Spring naar inhoud

- - - - -

Welk KVV merk valt het best in de smaak?

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 5.690 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 01 november 2017 - 15:03

Wilde eerst een paar merken KVV testen maar zie dat je ze per 10 of meer moet kopen.

Best jammer als ze het niet lusten.

Ze eten graag rauw maar mag enkel spiervlees zijn, de stukjes waar nog wat vet aan zit laten ze liggen.

Dank alvast

Bewerkt door Nivo, 01 november 2017 - 15:04.

sorry laatste keer

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.181 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 01 november 2017 - 16:41

Ik heb ze een tijd carnibest gegeven vonden ze lekker en derna overgegaan naar Haaksbarf.
Kocht de carnibest hier in de buurt en de Haaksbarf kocht ik bij Lupa diervoeding ze brachten het aan huis
Lupa Diervoeding
Afhaaladres 1 Strijperstraat 4 Leende 5595 GC
Afhaaladres 2 Fabrieksstraat 11 Budel 6021 RB
Nederland
Telefoon: +316-30451075
lupadiervoeding@gmail.com
http://lupa-diervoeding.nl/

Betalings en leveringsvoorwaarden Lupa Diervoeding.

Bij een afname van 125 euro of meer gratis thuis bezorgd.

Levering door heel Nederland, België en gedeelte Duitsland.
Bij een afname minder dan 125 euro berekenen wij 10 euro transportkosten, minimale afname 50 euro.
Bij een afname minder dan 50 euro berekenen wij 15 euro transportkosten.

Afhalen is altijd mogelijk in Budel of Leende in overleg.

Nu maal ik zelf omdat als bvb Haaksbarf iets veranderde in de mix ze het niet meer aten .
Ze hadden ook rolletjes van 250 gr wat gemakelijk is als je nog moet zien of ze het wel lusten en je kan van alles kopen je  moet niet van 1 bepaalde merk kopen.

Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 5.690 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 01 november 2017 - 17:09

Vond ook deze, is op nog geen half uur rijden.
Die hebben een flink assortiment, geraak er eens wijs uit :o

http://www.doggystoy...y/huismerk-kvv/

Vond onder KVV kat  enkel Tinlo en Alaska

sorry laatste keer

lilymaya
lilymaya
  • 7.287 berichten

#4 Geplaatst 01 november 2017 - 18:44

Geef je alleen kvv of nog brokjes ook?
Want als je nog brokjes bijgeeft,  kan spiervlees alleen niet echt kwaad.
Hier eten ze voor het ogenblik graag: Carnibest lam
Bibi beefmix en soms  ook de natuurmix.
Cattery van tinlo
Haaksbarf  konijn.
En van spiervlees, rundsstoofvlees, kalkoen, rundshart, kippenmaagjes
Ook af en toe eens een stukje wilde zalm.

Nivo
Nivo
  • 5.690 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 01 november 2017 - 19:32

Lilymaya jij hebt ook ervaring met KVV (kan niet zien van waar je zelf bent anders zou ik graag 1 lam mix willen overnemen om te testen)

Ze kregen tot nu droog (staat 24/24)

nat voer 's morgens (7 dagen)

's avonds
3 dagen p/w enkel spiervlees
1 x per week gekookte kabeljauw of koolvis
1 x per week sardine/tonijn of makreel)

overige 2 dagen 's avonds ook natvoer + wat kwartelfilet of eendfilet

Dacht om geheel van het droogvoer te willen afstappen.

Wat zouden ze te kort komen als ik enkel smorgens natvoer (graanvrij) en 's avonds spiervlees blijf voeren?
Kan dit tekort worden aangevuld met supplementen?

Ze lusten NL alleen rauw lamfilet en rauw konijn (alleen het spiervlees) Alleen Mickey lust rauwe kip.

Heb ze al te veel verwend denk ik dat ze het gemalen met orgaan en bot gaan willen eten zoals die KVV mixen
Bang dat ik weer centjes zal wegsmijten met direct 5 kg KVV tegelijk te moeten kopen

Bewerkt door Nivo, 01 november 2017 - 19:57.

sorry laatste keer

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.059 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 01 november 2017 - 20:51

Hier is de carnibest populair ;)

Wij gaan er achter in Lichtervelde, je kan ze per rol kopen, er is geen minimumhoeveelheid dat je moet kopen.
Wij zijn begonnen met 2 rolletjes van 500g...

Nivo
Nivo
  • 5.690 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 01 november 2017 - 21:07

Jefke Lientje dat is een goeie tip! merci
Had idd graag eens die carnibest willen proberen ;)

sorry laatste keer

lilymaya
lilymaya
  • 7.287 berichten

#8 Geplaatst 01 november 2017 - 21:52

Bekijk berichtNivo, op 01 november 2017 - 19:32, zei:

Lilymaya jij hebt ook ervaring met KVV (kan niet zien van waar je zelf bent anders zou ik graag 1 lam mix willen overnemen om te testen)

Ze kregen tot nu droog (staat 24/24)

nat voer 's morgens (7 dagen)

's avonds
3 dagen p/w enkel spiervlees
1 x per week gekookte kabeljauw of koolvis
1 x per week sardine/tonijn of makreel)

overige 2 dagen 's avonds ook natvoer + wat kwartelfilet of eendfilet

Dacht om geheel van het droogvoer te willen afstappen.

Wat zouden ze te kort komen als ik enkel smorgens natvoer (graanvrij) en 's avonds spiervlees blijf voeren?
Kan dit tekort worden aangevuld met supplementen?

Ze lusten NL alleen rauw lamfilet en rauw konijn (alleen het spiervlees) Alleen Mickey lust rauwe kip.

