Spring naar inhoud

- - - - -

30 dagen zonder klagen....

• Log in om te reageren
61 reacties op dit onderwerp
Cinn
Cinn
  • 569 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 januari 2018 - 21:16

Gewoon omdat het kan ^_^
De klaagtopic scheert hoge hoogtes in de topiclijst. En ik geef toe dat iedereen elke dag wel iets heeft om over te klagen, ik ook ...
Maar is het echt zoooo erg gesteld?
Ik doe alvast mee aan de 30 dagen zonder klagen! De kans is klein dat ik het haal, maar ik ga wel mijn uiterste best doen :)
yoda2.jpg

I came, I purred, I conquered

#2 Geplaatst 16 januari 2018 - 07:57

Ik weet eigenlijk niet of ik het wel zo’n goed initiatief vind...
Ja, er wordt mss teveel geklaagd of mss vooral over ‘stomme’ dingen. Mss zijn we soms allemaal te negatief.

Maar tegenwoordig is gelukkig zijn bijna een verplichting aant worden. Je moet alles positief bekijken, elke dag dankbaar zijn voor vanalles en nog wat, het is bijna alsof de rest er niet meer mag zijn. En ik pas dat dankbaar zijn etc zelf ook toe, gewoon omdat het helpt te relativeren én omdat er echt wel veel goeie dingen in mijn leven zijn.
Maar soms lijkt iedereen te vergeten dat je het ene niet zonder het andere kan hebben. Er is niet alleen maar geluk. Er zijn gewoon ook minder goeie dingen. Koud kan niet bestaan zonder warm etc.
En die emoties, de minder happy feelings, die mogen er ook gewoon zijn.

Ik had dan liever ‘dagen zonder racisme’ gezien. Of ‘dagen waarin je de mensen die je graag ziet dat ook elke dag laat weten’ (en ja, dat is een te lange titel :lachen:). Of ‘dagen waarin je elke dag minstens 30min iets doet waar je echt van ontspant’.
Keuze genoeg.

Maar goed, mss begrijp ik het concept niet goed. Mss kan je het ook interpreteren als ‘dagen zonder gemuggenzift’ ofzo, dat zou ik al beter snappen. En als het idd elke dag een leuke tip geeft waar mensen zich beter van voelen, dan is dat ook mooi meegenomen.

Maw, ik weet niet wat ik ervan vind. :lachen:
Those who don't believe in magic, will never find it

Seabert
Seabert
  • 5.144 berichten

#3 Geplaatst 16 januari 2018 - 09:24

Ik ben het wel eens met Ephiny...

Eens klagen, of mogen zeggen wat er schort kan net opluchten. Dat je eens mag zeggen dat het wat minder gaat, je je niet helemaal OK voelt.
Mij helpt het toch om af en toe te relativeren, gisteren bv; was ik echt pissed toen ik thuiskwam van school, mijn dochter halen (zie klaagtopic 8) ), ik was koud, nat, echt slechtgezind.
Maar efjes later denk ik dan; Goh, als 20 min. in de koude natte wind staan het ergste en enige is waar ik kan over klagen, dan valt het mee, dan ben ik een gelukkig iemand, toch?
En net op die momenten doet iets liefs extra deugd :) .

En ja, zonder ongeluk kan je geen geluk hebben.
Toen mijn man en ik pas getrouwd waren hebben wij veel miserie gehad. De eerste jaren veel tegenslagen gekend.
Dat was niet leuk, natuurlijk. Maar uiteindelijk zijn we er sterker uit gekomen.
Hadden wij die jaren niet meegemaakt, dan zouden wij niet weten hoe gelukkig we nu zijn, hoe goed we het nu hebben.

Als het nu zou zijn; " 30 dagen positief denken" dat had ik beter gevonden.
Als je denkt van er slaat nu wel iets tegen, maar we komen eruit.
We staan nu wel in de koude, natte regen maar over een halfuurtje zitten we in de zetel met een warme chocomelk. Dat vind ik dan een beter streven dan helemaal niet mogen klagen.
Ik vind niets zo onnozel als dat iemand aan mij vraagt hoe het is en je bent eigenlijk verplicht om "goed" te antwoorden terwijl je u een brok ellende voelt...

Bewerkt door Seabert, 16 januari 2018 - 09:25.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.461 berichten

#4 Geplaatst 16 januari 2018 - 09:34

Dertig dagen zonder dit, dertig dagen zonder dat...
Pfff thanks but no thanks. Ik leef wel hoe ik het wil en heb aan al die opgeklopte georganiseerde acties geen behoefte.

