Spring naar inhoud

- - - - -

Juwelendemonstratie, wat met de kat?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 september 2009 - 12:55

Ik weet niet goed of ik wel in het juiste topic zit...
Een vriendin van mij geeft demonstratie-avonden met juwelen. De naam van het merk ontsnapt me nu wel even...
Binnenkort komt ze bij mij thuis een demonstratie geven en ik vraag me af wat ik met Shiva moet doen. Hij is gek op die vriendin (ze is zijn 'meter'). Als mijn vriendinnen gewoon op bezoek komen, ligt hij er graag bij en wordt door iedereen geaaid.
Maar nu er toch wat meer volk zal zijn (collega's, kennissen, etc...) ben ik toch wat bang. Gaat het niet te druk zijn? Gaat er niemand de deuren laten openstaan? Hij is nog steeds zo klein en frèle, ik zou niet graag hebben dat er iemand op zijn staart gaat staan of zo.
De opzet is als volgt: er komen verspreid in de woonkamer verschillende tafeltjes te staan met juweeltjes en spiegels (om te passen), er gaan ook hapjes en drankjes klaarstaan.
Hem opsluiten in de slaapkamer of bureau zie ik niet zitten: normaal mag hij daar niet komen en daar staat ook geen kattenbak of krabpaal.
Heeft iemand van jullie ervaring met dit soort avonden (Tupperware of zo)? Wat doen jullie dan met jullie poezels

Moesten er KS-ers geïnteresseerd zijn om te komen: van harte welkom op zaterdag 31 oktober vanaf 19.00. (Stuur maar een pb'tje). Het zijn echt mooie juweeltjes voor een goede prijs...
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 26 september 2009 - 13:00

Met zulke avonden heb ik op zich geen ervaring (is het trouwens Victoria Juwelen dat je bedoelt? :a ), maar regelmatig komt heel onze salsagroep wel op visite en dan kan het toch ook wel eens erg rumoerig en druk worden. Ik zet geen een van de katten apart daarvoor (ook kittens niet - zo worden ze meteen aan het bezoek en de drukte gewend); maar ze kunnen zich wel terugtrekken in een rustige ruimte (de slaapkamer) als ze dat willen. Verder weet iedereen die hier op bezoek komt dat ze er zeker moeten op letten als ze naar buiten zouden gaan, dat er geen katten meegaan en eigenlijk houdt iedereen daar opvallend veel rekening mee. :) Nog nooit problemen gehad wat dat betreft.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 september 2009 - 13:31

Ik laat hen gewoon hun gang gaan. Ik let er wel extra goed op dat ze geen deuren kunnen laten openstaan waarbij ze kunnen weglopen. Ik vraag ook aan de mensen om extra voorzichtig te zijn met het openlaten van de terrasdeur of de deur beneden bij het binnenkomen. Toch weet ik uit ervaring dat katten zelf beslissen wat ze wensen te doen. Hier staan alle deuren open (behalve de slaapkamer) en als ze wensen kunnen ze hier bij ons zitten/ liggen, maar er is zeker ook voldoende mogelijkheid om zich weg te trekken naar boven of naar het eigen kattenkamer...

Ik zou vragen aan de mensen om op bepaalde zaken te letten die voor jou belangrijk zijn, maar ook voor de mogelijkheid zorgen dat de kleine lieve kat zich ook ergens kan terugtrekken als dat nodig blijkt voor hem.

Bewerkt door Mieke'tje, 26 september 2009 - 13:31.

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 26 september 2009 - 14:52

Ik heb hier ook geen ervaring mee. Maar ik zou de katten in ieder geval niet uit de woonkamer bannen. Mijn bezoek weet dat ik katten heb dus ...

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 26 september 2009 - 15:03

ik zou ze zeker en vast niet ergens anders opsluiten. de bezoekers die komen weten dat er katten zijn en moeten daar rekening mee houden. het is jouw thuis hé. als ze zich kunnen terugtrekken op een rustige plaats is er zeker geen probleem
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 26 september 2009 - 15:36

ik denk dat Shiva het daar juist heel leuk zal vinden met al die spiegeltje en juwelen ;) : nieuw speelgoed zal die denken.
Je moet gewoon kijken hoe je kat zich voelt en reageert op dat volk. Donderdag had ik hier 10 pubers extra in huis. Ik wist dat dat voor Gabriël te druk zou zijn en inderdaad die is dan meegegaan naar boven. En van de kleintjes dacht ik vooral dat het stresserend zou zijn voor Flanelle. Maar nee hoor, de twee meisjes genoten gewoon van al de aandacht en speelden, knuffelden, probeerden elke schoot uit... Het was Finn, onze stoere flinke kater die zich niet zo goed voelde bij al dat jong geweld. Hij is dan ook meegemogen naar boven.
Kan een andere kamer niet: probeer dan de zetels iets verder van de muur te zetten zodat er plaats genoeg is om even achter de zetel te kruipen.
Wat je ook kan doen is Feliway verstuiver al een weekje op voorhand in het stopcontact steken en Bacgbloesems rescue aan Shiva geven voor je bezoek toestroomt en dan eventueel nog wat bijgeven als het even moeilijk wordt.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 26 september 2009 - 18:21

Hmmm... ik kan altijd komen... puur om een oogje op Shiva te houden natuurlijk hé ;) O:)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 september 2009 - 19:16

Hier hebben de poezen gans het huis ter beschikking als ik een demonstratie avond heb. Ik sluit ze niet op, maar hou wel goed in de gaten als iemand een deur open doet. De poezen kunnen dus zelf kiezen of ze erbij willen zijn of dat ze liever ergens rustig zitten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag