Spring naar inhoud

- - - - -
Aangeboden

Langharig persje zoekt een nieuwe thuis 🙁

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 3.248 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 03 januari 2018 - 21:33

Daar ken ik zelf niet meteen organisaties. Misschien dat andere mensen nog tips kunnen geven voor goede opvangs en asielen daar in de buurt :)
Je kan idd sowieso natuurlijk zelf al eens rondvragen.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#17 Geplaatst 07 januari 2018 - 19:29

Bekijk berichtEllie j, op 03 januari 2018 - 19:36, zei:

Dat lijkt me wel een goed idee!
Ik ben van houthalen. Ik kan eens bij wat asiels binnenspringen om te kijken of ze zo een regeling doen ☺

wij (kattenopvang Waasland) doen dat ook.
Momenteel staat zo Poes ter adoptie bij ons.

De eigenaars wonen in het Franstalig gedeelte van Belgie dus ook totaal onze regio niet, maar dat maakt niet veel uit.

Je mag altijd mailen naar hier voor meer info.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 08 januari 2018 - 00:47

Ze was er voordat je de puppy in huis  nam en voordien ging alles redelijk vlot, of las ik dat verkeerd?
Een beetje spanningen tussen Cadillac en haar maar minder dan met de puppy erbij?
Is de puppy herplaatsen dan geen optie?
Ik vind het altijd zo triest als er een diertje moet vertrekken die er al langer was :(

Ik duim dat ze snel een gouden mandje vindt  :geluk:

mira
mira
  • 792 berichten
  • 10 katten

#19 Geplaatst 09 januari 2018 - 08:03

In het asiel van Sint-Truiden is het mogelijk dat ze bij je blijft en zij helpen zoeken naar een nieuw baasje, van baasje naar baasje noemt deze rubriek.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#20 Geplaatst 09 januari 2018 - 15:25

Bekijk berichtmira, op 09 januari 2018 - 08:03, zei:

is het mogelijk dat ze bij je blijft en zij helpen zoeken naar een nieuw baasje, van baasje naar baasje noemt deze rubriek.

Dat vind ik altijd wel de beste manier persoonlijk.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

Ellie j
Ellie j
  • 9 berichten

#21 Geplaatst 14 januari 2018 - 16:44

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 08 januari 2018 - 00:47, zei:

Ze was er voordat je de puppy in huis  nam en voordien ging alles redelijk vlot, of las ik dat verkeerd?
Een beetje spanningen tussen Cadillac en haar maar minder dan met de puppy erbij?
Is de puppy herplaatsen dan geen optie?
Ik vind het altijd zo triest als er een diertje moet vertrekken die er al langer was :(

Ik duim dat ze snel een gouden mandje vindt  :geluk:

Ellie j
Ellie j
  • 9 berichten

#22 Geplaatst 14 januari 2018 - 19:55

Oops vorige post was een foutje...

@helpluckyvinden:  de hond is geen puppy meer, hij is ondertussen 1jaar, en een hond halen was mijn levensdroom... heb je ooit een hond opgevoedt? Weet je hoeveel bloed zweet en tranen dat vergt? En hoe een vreugde dat geeft als je beseft dat het je gelukt is? Aiki (de hond) is nu deel van het gezin. Ik heb een jaar lang geprobeerd ze te koppelen en dat is niet gelukt, met mijn andere kat wel.
Mijn andere kat en mijn hond zijn dikke vrienden nu. En mijn andere kat kan niet opschieten met funky... is nooit echt goed gegaan...voor de hond er was ook niet.
Dus ik ben zeker dat dit de beste oplossing is.
Ik gooi haar niet ff weg he? Ik snap je punt wel maar ik moet wel handelen in het beste voor ons allemaal...
Ik heb helaas gefaald in het samenbrengen en dat is heel jammer. Ik had het liever ook anders gezien, maar mijn hond blijft... met ons 3 (ik,de andere kat, hond) zijn we onafscheidelijk. De andere kat gaat zelfs regelmatig mee wandelen als ik met de hond ga. Maar funky wordt ondertussen associaler en associaler, beter nu een oplossing zoeken en een thuis zoeken waar ze wel haar draai vindt,voor ze helemaal schuw wordt...

