Spring naar inhoud

- - - - -

Voetkussentje gescheurd

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 januari 2018 - 13:00

Onze Fitch kwam daarnet binnen en liep meteen naar haar bakje korrels. Had blijkbaar grote honger. Toen ze vervolgens langs me heen liep, viel het me op dat ze mankte. Het voetkussentje van een van haar achterpootjes bleek lelijk opengescheurd. Ik heb de wonde schoon gespoeld (er hing van alles in) en mag straks langsgaan bij de dierenarts. Iemand ervaring met dit soort blessure? Geneest dit vlot?

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 januari 2018 - 14:47

Ik heb er geen ervaring mee, maar goed dat je sowieso al langs gaat bij de dierenarts. Veel beterschap voor Fitch!

#3 Geplaatst 03 januari 2018 - 14:50

De kat van mijn mama heeft onlangs ook een wonde aan een voetzooltje opgelopen. Dierenarts heeft het ontsmet, antibiotica gegeven en een beetje pijnstilling. Pootje moest dan elke dag een paar keer ontsmet worden, en hij moest een paar dagen binnenblijven. Maar het genas eigenlijk heel vlot.
Those who don't believe in magic, will never find it

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 januari 2018 - 16:07

Ze is bij de dierenarts gebleven. De dierenarts heeft de wonde verder schoon gemaakt en gecontroleerd. Fitch gaf daarbij geen kik, maar de snee bleek te diep (de pees lag bloot) om zo te genezen en haar pootje wordt na de consultaties vanavond nog genaaid. Ik mag haar morgenvroeg weer ophalen en dan moet ze nog een weekje binnenblijven. Ik ben deze week met verlof, ze heeft dus een goed moment gekozen om door een persoonlijke assistent verzorgd te worden ;-). Hopelijk geneest het verder vlot en zonder veel problemen.

Bewerkt door Malou, 03 januari 2018 - 16:10.

wea
wea
  • 6.068 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 03 januari 2018 - 17:10

veel beterschap!
Oei het dutske, dat moet serieus pijn gedaan hebben.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 03 januari 2018 - 18:52

Ze is intussen thuis, we mochten haar toch nog vanavond komen ophalen. Pootje is gereinigd en gehecht, ze heeft ook antibiotica en een pijnstiller gekregen. We moeten er verder niets aan doen, haar gewoon een paar dagen binnen houden, en het mag een beetje open komen, de onderliggende lagen zijn netjes dicht gemaakt en het zou zonder meer mooi moeten genezen. Een chance dat katten 9 levens hebben :-)

Bewerkt door Malou, 03 januari 2018 - 18:53.

Féline
Féline
  • 1.563 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 januari 2018 - 18:59

Geef haar maar een dikke, dikke kus van mij en "koppekes" van Dylan en Poezeman.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 03 januari 2018 - 19:02

Zal ik doen :-)

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.448 berichten

#9 Geplaatst 03 januari 2018 - 20:40

Oei, de arme schat.  Zo'n diepe wonde.  Dat ze zich maar super goed laat verwennen en behandelen als een princess nu :)  (en blij dat het goed is afgelopen dan toch)

Pootje
  Gillian

Rustig terug aan het inlezen nu na het verlof.  

Elke kat is een wonder op zich ...

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 januari 2018 - 20:59

Tot vandaag zag de wonde mooi droog en stilaan ook minder dik. Maar vanmorgen stonk het gewonde pootje echt niet fris. Gelijk even teruggekoppeld naar de dierenarts en ik moet nu antibiotica geven. Capsules met poeder dat door wat eten moet gedraaid. Laat deze kat nu net een obstinate droogvoerliefhebber te zijn die zelfs amper likt aan een vers stukje vlees. Heb het maar door wat lactosevrije yoghurt gedraaid en met een spuitje in haar bekje gespoten. Niet echt naar haar zin, maar het ging wel binnen zo.

mira
mira
  • 592 berichten
  • 10 katten

#11 Geplaatst 09 januari 2018 - 10:53

Eventueel wat honingzalf opsmeren, dat bevordert genezing, maar ja, poes zal er misschien dadelijk aan likken als je het erop smeert..., zalf bevordert genezing en heeft ook ontsmettende werking.

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.448 berichten

#12 Geplaatst 09 januari 2018 - 15:20

Bekijk berichtmira, op 09 januari 2018 - 10:53, zei:

Eventueel wat honingzalf opsmeren, dat bevordert genezing, maar ja, poes zal er misschien dadelijk aan likken als je het erop smeert..., zalf bevordert genezing en heeft ook ontsmettende werking.

*knikt*  Onze katten vinden het zalig als je wat honingzalf op hun wonden smeert.  Ik denk dat het voor hen verzachtend aanvoelt of zo.

Pootje
  Gillian

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 12 januari 2018 - 21:01

Even een update over Fitch. Na een paar dagen antibiotica + ontsmetten (in lauw water + nadien gespoeld om te vermijden dat ze het binnenkreeg) was de stank verdwenen en zag de wonde er vrij netjes uit. Nog gezwollen maar droog. Ze gebruikte haar pootje ook weer redelijk normaal. Vanavond bleek de snee in het voetkussentje echter flink open te staan (denk dat er een draadje gesprongen is) en de wonde was ook weer vochtig. Het is toch een lelijke verwonding, op een vervelende plaats. Mijn oudste komt er straks nog eens naar kijken (is arts in opleiding) en morgen check ik nog eens bij de DA of het wel normaal evolueert...

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#14 Geplaatst 12 januari 2018 - 21:46

Ja, het lijkt mij ook een vervelende plaats waar dat snel weer open gaat.
Hopelijk is alles toch in orde en geneest het snel helemaal.

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.448 berichten

#15 Geplaatst 13 januari 2018 - 15:24

Zijn er geen sprays op de markt die een soort van pleister erop vormen - een beschermend laagje dus?

Pootje
  Gillian