Spring naar inhoud

- - - - -

Help aub een poes die voor zwartkweek/broodfok wordt gebruikt door petitie te ondertekenen

petitie broodfok help

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
gillian-kat
gillian-kat
  • 303 berichten

#1 Geplaatst 19 oktober 2017 - 23:29

Hallo iedereen,

ik ben sinds eind juli aan het proberen om een poes te helpen die een paar huizen verder woont in een rommelschuurtje, geen enkele medische verzorging krijgt en die gebruikt wordt om kittens mee te kweken die op hun beurt ook geen medische verzorging krijgen en waarvan de overlevende kittens uiteindelijk via het internet worden verkocht zonder gechipt, gevaccineerd of gesteriliseerd/gecastreerd te zijn (alsook niet ontvlooit of ontwormt).
Toen ik dit ontdekte heb ik geprobeerd met de eigenaars van poes Pippie te spreken maar dit draaide op niets uit.  Ze wilde niet luisteren en de volgende dag hadden ze zelfs bij de politie klacht tegen mij ingediend omdat ik het waagde mij te bemoeien met hun kat en kittens.
De politie wil niet helpen, ze vinden dat ze belangrijkere zaken hebben dan na te gaan of een poes al dan niet correct wordt verzorgd en of kittens correct volgens de wet van eigenaar veranderen.
Dierenwelzijn heeft ook alle ingediende dossiers afgewezen zonder zelfs te komen zien.  Er wordt erkend dat volgens het geleverd foto materiaal Pippie's eigenaars niet correct bezig zijn maar ze zijn niet van plan om particulieren met slechts één kat aan te gaan spreken.  Ook al overtreden deze de wet en zorgen ze niet goed voor hun kat.
Ik heb na enkele afwijzingen van Dierenwelzijn dan geprobeerd om de organisatie te vinden die Pippie heeft laten overkomen vanuit Spanje en die de adoptie aan Pippie's eigenaars heeft geregeld.  Ik hoopte dat als ik hen kon vinden dat zij zouden ingrijpen omdat ik niet kan indenken dat mensen die zich bezig houden met een dieren een beter thuis te willen gunnen, achter deze behandeling van Pippie zouden staan.  En dat ze misschien zelfs dankzij haar adoptie contract haar terug konden gaan halen en een nieuw en beter thuis voor haar konden vinden.  Maar ondanks meer dan twintig organisaties te contacteren en daar bovenop ook nog een aantal internationale, kent niemand Pippie.
Mijn laatste hoop is om via een petitie genoeg handtekeningen in te zamelen om alsnog druk uit te kunnen oefenen op Dierenwelzijn en dat ze wel moeten ingrijpen en Pippie alsnog toch nog een kans kan krijgen op ene warm en liefdevol thuis.

Mijn vraag aan jullie allemaal is om aub de petitie te ondertekenen en mee onder aandacht te brengen (ik heb daar zelf niet zoveel succes mee zoals je wel zal merken aan het aantal handtekeningen dat ik nog maar heb kunnen verzamelen :( )  Zet aub je handtekening onder de petitie, vraag vrienden en geliefden om ook te tekenen, en deel aub op Facebook, tumblr, twitter, instagram ... Des te meer handtekeningen ik kan verzamelen, des te meer kans ik heb om Pippie te kunnen helpen.

De petitie in het Nederlands: https://ipetitions.c...ie-van-broodfok

De petitie in het Engels: https://www.change.o...-mill-practices

(de foto van Pippie bij de petitie is van toen ze tijdelijk bij ons een week in opvang was.  Daarom zit ze dus binnen en niet in het schuurtje waar sprake van is)

Bij de petitie staat ook een link naar de tumblr pagina die ik heb gemaakt voor Pippie en op die pagina kan je meer lezen over de situatie en vind je ook fotos van de situatie waarin zij moet leven alsook van haar zieke kittens.

Bijgevoegd ook het document met het chronologische verloop van het hele verhaal van begin tot nu met fotos erin als ondersteuning en bewijs van mijn beweringen.  Wie wil kan het lezen en bekijken.

Help aub :help:   En bedankt op voorhand aan ieder die tekent en de petitie mee onder de aandacht brengt.

Pootje
   Gillian

Bijgevoegde bestanden

Elke kat is een wonder op zich ...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 oktober 2017 - 00:19

Ik snap er niets van...waarom wetten maken en geen gevolg geven wanneer ze overtreden worden?
Ach ja, "andere prioriteiten".
Zo gaat het vaak in ons land. Ook als mensen om hulp vragen zijn er vaak "andere prioriteiten". Tot er dan iets ernstigs gebeurd dat voorkomen kon worden.

Heb petitie getekend en hoop dat het iets zal uitmaken.
Chapeau voor wat je ondertussen allemaal al ondernam en dat je het niet opgeeft :duim:

Heb niet zoveel vrienden op facebook maar toch ook gedeeld.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 20 oktober 2017 - 00:20.

Ida
Ida
  • 50 berichten

#3 Geplaatst 20 oktober 2017 - 05:16

:duim: :duim: :duim:

gillian-kat
gillian-kat
  • 303 berichten

#4 Geplaatst 20 oktober 2017 - 15:56

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 20 oktober 2017 - 00:19, zei:

Ik snap er niets van...waarom wetten maken en geen gevolg geven wanneer ze overtreden worden?
Ach ja, "andere prioriteiten".
Zo gaat het vaak in ons land. Ook als mensen om hulp vragen zijn er vaak "andere prioriteiten". Tot er dan iets ernstigs gebeurd dat voorkomen kon worden.