Maar het goede nieuws: dinsdag wordt ze opgehaald door een potentieel nieuw baasje!!! Ze gaan haar in huis nemen en kijken of het goed gaat. Ze zijn vandaag komen kijken naar haar en ondanks da ze heel verlegen was zijn ze heel enthousiast, en ik ook wel, ik heb een goed gevoel bij die mensen, het is een zus van een collega en ze wonen vlakbij, jipieee!
Allemaal duimen!!

lilymaya
lilymaya
  • 7.947 berichten

#23 Geplaatst 14 januari 2018 - 19:58

:thumb: :thumb:

Féline
Féline
  • 1.876 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 14 januari 2018 - 20:10

Ik dacht dat een Persje àltijd langharig is ?En, natuurlijk "gooi je haar niet weg". Je bent haar gewoon beu. Hopelijk krijgt ze nu nieuwe mensen die haar wél apprecieren.

Bewerkt door Féline, 14 januari 2018 - 20:13.

Ellie j
Ellie j
  • 9 berichten

#25 Geplaatst 14 januari 2018 - 21:12

Nee ik zet mijn trots aan de kant om toe te geven dat ik haar niet kan geven wat ze nodig heeft...

Ik heb een jaar geprobeerd...dat moet toch iets betekenen?

Wat had jij gedaan? Haar laten zijn zoals het is? Als een stuk meubel? Waar je vanuit de zetel naar kan kijken als ze op de trap zit? Ongelukkig? Paar aaikes per dag en ju?
Nee, ik GUN haar een beter leven, en dat ga ik vinden ook...

Denk ervan wat je wil...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 14 januari 2018 - 21:22

Bekijk berichtEllie j, op 14 januari 2018 - 19:55, zei:

Oops vorige post was een foutje...

@helpluckyvinden:  de hond is geen puppy meer, hij is ondertussen 1jaar, en een hond halen was mijn levensdroom... heb je ooit een hond opgevoedt? Weet je hoeveel bloed zweet en tranen dat vergt? En hoe een vreugde dat geeft als je beseft dat het je gelukt is? Aiki (de hond) is nu deel van het gezin. Ik heb een jaar lang geprobeerd ze te koppelen en dat is niet gelukt, met mijn andere kat wel.
Mijn andere kat en mijn hond zijn dikke vrienden nu. En mijn andere kat kan niet opschieten met funky... is nooit echt goed gegaan...voor de hond er was ook niet.
Dus ik ben zeker dat dit de beste oplossing is.
Ik gooi haar niet ff weg he? Ik snap je punt wel maar ik moet wel handelen in het beste voor ons allemaal...
Ik heb helaas gefaald in het samenbrengen en dat is heel jammer. Ik had het liever ook anders gezien, maar mijn hond blijft... met ons 3 (ik,de andere kat, hond) zijn we onafscheidelijk. De andere kat gaat zelfs regelmatig mee wandelen als ik met de hond ga. Maar funky wordt ondertussen associaler en associaler, beter nu een oplossing zoeken en een thuis zoeken waar ze wel haar draai vindt,voor ze helemaal schuw wordt...