Machteld.
Machteld.
  • 3.458 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 januari 2018 - 09:37

Bekijk berichtjuleken, op 16 januari 2018 - 09:34, zei:

Pfff thanks but no thanks. Ik leef wel hoe ik het wil en heb aan al die opgeklopte georganiseerde acties geen behoefte.
+1

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 16 januari 2018 - 09:52

Heb nu net bij Sabine het volgende gezien:

Haar trein had vertraging. IPV daarover te klagen, postte ze: Joepie, 30 minuten langer kunnen lezen.
Komt op hetzelfde neer, maar wel met een positieve ondertoon.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.191 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 16 januari 2018 - 10:27

Wat is dat hier de laatste jaren ook aan het worden vraag ik af :catscratchhead
Er is voor elke maand en voor bijna elke dag wel iets  :o

Waarom niet 365 dagen onszelf blijven...dat zou pas een hele opgave zijn.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 16 januari 2018 - 10:47.

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 januari 2018 - 11:16

Ik ben van nature uit altijd goedgezind, en ik klaag zelden....Dus ik blijf 365 dagen gewoon mezelf.
Of het nu met af en toe klagen is, of zonder klagen,.... :lachen:

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    

lilymaya
lilymaya
  • 7.515 berichten

#9 Geplaatst 16 januari 2018 - 11:20

+1

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.638 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 16 januari 2018 - 11:39

30 dagen alles opkroppen lijkt mij idd niet gezond.
Ik deel de mening van Juleken.
Probeer mee te doen met iets maar ik vind het verkeerd om jezelf te verplichten bv 30 dagen geen alcohol te drinken, 30 dagen geen vlees te eten, ...
Als je dat dan niet kan volhouden ga je je mss ook schuldig voelen terwijl dat helemaal niet de opzet van het initiatief is.

Ma bon, zijn we nu aant klagen over het ‘30 dagen niet klagen’ initiatief?  :lachen:

Time spent with cats is never wasted

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#11 Geplaatst 16 januari 2018 - 12:43

Bekijk berichtEvyke81, op 16 januari 2018 - 09:52, zei:

Heb nu net bij Sabine het volgende gezien:

Haar trein had vertraging. IPV daarover te klagen, postte ze: Joepie, 30 minuten langer kunnen lezen.
Komt op hetzelfde neer, maar wel met een positieve ondertoon.

Dat was idd de bedoeling.
En inderdaad, we kunnen wel eens terecht klagen, maar soms gaat het over pietluttigheden. En als we dat laatste al eens 30 dagen kunnen ombuigen, is dat mooi meegenomen.
30 dagen zonder vlees en tournée minérale doe ik niet aan mee. Januari tot en met maart zijn de drukste maanden op het werk en dan eet ik meestal in het bedrijfsrestaurant. Als de veggie gluten bevat en de gewone dagschotel niet, dan is het de gewone dagschotel.
En den tournée minérale, over een kleine maand zit ik weer in Milaan voor het budget op te maken, no way da’k die lekkere wijn laat staan. Elke avond een glas, drie avonden aan een stuk :party:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 januari 2018 - 15:56

Bekijk berichtSeabert, op 16 januari 2018 - 09:24, zei:

Ik ben het wel eens met Ephiny...

Eens klagen, of mogen zeggen wat er schort kan net opluchten. Dat je eens mag zeggen dat het wat minder gaat, je je niet helemaal OK voelt.
Mij helpt het toch om af en toe te relativeren, gisteren bv; was ik echt pissed toen ik thuiskwam van school, mijn dochter halen (zie klaagtopic 8) ), ik was koud, nat, echt slechtgezind.
Maar efjes later denk ik dan; Goh, als 20 min. in de koude natte wind staan het ergste en enige is waar ik kan over klagen, dan valt het mee, dan ben ik een gelukkig iemand, toch?
En net op die momenten doet iets liefs extra deugd :) .

En ja, zonder ongeluk kan je geen geluk hebben.
Toen mijn man en ik pas getrouwd waren hebben wij veel miserie gehad. De eerste jaren veel tegenslagen gekend.
Dat was niet leuk, natuurlijk. Maar uiteindelijk zijn we er sterker uit gekomen.
Hadden wij die jaren niet meegemaakt, dan zouden wij niet weten hoe gelukkig we nu zijn, hoe goed we het nu hebben.

