Spring naar inhoud

- - - - -

gerbils

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
castratenkoor
castratenkoor
  • 14 berichten

#1 Geplaatst 08 januari 2018 - 08:46

Naast 9 katten heb ik 2 gerbils - Sam en Mik. Dat gaat prima samen. De gerbils leven in een glazen gerbilarium van 150 x 50 x 90. Tot april vorig jaar had ik een aqaurium van 400 liter maar dat was voor mij niet meer vol te houden om goed schoon te houden. Vissen en de bak verkocht en de onderkast gehouden. Daar op maat de gerbilbak op laten maken.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door castratenkoor, 08 januari 2018 - 08:49.

Dinie+9-koppig koor+gerbils Sam en Mik
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimo**
Bob 12,5 Teun 8 Rik+Bolle+Maks 7 Luuk 4 Teske 3 Douwe 3 Clarie 1

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.693 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 08 januari 2018 - 09:00

Daar zit vast ook een goed slot op :d
Ik heb gekko's in terrariums en de katten zijn er ook heel erg fan van om naar te kijken.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.534 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 08 januari 2018 - 10:50

Super om te zien! :) Ook heel fijn dat ze zo ruim zitten en zoveel graafmogelijkheden hebben :loveshower: . Ik heb zelf een hamstertje en ben medewerker van een hamsteropvang en ook daar is ons doel vooral om mensen bewust te maken dat ze voldoende ruimte, graafmogelijkheden en andere geschikte inrichting nodig hebben ipv kleine dierenwinkelkooitjes :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.693 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 08 januari 2018 - 12:02

Bekijk berichtSyntara, op 08 januari 2018 - 10:50, zei:

Super om te zien! :) Ook heel fijn dat ze zo ruim zitten en zoveel graafmogelijkheden hebben :loveshower: . Ik heb zelf een hamstertje en ben medewerker van een hamsteropvang en ook daar is ons doel vooral om mensen bewust te maken dat ze voldoende ruimte, graafmogelijkheden en andere geschikte inrichting nodig hebben ipv kleine dierenwinkelkooitjes :)
Ik post dat ook altijd als iemand op gratis groepen naar hamsterkooien vragen.
Jammer genoeg doen velen hun goesting. Nog maar 1 hamster aan een beter leven geholpen.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2.534 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 08 januari 2018 - 12:26

Bekijk berichtEibhlin, op 08 januari 2018 - 12:02, zei:

Ik post dat ook altijd als iemand op gratis groepen naar hamsterkooien vragen.
Jammer genoeg doen velen hun goesting. Nog maar 1 hamster aan een beter leven geholpen.

:duim: Dat is er dan toch weer eentje :)
Helaas zijn er veel mensen die daar niet willen naar luisteren. Eigenlijk stom, want je vindt zo vaak supergoedkope of gratis aquaria ipv zo'n kleine, veel te dure kooi uit de winkel. Op een facebookgroep over hamsters waarvan ik medebeheerder ben, raden we ook steeds ruime kooien/terraria/aquaria aan en er zijn ook heel wat mensen die niet luisteren of snel weer uit de groep gaan. Gelukkig zijn er daar ook wel heel wat mensen die naar de raad luisteren en dan wat later zelf prachtig ingerichte, ruime kooien hebben. Dus dat vind ik dan wel geweldig om te zien :d

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.693 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 08 januari 2018 - 15:34

Bekijk berichtSyntara, op 08 januari 2018 - 12:26, zei:

:duim: Dat is er dan toch weer eentje :)
Helaas zijn er veel mensen die daar niet willen naar luisteren. Eigenlijk stom, want je vindt zo vaak supergoedkope of gratis aquaria ipv zo'n kleine, veel te dure kooi uit de winkel. Op een facebookgroep over hamsters waarvan ik medebeheerder ben, raden we ook steeds ruime kooien/terraria/aquaria aan en er zijn ook heel wat mensen die niet luisteren of snel weer uit de groep gaan. Gelukkig zijn er daar ook wel heel wat mensen die naar de raad luisteren en dan wat later zelf prachtig ingerichte, ruime kooien hebben. Dus dat vind ik dan wel geweldig om te zien :d

Jammer genoeg worden veel van die diertjes gehouden omdat de kinderen er echter stonden te zagen.
Geven ze dan maar toe maar mag niet te veel kosten of plaats in nemen. :(

Geplaatste afbeelding