Heb ze al te veel verwend denk ik dat ze het gemalen met orgaan en bot gaan willen eten zoals die KVV mixen
Bang dat ik weer centjes zal wegsmijten met direct 5 kg KVV tegelijk te smoeten kopen

ik ben van Antwerpen

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.772 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 02 november 2017 - 10:50

carnibest zijn we hier mee begonnen, we zijn daarna overgestapt op tinlo - barfmenu, de catteryvariant. de konijnversie vinden ze errug lekker, de lam wat minder. vis zit al in de catteryvariant en dat vind ik eigenlijk al te veel, maar gezien de hoeveelheden die we geven kunnen we financieel gezien niet zelf de verschillende smaken mengen. Beetje jammer, want bij tinlo zijn ze een beetje aan het knoeien met de samenstellingen volgens mij.

De carnibest hebben we terug geprobeerd, maar die eten ze hier nu niet meer goed.
Haaksbarf zou ik heel graag proberen, maar is moeilijk te verkrijgen en is bovendien erg duur. met ons aantal katten is dat gewoon niet te doen.

verschillende prooien eten ze hier wel, net als runderhart (van bij de albert heijn) en lamshart (van bij de turkse slager).

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nivo
Nivo
  • 5.690 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 02 november 2017 - 14:05

Super bedankt om de ervaringen te delen!

Zit er ook een beetje mee dat ze niet alle smaken even lekker gaan vinden. Eentonig is ook weer niet goed.
Dacht er even aan om zelf een molen aan te schaffen en zo hun favoriete menu te kunnen samenstellen.

Vond al mogelijk supplementen om voorlopig even te kunnen houden bij spiervlees alleen.
(Iemand ervaring met extra vitamine B12 toedienen ? )

http://www.zooplus.n...n/poeder/550350

Wil gewoon van het droogvoer af zijn al die koolhydraten hebben ze niks aan ze worden er dik en ziek van :(

sorry laatste keer

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.772 berichten
  • 13 katten

#11 Geplaatst 02 november 2017 - 14:16

droogvoer gewoon afschaffen en voor nu vervangen door natvoer en vlees. 50/50 dan zit je altijd goed ;)

En als het lukt kun je langzaam het natvoer afbouwen.

Een korte periode kvv/natvoer/spiervlees is geen probleem. Op langere termijn kan het wel tekorten geven, dus gebruik die periode goed om te kijken wat je dan wilt geven en hoe. Maar aangezien je daar al mee bezig bent komt dat vast wel goed :)

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.908 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 02 november 2017 - 14:20

ik heb hier een diepvries vol met vanalles.... Maar ik koop die idd per rol, geen minimum hoeveelheid. In de buurt van gent is er ook eentje: http://www.topdog.be/

Adressen kan je ook makkelijk vinden door gewoon te kijken op de website van de rauw voer fabrikant zelf. Best dan eens bellen om te vragen of ze ook de kattenversie verkopen. Veel winkels voor honden, beginnen ook met een verkoop voor katten. Wat dan erg verwarrend is. Allé wie gaat er nu katteneten kopen in top dog bv...

Merken:
Tinlo cattery mix - geen success
Tinlo konijn, eend en kip - afhankelijk van de kat
Bandit kattenmix - favoriet bij 3 van mijn 4 katten

Alaska kalkoen - afhankelijk van de kat

Heb nog niet alles geprobeerd dat in de frigo zit :)

Zelf laat ik nog altijd brokken staan voor als ze een hongertje hebben. Een kattenmaag is na 4 uur leeg. Ik heb niet de indruk dat ze daarom ook minder nat/rauw eten. Sinds ik nu 2 tot 3 keer per dag rauw of nat/rauw geeft, doe ik echt veel langer met een zak droogvoer.

Ik ga wel voor een echt goede brok: geen graan, maar ook geen soja, aardappel,...

Bewerkt door wea, 02 november 2017 - 14:23.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Nivo
Nivo
  • 5.690 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 02 november 2017 - 14:30

Vandaag reeds alle droogvoer weggenomen. Ontving vandaag mijn bestelde Hills diabetes dit word de laatste zak ooit en zal gebruikt worden om af te bouwen in combinatie met insuline toedienen wat ik eigenlijk al nooit zie lukken met mijn meisje. Daarom veel en goed onderzoek doen om voeding te kunnen gebruiken als vervanging.

Natvoer zal ik voorlopig nog niet schrappen, idd vanwege de kans op tekorten ;)

Vond reeds zeer interessante artikels met name dat die vit B12  een grote sleutel kan zijn bij voorkomen en helpen genezen van ziekten door verkeerde voeding.
We vergeten gewoon dat onze katjes eigenlijk van prooien leven en we ze ziek maken met al die commerciële voeding!!!!!!!!

sorry laatste keer

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.772 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 02 november 2017 - 15:25

b12 toedienen is niet zo ingewikkeld trouwens. Je kunt poeder kopen voor over/door het eten, dat is de simpelste manier. En als het echt nodig is kun je bij de da spuiten krijgen, is supersimpel te zetten. doet geen pijn en voor de kat het door heeft heb je het al gezet. ;)
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 5.690 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 02 november 2017 - 15:29

Vond het idd in de vorm om te injecteren ;) hoeft maar elke 4 a 5 dagen.
Nu straks word ik al op de proef gesteld om mijn allereerste injectie insuline te geven, pfffffffff weet niet of ik het zal durven maar moet wat moet

Super bedankt Ginnie, we zitten op 1 lijn ;) die katjes van bij jou gaan vast alleen maar goeie genen mee krijgen ;)

sorry laatste keer