Als het nu zou zijn; " 30 dagen positief denken" dat had ik beter gevonden.
Als je denkt van er slaat nu wel iets tegen, maar we komen eruit.
We staan nu wel in de koude, natte regen maar over een halfuurtje zitten we in de zetel met een warme chocomelk. Dat vind ik dan een beter streven dan helemaal niet mogen klagen.
Ik vind niets zo onnozel als dat iemand aan mij vraagt hoe het is en je bent eigenlijk verplicht om "goed" te antwoorden terwijl je u een brok ellende voelt...

Ik laat me niet verplichten om goed te antwoorden omdat de andere persoon zich goed zou kunnen voelen omdat ze die vraag gesteld hebben terwijl dat niet oprecht was.

Ik ben het eens met ephiny
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.157 berichten

#13 Geplaatst 16 januari 2018 - 23:36

Het si wel meer dan gewoon "30 dagen niet klagen" niet?  Ik las in de krant dat je ook elke dag een opdracht krijgt en dat kan gaan van iemand helpen, iemand bezoeken die je al lang niet meer hebt gezien, tot gewoon eens een nummer luid te zetten en eens goed mee te brullen (en dan de buren die klagen :lachen: )  Is dus eigenlijk wel wat meer dan waar iedereen op vasthangt en de nadruk op legt.

Zelf doe ik ook wel niet mee (het voordeel van geen Facebook hebben zodat je je niet kan inschrijven :lachen: ) maar ik probeer toch ook niet altijd op alles te mopperen maar het eens positief om te buigen zoals Sabine met haar latere trein.  However ... sommige zaken verdienen het gewoon om te zeggen zoals ze zijn.  Dus gewoon een evenwicht vinden lijkt me.

Pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Cinn
Cinn
  • 569 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 17 januari 2018 - 20:25

Bekijk berichtSabine2, op 16 januari 2018 - 12:43, zei:

Dat was idd de bedoeling.
En inderdaad, we kunnen wel eens terecht klagen, maar soms gaat het over pietluttigheden. En als we dat laatste al eens 30 dagen kunnen ombuigen, is dat mooi meegenomen.
30 dagen zonder vlees en tournée minérale doe ik niet aan mee. Januari tot en met maart zijn de drukste maanden op het werk en dan eet ik meestal in het bedrijfsrestaurant. Als de veggie gluten bevat en de gewone dagschotel niet, dan is het de gewone dagschotel.
En den tournée minérale, over een kleine maand zit ik weer in Milaan voor het budget op te maken, no way da’k die lekkere wijn laat staan. Elke avond een glas, drie avonden aan een stuk :party:

Voila, dat is dus ook mijn insteek :) En ik moet het doen zonder tripje Milaan in het vooruitzicht :mrgreen:
Het gaat er niet op om iets op te kroppen, je mening niet te mogen zeggen, het MOETEN meedoen met de massa, 30 dagen dit en 30 dagen dat te MOETEN doen.
De andere "30 dagen zonder ...." spraken me niet aan, maar deze vind ik echt super. Ik heb me ook nergens ingeschreven, maar gewoon voor mezelf beslist dat ik mss in plaats van puffen en zuchten en om het even wat negatief te bekijken, deze 30 dagen de minder leuke ervaringen eens van een andere kant benader.
Want eerlijk is eerlijk, ik zucht en puf regelmatig zo hard dat ik ervan verschiet dat vb mijn collega aan de overkant nog niet tegen de kast is gevlogen van de windvlagen die ik produceer :lachen:
Ik vind het alvast een geweldige prestatie dat 1/4 van de antwoorden klaagvrij is :d :mrgreen:  
:hug:

I came, I purred, I conquered

Seabert
Seabert
  • 5.144 berichten

#15 Geplaatst 18 januari 2018 - 11:14

Positief denken dus, alle negatieve dingen proberen naar iets positiefs om te buigen... Dat moet wel lukken :d .

Joepiejoepiejoepie, vanmorgen mijn rolluik omhoog getrokken en blij verrast met een gratis en voor niets gevulde PMD-zak van de buren-van-de-buren die tot op mijn oprit gewaaid is :dancer: :dancer: :dancer: .
Als ik NOG meer geluk heb, waait de hele zak open en heb ik dagen en dagen genot van de lege flesjes en blikjes die ik mag opruimen, goed voor de conditie :cheer: :cheer: :cheer: .
Zalig om te zien hoe de wind met de zak speelt, en spannend om naar te kijken, waait hij naar links, naar rechts of toch de straat op...? Spannandspannendspannend, beter dan een film...
Ik ben zo blij dat ik mijn vriendjes van de politie heb uitgenodigd om mee te genieten van het schouwspel :) .

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding