar het asiel ga doen. Tja... een extra dekentje of nieuw kersenpitkussen, dat zou kunnen haha.
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.403 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 oktober 2017 - 19:43

Een drankfonteintje? Maar dat heeft ze misschien ook al?

Ik moet zeggen dat ik mijn katten eigenlijk nooit cadeautjes geef. Ze krijgen natuurlijk af en toe wel wat nieuws, maar dat is dan meer omdat ik dat op dat moment tegenkom of omdat ze iets nodig hebben (bvb hun mandje is stukgegaan).

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 12 oktober 2017 - 19:50

Ze drinkt niet (krijgt enkel natvoer). We hebben ooit een fonteintje gehad, maar dat weigerde ze te gebruiken. Een glas op tafel is beter, haha.

Jah, de mijne krijgt een cadeautje met Pasen, dierendag, haar verjaardag, Sinterklaas, kerstmis en nieuwjaar  :oops:
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.403 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 oktober 2017 - 21:28

Misschien een verwarmd dekentje (dat hebben ze bij Zooplus zag ik).
En je zegt dat ze weinig mandjes gebruikt, maar wat hier bij alle diertjes altijd een enorme favoriet is, zijn de I Love pets / O'lala pets mandjes (model Amelie - https://www.juleshon...e-pets?limit=75 ). Ik heb er een tijdje geleden zo 3 besteld en ze slapen nergens anders meer :lachen: ik vind ze zelf ook superzacht en warm aanvoelen :)

Bewerkt door Syntara, 12 oktober 2017 - 21:29.

Poeslap
Poeslap
  • 1.584 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 12 oktober 2017 - 22:38

Meestal koop ik iets nieuws voor aan de Flying Frenzy te hangen of ergens een ander speeltje.

Ephiny
Ephiny
  • 3.877 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 13 oktober 2017 - 07:54

Hier is het ook meestal Flying Frenzy. Dat is ver het enige waar ik ze echt een plezier mee kan doen. Heb ondertussen al een behoorlijke collectie. :)

Die nieuwe ballenbaan bij Zooplus doet het nog redelijk bij Marlee (de rest kijkt er niet nr om).

En onlangs heb ik bij Zooplus zoiets automatish gekocht met een veer die ronddraait in een blauw 'doosje', dat heeft ook nog succes. T is alleen jammer dat het zo licht is, Luna haakt haar poot erin en is ermee weg. :lachen:

Oh, en die cubes die hier vroeger zo populair waren. Plastieken kubus met gaten in, ik weet niet meer hoe het heet. Dat was een enorm succes. Mss eens kijken of ik die nog kan vinden.

Ik vind veel dingen wel ontzettend duur. Je hebt bv van die kartonnen constructies of onlangs zag ik zo een set van verschillende 'blokken' (slaapblok, speelblok, etc) die je dan aan elkaar kan maken enzo. Maar zo duur.
Those who don't believe in magic, will never find it

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 13 oktober 2017 - 08:08

I know! Ik werk schuins over de Purrfect Design, leuke dingen, maar zo duuuuuur!
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 13 oktober 2017 - 08:59

Bekijk berichtEphiny, op 13 oktober 2017 - 07:54, zei:

Oh, en die cubes die hier vroeger zo populair waren. Plastieken kubus met gaten in, ik weet niet meer hoe het heet. Dat was een enorm succes. Mss eens kijken of ik die nog kan vinden.
Wij verkopen die :mrgreen:

Schermafdruk 2017-10-13 09.00.21.png

Bewerkt door Evyke81, 13 oktober 2017 - 09:03.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Machteld.
Machteld.
  • 2.978 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 13 oktober 2017 - 11:25

Ik denk niet dat ik je al zien schrijven heb over Sierra en dozen, dus misschien is het geen goed idee.
Zowat een jaar geleden heb ik zelf een dozenkasteel gemaakt voor Pluis. Niet zo netjes afgewerkt als die je kan kopen, maar veel betaalbaarder :p Intussen zijn we van een 10-tal dozen naar 2 gegaan omdat ze het niet vaak gebruikte (tenzij we haar wilden vangen voor medicijn ofzo), maar ze was wel erg geïnteresseerd in de opbouw :lachen:
Moest ze er wel geregeld in gespeeld hebben, zou ik geleidelijk verbeteringen hebben gemaakt en de dozen schilderen als een kasteel enzo. Maar juffrouw heeft liever losse dozen. :catscratchhead

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 13 oktober 2017 - 12:31

We hebben spijtig genoeg niet zo veel plek, dus zo een kubussen of dozen kunnen we niet lang laten staan in huis. Na een tien minuutjes kijkt ze er ook niet meer naar om. Ballenbaan, Cover Mouse, etc. hebben we al, zonder dat het gebruikt wordt.

We zijn nu aan het denken om een zachte cover te maken van een Ikea badmat (die met zachte nopjes) om over haar warmte schijf te doen. Ze krijgt elk half uur een opgewarmd kersenpitkussen en haar schijf gebruikt ze niet omdat ze die te hard vind. Dus willen we zo een overtrekje proberen of dat aangenamer is voor haar.
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.877 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 13 oktober 2017 - 18:57

Bekijk berichtEvyke81, op 13 oktober 2017 - 08:59, zei:

Oh, echt? Waar vind ik de prijzen etc? :d

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 13 oktober 2017 - 20:04

Momenteel staan ze nog niet online, ze worden verkocht op de spookghetti.  
Maar ze gaan dus 10€ kosten.

Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.877 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 14 oktober 2017 - 04:39

Mja, daar geraak ik niet...

gillian-kat
gillian-kat
  • 110 berichten

#14 Geplaatst 14 oktober 2017 - 21:39

Een krabmandje.  Kan ze in liggen en aan krabben tegelijk.  Zijn ze hier dol op :cat

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Sabine2
Sabine2
  • 8.303 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 17 oktober 2017 - 17:33

Evy, mss toch overwegen om die playcubes via de KOW webwinkel te verkopen, ik denk dat er veel gegadigden zijn.

Awel hé, kadokes, de mijne hebben zo ongeveer alles..
Wat ik niet meer koop, zijn zaken die wat te veel lawaai maken, want dat vinden zelfs de meest zelfzekere katjes niet zo fijn.
Voor de opvangertjes haal ik regelmatig de gewone speelmuisjes in huis. Ze krijgen zo één mee in hun adoptiezakje. Een kattenveertje krijgen ze meestal ook mee en wat pijpenkuisers. Ongelooflijk hoe zot ze daarmee kunnen doen!
De meeste zijn zot van de Ratatouille (Flying Frenzy), zo gaan er zeker twee per jaar door.
Kong speeltjes waar je kattenkruid of valeriaan kan indoen dmv klittenband-opening zijn ook altijd een groot succes.

Voor mijn eigen oudere garde heb ik voor Dierendag een extra orthopedisch kussen aangeschaft, ze werden in de Maxizoo van Dendermonde uit het gamma gehaald en stonden -40% (nog 36€ ipv 60€).
Ik merk dat de oudsten daar toch graag op gaan liggen.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x