Spring naar inhoud

- - - - -

RIP - Little Kiwi, mijn kleine knuffelbeertje.

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Smiko
Smiko
  • 128 berichten

#1 Geplaatst 05 november 2017 - 04:13

Ik heb helaas afscheid moeten nemen van Kiwi. Is ineens heel snel gegaan.
Klein zwart Persje, 4.5 jaar oud... Met een historie die ik niet volledig ken maar wel merkbaar was.

Bang voor mensen. Sinds ik alleen woonde heb ik haar vertrouwen kunnen winnen, verder was het geluid van de deurbel al genoeg om haar te laten verdwijnen. Toch had ze een sterk karakter.  Alleen thuis? dan was ze het allerliefste knuffelpoesje dat je maar kan bedenken. Volgde me naar elke kamer en ze wilde altijd bij je zijn. Met haar formaat de eeuwige kitten.  Op de zetel liggen zonder Kiwi was onmogelijk. Als je op de PC bezig was moest ze altijd voor het scherm zitten.  
Prive heb ik ook een aantal moeilijke momenten mee gemaakt, het was telkens kleine Kiwi die dan naar me toe kwam en me steunde. Bijzonder beestje dat ik nooit zal kunnen vervangen of vergeten.

En dan ging het mis..
Ze was zichzelf ineens niet meer en lusteloos. wilde zelfs geen snoepjes. Bakjes eten en drinken op de zetel gezet waar ze lag. Ze begon wel te drinken dus had hoop.

Volgende dag wilde ze nog geen snoepjes, ik heb da s'avonds (feestdag 20.00) de dierenkliniek gebeld met de vraag of ik nog langs kon komen.
Daar is ze gelijk 24u aan een infuus gelegd op de IC unit in afwachting van het bloedonderzoek.  

Volgende avond ben ik haar terug gaan halen. Mijn grootste angst was dat dat ik te horen zou krijgen dat ze de nacht niet had overleefd.Dan zou ik haar in een vreemde stresvolle omgeving achter hebben gelaten als laatste moment, had ik mezelf nooit vergeven.

Ze is dus wel me terug naar huis gegaan maar was duidelijk dat ze in hele slechte conditie was. Ik heb haar dan op haar favoriete plekje op de zetel gelegd. Daar lagen we de meeste weekenden altid samen onder luid gespin. Eigenlijk wist ik toen al dat de enige logische verklaring orgaanfalen zou zijn.

rond 7u belde de kliniek, volgens de bloedwaardes was het accuut nierfalen (600+?) dat aangeboren zou moeten zijn, viel niks meer aan te doen en ik zou mn baby in moeten laten slapen. Niet wat ik wilde horen, waarheid is hard.

Rond 8u zelf even in slaap gevallen terwijl ik ernaast lag, toen ik erna weer wakker werd was ze uit zichzelf overleden.
Doorheen het process voel je je toch ineens heel erg machteloos. Ik zou werkelijk alles gedaan hebben om haar te redden.

Enige troost is dat ze vredig in haar vertrouwde omgeving gestorven is. Als het dan toch moet dan is dit de beste manier geweest.

Ik ben blij dat ik het baasje van dit bijzondere Poesje heb mogen zijn, haar vertrouwen heb gewonnen en een veilige omgeving heb geboden waarin ze zich veilig voelde. Zal haar altijd blijven missen.  4 jaar oud is ook veel te jong...

Paar Foto's van de laatste avond:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.686 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 november 2017 - 04:48

Heel veel sterkte.Het is zo oneerlijk.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.009 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 05 november 2017 - 07:28

Veel sterkte, je kon niet meer doen.
Ze was gelukkig bij je toen ze insliep.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 november 2017 - 11:11

Veel sterkte gewenst met het verlies van Kiwi  :hug:
Rust zacht lieve kleine meid..

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 november 2017 - 12:12

veel sterkte
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Syntara
Syntara
  • 2.465 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 05 november 2017 - 22:06

Heel veel sterkte!

Jeannine
Jeannine
  • 1.595 berichten

#7 Geplaatst 05 november 2017 - 22:53

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 382 berichten

#8 Geplaatst 05 november 2017 - 23:36

Oh nee :(   Heel, heel veel sterkte toegewenst aan je. :hug:   Je hebt haar een top leven gegeven!

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

charlotte98
charlotte98
  • 64 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 07 november 2017 - 15:57

veel sterkte!

meitepeit
meitepeit

Grootste wildebras 2016

• 1.694 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 07 november 2017 - 16:47

Heel veel sterkte met het grote verlies van Kiwi..

George&Charly
George&Charly
  • 1.388 berichten

#11 Geplaatst 07 november 2017 - 17:27

:hug:

Machteld.
Machteld.
  • 3.093 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 07 november 2017 - 22:02

Veel sterkte.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

mira
mira
  • 352 berichten
  • 10 katten

#13 Geplaatst 10 november 2017 - 10:40

Heel veel sterkte bij dit grote verlies ! Gelukkig was je bij haar en is ze omringd door jouw liefde heengegaan. Het is zo unfair dat ze nog zo jong was, dat maakt het allemaal nog moeilijker om te aanvaarden..

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#14 Geplaatst 13 november 2017 - 15:20

Ocharme toch... moet heel hard zijn voor jou, zeker als je zo'n sterke band had met elkaar. Ik hoop dat je troost mag vinden in het feit dat kleine kiwi heel veel liefde gekend heeft in haar korte leventje. Slaap zacht kleine schat, en heel veel sterkte voor jou  :hug:

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#15 Geplaatst 23 november 2017 - 01:03

Innige deelneming bij je grote verlies
Geplaatste afbeelding