Spring naar inhoud

- - - - -

eerste bad

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
seawolf
seawolf
  • 111 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 14 oktober 2017 - 17:16

morgen ben ik van plan onze Maxim zijn eerste badje te geven. we hebben reeds de shampoo (beaphar voor katten en kitten).
de vraag is hoe begin je eraan? heb alvast ook een apart washandje en handdoek gekocht enkel en alleen voor hem. (mag die mee in de kookwas met de andere handdoeken?)

zie er wel wat tegen op maar moet van mijn wederhelft. :censored: :anyone:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 14 oktober 2017 - 18:07

En waarom zou je een kat wassen?
Zeker een kortharige?

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 oktober 2017 - 18:27

Zelfde vraag, zolang hij geen ongelukje heeft, waarom wassen? Het is toch geen sphynx? En zelfs een sphynx blijft properder hoe minder je die wast.
Geplaatste afbeelding

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.250 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 14 oktober 2017 - 18:50

Een kat wast zich zelf dus  je noet ze niet wassen tenzij ze ergens in gevallen zijn en smerig zijn ofzo....
Ik heb  2 buitenkatten en 2 witte ragdolls  en ik heb alleen de ragdolls maar 1 x gewassen en dat was omdat ze  als kitten door diaree een vuile broek hadden .
Ze vonden het ook helemaal niet plezant!!!
Als het niet nodig is zou ik het ook niet doen alleen borstelen is voldoende .

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 oktober 2017 - 19:11

Ik zou het ook niet doen, het is nergens voor nodig, tenzij je misschien shows met hem wil doen? of zoals de anderen al zeggen als hij zich bevuilt heeft.

Bovendien houdt hij zichzelf schoon, en het lekkere geurtje die hij misschien van de shampoo krijgt is heel snel weer verdwenen :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Elma
Elma
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 oktober 2017 - 21:03

Ik ben ook tegen het wassen van katten. Op YT zie je een pak filmpjes van katten en kittens die gewassen worden. Die beestjes zijn volledig in paniek.
Sienna heeft momenteel een oorontsteking en dus moet ze 2x pr dag druppels in haar oren krijgen. Dat druppelt natuurlijk af en toe eens uit haar oor, maar daarom ga ik haar nog niet wassen hoor. Ze doet dat zelf met haar poot. En als de behandeling voorbij is, pak ik een nat washandje (niet te hand, gewoon uitgewrongen) en was eens onder haar oor, zodat alle vettig spul weg is.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 16 oktober 2017 - 19:25

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 oktober 2017 - 18:27, zei:

Zelfde vraag, zolang hij geen ongelukje heeft, waarom wassen? Het is toch geen sphynx? En zelfs een sphynx blijft properder hoe minder je die wast.

we hebben eens redelijk wat maanden tussen de wasbeurten van de musketiers gelaten en je had toen echt onze yoshi moeten zien ocharm, was precies een bruine poes ipv een rose, t kind heeft jammer genoeg regelmatig een badje nodig
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 oktober 2017 - 20:06

Bekijk berichtlathyrus, op 16 oktober 2017 - 19:25, zei:

we hebben eens redelijk wat maanden tussen de wasbeurten van de musketiers gelaten en je had toen echt onze yoshi moeten zien ocharm, was precies een bruine poes ipv een rose, t kind heeft jammer genoeg regelmatig een badje nodig

Kan van kat tot kat schelen, ik geloofde het vroeger niet. Maar elke keer we Sierra wasten, werd ze elke keer sneller vuil en vuiler. Nu wassen we enkel als ze naar de dierenarts moet of ze echt gaat stinken ofzo (wat eigenlijk niet echt is) en ze is veeeeeel properder dan vroeger. Raar, maar waar! En ik hoor dat van veel sphynx eigenaars. Maar zoals ik zeg, kan van kat tot kat schelen natuurlijk. Onze Sierra haat wassen echt, ze gaat van woede tot paniek enzo, eender hoe we het proberen. Dat elke keer moeten ondergaan en na 1 dag vuiler zijn dan voor het badje... Dat heeft geen nut hier :-)
Geplaatste afbeelding