Maar het goede nieuws: dinsdag wordt ze opgehaald door een potentieel nieuw baasje!!! Ze gaan haar in huis nemen en kijken of het goed gaat. Ze zijn vandaag komen kijken naar haar en ondanks da ze heel verlegen was zijn ze heel enthousiast, en ik ook wel, ik heb een goed gevoel bij die mensen, het is een zus van een collega en ze wonen vlakbij, jipieee!
Allemaal duimen!!
Nee, ik heb zelf nooit een hond gehad.
Maar we hebben wel katten die uit het "wild" komen, m.a.w. voordien zwervers waren.
Waaronder één kattin die heel bang was in het begin en de eerste weken amper van achter de kast kwam.
Dat "kost" ook veel energie en tijd om een kat die maanden in het wild geleefd heeft te laten wennen aan een huiselijke omgeving.
Eén van onze andere katten kon in het begin nogal agressief worden als hij zijn zin niet kreeg (uit de bureaustoel moest als ik aan de PC wou, me aanviel als ik 's avonds wou gaan slapen omdat hij verlatingsangst heeft) en hij heeft een periode onze kattin die we toen hadden nogal getreiterd (zij was eerder een rustig type en hij was als kitten nogal hyper). Omdat onze kattin er niet voor gekozen had dat wij hem in huis haalden heb ik me toen ook even de vraag gesteld of het niet beter zou geweest zijn voor haar of wij hem op jonge leeftijd toch zouden herplaatsen. Gelukkig is het goed gekomen tussen hen en is dit niet nodig geweest.
Waarmee ik maar wil bedoelen dat wij het ergens logisch vinden dat het dier die er eerst was voorrang krijgt omdat zij er tenslotte niet voor kiezen als er een nieuw huisdier bijkomt.

Zelf kende ik vroeger iemand die 2 schatten van katten had, waarvan 1 kat aanhankelijk was en de andere iets minder.
Die aanhankelijke poes kwam ook veel bij mij zitten wanneer we op bezoek gingen, op de schoot spinnen enz.
Toen haar hond overleed haalde ze een andere hond (puppy) uit het asiel.
Beide katten hadden moeite om zich aan te passen aan de puppy die (logisch als jong dier) heel dynamisch was.
De ene kat durfde amper nog binnen te komen en uiteindelijk leefde die een paar weken op een verhoog in een bijgebouw waar ze uiteindelijk dood gevonden werd.
De andere kat had nog één plaatsje in huis waar ze durfde te vertoeven en dan nog meestal in een kast die open stond.
Toch was er geen haar op haar hoofd die het overwoog om de hond te herplaatsen, die leek de voorkeur te krijgen.
Wel dat katje die amper nog in huis durfde komen wanneer we er op bezoek gingen heeft dan ook niet meer zolang geleefd.
Ik heb dat nooit echt kunnen plaatsen, ben er altijd van uitgegaan dat -als ze die hond niet had gehouden- die katten nog een normaal leven zouden geleid hebben en niet zo kort nadien gestorven zouden zijn.

Ik begrijp zeker dat een kat herplaatsen niet evident is.
Met onze sphynx heb ik daar ook aan getwijfeld in het begin omdat zij ziek was (alle dagen diarree) en ons andere kattin ook ziek werd.
Ik zat zelf toen ook niet goed in mijn vel en dacht dat we er haar nooit door gingen krijgen.
Na 2 maanden zou ik er gewoon geen afscheid meer kunnen van nemen hebben omdat ik dan ook wel een hechte band kreeg met haar (zoals met ons andere katten) + zij zich hier ook al thuis voelde.
Het heeft dan nog een 4-tal maanden geduurd voordat onze beide kattinnen terug gezond werden.

Je doet er goed aan om jouw kattin te herplaatsen en het feit dat je actief zoekt naar een nieuwe thuis voor haar siert je zonder twijfel.
We verschillen enkel in onze manier van denken betreffende wie voorrang krijgt in een gezin.
Bij ons is dat wie er het langst was omdat zij uiteindelijk er niet voor kiezen wie er later bijkomt.
Ongeacht of dat een hond, kat of ander dier is.

Ik hoop dat je snel een gouden mandje voor haar vindt.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 14 januari 2018 - 21:33.

