Spring naar inhoud

- - - - -

Diamond painting

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.764 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 15 november 2017 - 17:10

Hoi,

Is er iemand die dit doet? Ik heb vandaag een kleintje gekocht (een smiley met bril) om te proberen en zien of het iets voor mij is. Ik kan nu al niet wachten om een volgende en groter te halen. Alleen spijtig dat het - vind ik - zo duur is. Heeft iemand tips waar er te kopen van webwinkels of wat dan ook?

Voor wie het niet kent, diamond painting heeft - vind ik - niets met schilderen ofzo te maken. Je hebt een voorgedrukt doek dat kleeft en met een pen pik je een kraaltje op en kleeft dat op de juiste plek. Een beetje als schilderen op nummer maar dan met kraaltjes.

Hieronder enkele voorbeelden.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Groetjes,
Blacky
Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.230 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 november 2017 - 17:38

Een collega van mij koopt die van haar via Aliexpress. Ik neem aan dat de prijzen daar wel zullen meevallen maar je zit dan wel met mogelijk vrij lange levertijden.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Machteld.
Machteld.
  • 3.712 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 november 2017 - 17:40

Lijkt meer op borduren of van die mozaïeksteentjes dan op schilderen eigenlijk. Maar jij hebt de naam vast niet gekozen ;)
Ziet er nog wel leuk uit om te ontspannen, je concentreren op één ding. Ik hou het voorlopig bij kruissteek.

Edit: ik heb eens gekeken bij een hobbywinkel hier in Moskou, blijkbaar hebben ze het wel maar alleen met heiligen. Een set van 28 x 22 cm kost zo'n €13.

Bewerkt door Machteld., 15 november 2017 - 17:46.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Armani
Armani
  • 15.381 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 15 november 2017 - 17:44

Onlangs naar een handwerkbeurs geweest en daar hadden ze het ook

liange
liange
  • 2.371 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 15 november 2017 - 17:45

bij wish heb je er voor 3 euro
http://www.wish.com/...iamond painting

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.764 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 15 november 2017 - 18:45

Auryn: bedankt, ik heb nog nooit via Aliexpress besteld, loopt dat goed?

Machteld: inderdaad, ik zei het ook heeft niets met schilderen te maken. Maar zo noemen ze het... Heiligen? Eh... geef mij maar beestjes

Liange: wat voor site is die Wish? Nooit van gehoord, lijkt me zo gek vb. 5 euro voor een geheel van doek en steentjes?
Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.230 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 november 2017 - 22:23

Ik heb er al verschillende keren bij besteld, nog nooit problemen gehad. Slechts 1 keer gehad dat ik mijn product niet had aangekregen en daar heb ik vrij snel mijn geld voor terug gekregen.

Het is een site zoals ebay, dus zijzelf verkopen niets, het is een verzameling van veel verschillende verkopers die via die site verkopen. Het voordeel ervan is dat je de taal van de site perfect naar nl kan instellen, alsook het land waar geleverd moet worden en de valuta naar euro's. Dan weet je gelijk wat je moet betalen en of de verkoper naar België verzend en voor hoeveel geld indien van toepassing.

De site is ook opgemaakt om jou als koper te beschermen. Eens jij je bestelling hebt gedaan, krijgt de verkoper een bepaalde tijd om deze op te sturen. Gebeurt dit niet dan wordt de transactie automatisch teniet gedaan. Eens verzonden, berekend de site ook een maximum leverdatum, eens die gepasseerd is, moet jij als koper bevestigen dat je het pakje gekregen hebt en de verkoper/het product eventueel een rating geven. Zijn er problemen met een levering (niet aangekomen, verkeerd product, beschadigd,...) kan je dit ook ingeven en wordt er een ticket opgemaakt om samen met de verkoper tot een oplossing te komen. Deze wordt pas afgesloten zodra zowel jij als de verkoper aangeven dat er een goede overeenkomst is gesloten.

Enkele dingen waar je best kan op letten als je besteld.
1. bekijk altijd de reviews van andere klanten zowel voor het product als voor de verkoper, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
2. kies altijd het best voor een verkoper die gratis verzend, zo krijg je geen onverwachte kosten.
3. probeer je bestelling onder de 21 euro te houden (of vraag het op zijn minst in de opmerkingen dat ze geen hoger bedrag dan dat op de verpakking zetten) De producten zullen waarschijnlijk vanuit china geleverd worden en alles boven dat bedrag moet je importkosten betalen en geloof me, die kunnen heel snel heel hoog oplopen.

