Spring naar inhoud

- - - - -

Voetkussentje gescheurd

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 januari 2018 - 13:00

Onze Fitch kwam daarnet binnen en liep meteen naar haar bakje korrels. Had blijkbaar grote honger. Toen ze vervolgens langs me heen liep, viel het me op dat ze mankte. Het voetkussentje van een van haar achterpootjes bleek lelijk opengescheurd. Ik heb de wonde schoon gespoeld (er hing van alles in) en mag straks langsgaan bij de dierenarts. Iemand ervaring met dit soort blessure? Geneest dit vlot?

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#2 Geplaatst 03 januari 2018 - 14:47

Ik heb er geen ervaring mee, maar goed dat je sowieso al langs gaat bij de dierenarts. Veel beterschap voor Fitch!

#3 Geplaatst 03 januari 2018 - 14:50

De kat van mijn mama heeft onlangs ook een wonde aan een voetzooltje opgelopen. Dierenarts heeft het ontsmet, antibiotica gegeven en een beetje pijnstilling. Pootje moest dan elke dag een paar keer ontsmet worden, en hij moest een paar dagen binnenblijven. Maar het genas eigenlijk heel vlot.
Those who don't believe in magic, will never find it

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 januari 2018 - 16:07

Ze is bij de dierenarts gebleven. De dierenarts heeft de wonde verder schoon gemaakt en gecontroleerd. Fitch gaf daarbij geen kik, maar de snee bleek te diep (de pees lag bloot) om zo te genezen en haar pootje wordt na de consultaties vanavond nog genaaid. Ik mag haar morgenvroeg weer ophalen en dan moet ze nog een weekje binnenblijven. Ik ben deze week met verlof, ze heeft dus een goed moment gekozen om door een persoonlijke assistent verzorgd te worden ;-). Hopelijk geneest het verder vlot en zonder veel problemen.

Bewerkt door Malou, 03 januari 2018 - 16:10.

wea
wea
  • 6.068 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 03 januari 2018 - 17:10

veel beterschap!
Oei het dutske, dat moet serieus pijn gedaan hebben.