Ellie j
Ellie j
  • 9 berichten

#27 Geplaatst 14 januari 2018 - 22:23

Bedankt voor je niet aanvallende reactie 😉
Ik begrijp het ook heel goed en we verschillen niet zoveel van gedachtengang als je zou denken...
ik ken ook mensen die dieren wegdeden voor andere dieren en dat kon er bij mij ook niet in.
Het is een klassiek verhaal he: en kat inruilen voor een hond...
En zelfs met het feit dat katten vaak bezien worden als 'ondergeschikt aan een hond' ben ik het niet mee eens, hoewel dat nu wel anders kan overkomen.
(Thans Cadillac (de andere kat) is nog altijd de big boss thuis)
En het klopt volledig dat wie eerst was hoort te blijven, zelfs dát was in mijn hoofd ook zo... ik had nooit gedacht dat ik zo iemand zou zijn..

maar dit is niet dat klassiek geval: het gaat nu om meerdere dieren en ik ben verantwoordelijk voor hun 'geluk'. Het gaat om 3 dieren waarvan 1 niet met de rest kan opschieten... kan moeilijk de rest wegdoen hé?
Maar ik snap jullie ook zeer zeker. En in principe komt ze fysiek niets tekort, maar dat kan/mag niet genoeg zijn...
Ik heb veel moed moeten verzamelen om deze beslissing te nemen maar ik weet dat dit het beste is. En als ik dat verhaal lees over die 'ongelukkige' katten al helemaal .Dat is echt horror...(ben ik blij dat ze toch nog een hele hondloze bovenverdieping ter beschikking heeft)

Enneuh,ik kAn mijn hond ook Echt niet wegdoen, dat is moeilijk uit te leggen. Miss omdat ik er zoveel ingestoken heb om hem op te voeden (echt de hel) ,of misschien omdat ik alleen woon of misschien omdat hij MIJ op 1jaar tijd zoveel heeft doen ontplooien... ik weet het niet...het is gewoon geen optie.En hij is zo een super team met de andere kat...
(De kat duwt eten van het aanrecht en de hond vangt/smult het op😂 zo van die dingen.echte partners in crime)

Maar wat moet zijn zal zijn...ik heb goede hoop 😊

Ida
Ida
  • 460 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 15 januari 2018 - 06:04

Persoonlijk zou ik het ook niet normaal vinden dat je een hond zou opgeven die perfect gelukkig is en in een andere situatie misschien ongelukkig zal worden.
De andere kat zal hem misschien ook missen, hij zal de andere kat en jullie missen.
Voor mij is het logisch dat je het dier dat niet gelukkig is nog een goede toekomst gunt ergens anders.
Bovendien zat ze voordien ook al niet 100% op haar plaats. Soms moet je dat gewoon durven toegeven dat ze elders gelukkiger zal kunnen zijn. Dat is een dier graag zien. Ze niet kost wat kost bij u willen houden, maar op zoek gaan naar een goede plaats. Ik zie daar niets verkeerd in. En je gaat er vast en zeker iemand anders heel veel plezier mee doen. Je bent niet de enige op de aardbol die goed en met veel liefde voor een kat kan zorgen. Het heeft niets te maken met haar beu te zijn. Het heeft alles te maken met het beste voor haar te willen. Het zou zelfs egoïstisch zijn om haar persé te willen houden.
In mijn ogen heb je de juiste, moedige beslissing genomen en ik duim heel zeker met je mee !

Syntara
Syntara
  • 3.248 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 15 januari 2018 - 11:59

Ik duim dat ze het goed doet bij haar nieuwe baasjes! :)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 17 januari 2018 - 19:55

@ Ida : zoals de situatie nu is ben ik het er ook mee eens dat het herplaatsen van de kat beter is dan het herplaatsen van de hond.
Zelf zou ik geen jaar wachten om een dier die er nadien bijgekomen is (in dit geval de puppy) en waardoor een ander dier die er voordien al was (in dit geval de kat) zich gaat terugtrekken in die mate dat het niet meer naar beneden komt ofzo.
Dat is eerder wat ik bedoelde met mijn reactie en het voorrang geven aan de dieren die er voordien al waren.
Dat had ik ook niet zo duidelijk verwoord als ik het nu terug lees.
Misschien was dat ook meer (te?) veroordelend overgekomen als ik het zo geschreven had.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 17 januari 2018 - 19:55.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Aangeboden