Ik heb eens gezocht, je kan er echt heel veel diamond paintings vinden en al vanaf redelijke prijzen lijkt het me, zoals op die wish site van Liange kan je er al vanaf 5 euro vinden (ik denk dat het een gelijkaardige site is als aliexpress) Je moet alleen soms wat geduld hebben. Een maand wachttijd voor levering is niet abnormaal en ik heb het zelfs eens een keer geweten dat het bijna 3 maanden was.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

liange
liange
  • 2.371 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 15 november 2017 - 23:41

Wish is een site waarop je heel veel dingen kan kopen je kan het niet noemen of ze hebben het . OOk altijd heel goedkoop .
Al vele keren besteld soms moet je wel een 6- 7 weken wachten eer het toekomt .
Na een tijd vragen ze of je het gekregen hebt duid je aan van niets gekregen krijg je je geld terug .
Sommige dingen zijn echt niets waard maar wat wil je voor het geld het maar is . Maar sommige dingen zijn echt wel heel goed .

wendyv123
wendyv123
  • 4.410 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 16 november 2017 - 16:37

ik 'ken' iemand via FB en die koopt het ook via Aliexpress. Ik heb er al redelijk veel besteld de afgelopen jaren, vooral kleine spulletjes en niet te duur. Soms is het snel hier (ca. 2 weken) en soms duurt het ook meer dan 6 weken, tot nu toe is alles al goed gegaan. Idd, reviews lezen, goed lezen, kijken en vergelijken is de boodschap. In theorie moet je op alles nog BTW en invoerrechten betalen maar kleinere pakjes en enveloppes laten ze zo door, vanaf dat het in een grotere doos verpakt zit en boven de 20 Euro kost kan het zijn dat je prijs hebt;

Bewerkt door wendyv123, 16 november 2017 - 16:37.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.874 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 16 november 2017 - 18:44

ik zou dit wel eens willen proberen eigenlijk. Geen ervaring mee maar zie zulke mooie creaties voorbij komen van vrienden....... ben alleen beetje huiverig ivm de katjes :lachen:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Elma
Elma
  • 3 katten

#11 Geplaatst 16 november 2017 - 18:59

Bekijk berichtliange, op 15 november 2017 - 17:45, zei:

bij wish heb je er voor 3 euro
http://www.wish.com/...iamond painting

Je moet je eerst aanmelden met een mailadres. Weer junkmail bij?
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 november 2017 - 19:10

Ik heb destijds zoveel pailletten geplakt op mijn danskleren dat ik er nu nog niet aan toe ben om aan dit te beginnen. Bij Aliexpress zag ik wel een mooie kat. :catkiss
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.154 berichten

#13 Geplaatst 16 november 2017 - 23:52

Ik doe het niet zelf maar heb al wel van verschillende mensen die ik ken prachtige werkjes gezien.  Het heeft wel iets vind ik.  Kan een erg leuke hobby zijn, denk ik.

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Fieke
Fieke
  • 3.140 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 17 november 2017 - 14:50

Ik doe dit en vind het heel fijn. Shiva heeft geen interesse in de steentjes.
Ik vind het wel een beetje jammer dat (bijna) iedereen zo snel via internet koopt. Ik koop dit bij een hobbywinkel in de buurt, nog persoonlijk contact, uitleg, ontbrekende steentjes zijn geen probleem en je bent zeker van de kwaliteit. En vaak is het prijsverschil verwaarloosbaar.
Foto's volgen als je wil...

Geplaatste afbeelding

Auryn
Auryn
  • 1.230 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 17 november 2017 - 19:56

Bekijk berichtFieke, op 17 november 2017 - 14:50, zei:

Ik doe dit en vind het heel fijn. Shiva heeft geen interesse in de steentjes.
Ik vind het wel een beetje jammer dat (bijna) iedereen zo snel via internet koopt. Ik koop dit bij een hobbywinkel in de buurt, nog persoonlijk contact, uitleg, ontbrekende steentjes zijn geen probleem en je bent zeker van de kwaliteit. En vaak is het prijsverschil verwaarloosbaar.
Foto's volgen als je wil...

ik betwijfel of het prijsverschil verwaarloosbaar is. Ik heb er namelijk net eentje gekocht voor net geen volle 2 euro incl verzendkosten. Het zou een afbeelding van een kleine kat en een grote tijger moeten zijn van 30cm op 28cm. Ik heb hem natuurlijk nog niet gezien dus het zou wel eens dik kunnen tegenslagen qua kwaliteit en materiaal natuurlijk.

Ergens snap ik wel wat je wil zeggen van dat aankopen op het internet maarja het is soms toch echt wel veel gemakkelijker. Niet iedereen heeft een degelijke hobbywinkel in de buurt en veel mensen werken tegenwoordig ook allemaal full time, hebben een huishouden te onderhouden en hebben graag ook nog een sociaal leven en hobbies. Via het internet iets aankopen kan je vaak doen wanneer het jou het best past, je bent totaal niet gebonden aan openingsuren en rijafstanden. Plus op veel online winkels kan je reviews van andere klanten vinden ivm het product of de winkel en dan heb je toch een beetje een idee wat je in huis haalt. Je kan altijd wel informatie vragen aan een verkoper maar die heeft nog altijd 1 hoofdtaak en dat is iets aan jou verkopen dus die zou al eens niet helemaal volledig kunnen zijn met zijn/haar uitleg.

Sommige dingen koop je echt wel best persoonlijk in een gewone winkel (zoals eetwaren en kleding) maar voor andere dingen verkies ik webwinkels.