Apenland België zeker?  Maar ja, ik snap er ook niets van.  Wat ben je dan met de wet dat katten verplicht gechipt moeten zijn en gesteriliseerd/gecastreerd als ze van eigenaar veranderen.  Ik kan dan niet echt zeggen dat onze minister goed bezig is (weeral niet :( ) als hij zijn diensten zo laat werken.

Dank je om te tekenen en te delen :hug:

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtIda, op 20 oktober 2017 - 05:16, zei:

:duim: :duim: :duim:

Dank je wel.  Ik weet het, ik ben te weekhartig om dit zomaar los te laten :love3:   Alleen te hopen dat het uiteindelijk ook zijn doel niet mist.

Pootje
  Gillian

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.993 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2017 - 16:48

Getekend!
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.475 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 oktober 2017 - 21:00

Pippie is nu voor de 2de maal zwanger. Dat is al een breuk tegen de wet. Hoe kon Pippie hier geraken zonder eerst gesteriliseerd te zijn?
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 303 berichten

#7 Geplaatst 20 oktober 2017 - 23:20

Bekijk berichtElma, op 20 oktober 2017 - 21:00, zei:

Pippie is nu voor de 2de maal zwanger. Dat is al een breuk tegen de wet. Hoe kon Pippie hier geraken zonder eerst gesteriliseerd te zijn?

Goede vraag.  Net zoals waarom Dierenwelzijn niet ingrijpt terwijl dit hun job is ...  :(   Het is hartbrekend :cry:

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 oktober 2017 - 16:48, zei:

Getekend!

Dank je wel, BlackScorpion :hug:

pootje
  Gillian

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.475 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 21 oktober 2017 - 20:09

Bestaat er geen dierenpolitie die kan ingrijpen? Ben je al eens naar een asiel in de buurt geweest om raad te vragen. Zij kennen de binnenwegen toch heel goed (is mijn ervaring met het asiel van Genk).

Bewerkt door Elma, 21 oktober 2017 - 20:10.

Groetjes van Elma

gillian-kat
gillian-kat
  • 303 berichten

#9 Geplaatst 21 oktober 2017 - 22:51

Geen dierenpolitie hier en alle asielen die ik heb gecontacteerd hebben het allemaal te druk met hun eigen werk om zich te willen bekommeren om één kat die niet correct wordt behandeld.  Begrijpen wie begrijpen kan.  Iemand van een asiel in Oost-Vlaanderen die daar ook in de Raad van Dierenwelzijn zit voor hun provincie heeft nadien vanuit zijn functie nog eens gebeld naar alle asielen hier die iemand in de Raad van Dierenwelzijn van de provincie Antwerpen hebben zitten.  En tegen hem hebben ze vlakaf gezegd dat er inderdaad heel wat overtredingen zijn bij Pippie maar dat ze hier particulieren met rust laten zoalng het niet om meer dan drie katten gaat waarmee men kweekt en kittens onwettelijk verhandeld ...  Tja, waarom we dan die wet moeten hebben en waar zij dan zelf voor bestaan als het niet is om in te staan voor het welzijn van een dier, weet ik ook niet meer.  Die man van Oost-Vlaanderen snapte er geen snars van dat er hier in onze provincie zo gereageerd wordt.  Hij ging eens kijken of ze vanuit Oost-Vlaanderen iets konden doen toch maar hij vreesde er voor omdat zij hier geen bevoegdheid hebben :(

Pootje
  Gillian

juleken
juleken
  • 7.212 berichten

#10 Geplaatst 22 oktober 2017 - 15:22

Getekend!

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.475 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 22 oktober 2017 - 21:45

Waarom ga je dan niet eens naar Minister Weyts een mail sturen? Hij heeft de wet gemaakt en is verantwoordelijk voor de uitvoering. In Limburg kunnen we voor zwerfkatten terecht bij Els De Vriese, maar je kan ook terecht bij:
Federale Overheidsdienst (FOD), Cel Dierenwelzijn - Dr. Van Tilburgh, Blok II – 7de verdieping, Victor Hortaplein 40/10 te 1060 Brussel Tel. 02 524 74 11

Groetjes van Elma

gillian-kat
gillian-kat
  • 303 berichten

#12 Geplaatst 22 oktober 2017 - 23:55

Heb ik ook al twee keer geprobeerd.  Krijg steeds te horen dat men het gaat bekijken en me terug zal contacteren, maar dat doet men niet en als je er zelf terug achter informeert, dan hebben ze steeds nog altijd geen tijd gehad om het eens rustig en goed te bekijken.  Drie maanden en nergens tijd daarvoor :o   Moet nog al druk zijn daar ...

Maar ik was wel van plan om ze dus volgende week weer eens even te bestoken.  Kwestie van hen te laten voelen dat ik dit dus echt niet zomaar ga laten droppen :r   En ze even een update geven weeral over alle nieuwe organisaties die ondertussen een opvangplekje voor Pippie en haar kittens hebben aangeboden.  En dat we met de twee petities nu te samen bijna aan 1000 handtekeningen zitten.  Kan toch al tellen dunkt me.

Pootje
  Gillian

Nivo
Nivo
  • 5.689 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 23 oktober 2017 - 13:43

:8
Ik ga ook tekenen

sorry laatste keer

gillian-kat
gillian-kat
  • 303 berichten

#14 Geplaatst 23 oktober 2017 - 15:43

Dank je wel, juleken en Nivo :hug:

Pootje
  Gillian

Nivo
Nivo
  • 5.689 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 oktober 2017 - 15:50

:( lukte niet zonder sociale media account

Toch ik snap heel goed welke struikelblokken je tegen komt :wall:

Mijn medeleven :hug:

sorry laatste keer

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: petitie, broodfok, help