Spring naar inhoud

- - - - -

orijen

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 07 oktober 2009 - 11:58

wij hebben hier ook orijen gegeven, maar we zijn overgestapt naar porta21 omdat de katten er niet zo veel van aten ;)
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 07 oktober 2009 - 12:02

Marina zei:

wij hebben hier ook orijen gegeven, maar we zijn overgestapt naar porta21 omdat de katten er niet zo veel van aten ;)

Ik heb dat ook gedacht maar in porta zitten granen dacht ik?

Bewerkt door tash, 07 oktober 2009 - 12:02.

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#18 Geplaatst 07 oktober 2009 - 12:07

Oei das minder leuk, maar misschien leert ze het wel eten?
Ik heb een  kleine verpakking orijen en sanabelle besteld op zooplus en ben benieuwd wat die van mij ervan gaat vinden! Is Orijen beter of gelijkwaardig aan Sanabelle?
Kgeef ze nu ook RC maar ik wil ook veranderen vanwege smaakstoffen/bewaarmiddeleen/granen...

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 07 oktober 2009 - 12:09

naar mijn idee is acana qua samenstelling beter dan sanabelle
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 07 oktober 2009 - 12:36

tash zei:

Ik heb dat ook gedacht maar in porta zitten granen dacht ik?
er zit bruine rijst en haver in inderdaad ;)  In de orijen zitten dan weer aardappelen, waar ook niet iedereen zo voor te vinden is.
Maar ja, sommige van de katten werden te mager van de orijen dus dan kies ik hier liever voor.  Het is in ieder geval al een veel beter voer dan RC of Hills ;)  Ik heb ook een tijdje gemengd met RC, en dan aten ze er wel van (al bleef er van het gemengde wel steeds wat orijen liggen), maar als ik na een tijdje de RC afbouwde, was het weer net hetzelfde.  Nogthans vonden ze de orijen eerst wel prima, maar daarna bleef het schaaltje bijna onaangeraakt.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 07 oktober 2009 - 13:15

Amai die zijn toch echt wel superkieskeurig, phew dan mogen wij nog van geluk spreken.. Heb je al eens Vom Feinsten geprobeerd? Ze zijn er gek op hier
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 07 oktober 2009 - 14:20

nee,nog niet getest die. zoals jullie weten, heb ik onze utah nu van het gruis af, en ik wil zeker zijn dat het soort brokken ik geef, dat die ok zijn (kwalitatief). Ik zou het mezelf nooit vergeven mocht er weer gruis zijn en dat de oorzaak de voeding weer is!
Ik ga es effe piepen op von fernstein

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 07 oktober 2009 - 14:39

Marina zei:

er zit bruine rijst en haver in inderdaad ;) In de orijen zitten dan weer aardappelen, waar ook niet iedereen zo voor te vinden is.
Maar ja, sommige van de katten werden te mager van de orijen dus dan kies ik hier liever voor. Het is in ieder geval al een veel beter voer dan RC of Hills ;) .

Wat vreemd, hier worden ze niet mager van hun Orijen hoor, maar ja ze krijgen nog andere voeding bijj dus misschien dat het daaraan ligt, in ORIJEN zitten idd aardappelen maar ik denk dat de koolhydraten hierin toch lager liggen dan in de andere merken, zij zeggen dat hun voeding voor 75 % uit eiwitten bestaat, ik denk dat dat het hoogste percentage is voor brokken, meer kan niet want dan kan je geen brok meer maken naar het schijnt
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 07 oktober 2009 - 15:06

Roosje zei:

Wat vreemd, hier worden ze niet mager van hun Orijen hoor, maar ja ze krijgen nog andere voeding bijj dus misschien dat het daaraan ligt, in ORIJEN zitten idd aardappelen maar ik denk dat de koolhydraten hierin toch lager liggen dan in de andere merken, zij zeggen dat hun voeding voor 75 % uit eiwitten bestaat, ik denk dat dat het hoogste percentage is voor brokken, meer kan niet want dan kan je geen brok meer maken naar het schijnt

wel ja, dat klopt dat je dan geen brok meer kan maken. Ik had net een mailtje gesuurd naar ester en in elke voeding zit blijkbaar een vorm van koolhydraten (aardappelen, rijst...) omdat je anders geen korrel krijgt.
Vind heel die voedingstoestand echt wel heel boeiend om meer over te weten!!!!!!

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 07 oktober 2009 - 15:56

Roosje zei:

Ze krijgen hier ook andere voeding bij hoor, animonda carny, bozita, of dergelijke, maar van de orijen aten ze amper dus daarom dat ze dan ook afvielen, als ze er nu goed van aten dan was dat waarschijnlijk anders geweest.
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#26 Geplaatst 14 oktober 2009 - 10:17

Ja bij mij ist dus ook zo hé! O:)
Gelukkig had ik maar een klein pakje gekocht...
Eerst gaf ik ze een aantal brokjes Sanabelle die meteen "verdwenen" en toen een aantal brokjes Orijen die er na een uur nog lagen waarna ik ze door haar ander eten mengde.
En nu heb ik al 2 keer gemerkt dat ze de brokjes Orijen eruit vist en naast hare pot "verzameld" :engel:
Dus "dag Orijen" en "welkom Sanabelle". :cheer:
Syrah is wel een heel moeilijke eter, ze lust bijna niks...

Bewerkt door sneeuwwitje, 14 oktober 2009 - 10:17.