Spring naar inhoud


- - - - -

katje adopteren.


  • Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
stijnkoopteenkatje
stijnkoopteenkatje
  • 21 berichten
    • Locatie: beveren-waas
OFFLINE

#1 Geplaatst 22 januari 2018 - 17:19

ik hoop dat ik hier goed zit om dit te vragen.

ik zou me dus binnenkort een katje willen aanschaffen.
dit omdat ik al lang een huisdier wil, maar voor een hond heb ik niet de plaats. een reptiel zegt ze niets.. en andere beesten ook niet echt.. :)
maar nu wil ik niet de fout maken om me er een aan te schaffen zonder wat geinformeerd te zijn.

ik woon op een relatief kleine studio, zonder balkon. dus naar buiten laten gaan is geen optie, maar hoe leer je een kat om van een open raam weg te blijven?
wanneer haal ik ze best in huis? tijdens een verlof periode zodat ze sneller went aan mij? ( ik ben alleenstaand en werk overdag)

wat moet ik allemaal zeker in huis halen?
wat doe ik met planten?
heb wel nog enkele vragen hoor... maar laat ik hier al mee beginnen.. :)

Evyke81
Evyke81
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 22 januari 2018 - 17:30

Goed dat je erover nadenkt.
Gebeurt niet vaak :-)

Zowieso kan ik je aanraden om een volwassen kat te nemen.
Niet enkel omdat ze veel rustiger zijn, maar ook omdat het karakter al volledig gevormd is.
Je weet dus wat je in huis haalt, en dat blijft ook zo.

Planten best opzoeken wat giftig of niet giftig hebt.
Er zijn katten die niet naar planten kijken, anderen hebben dan de intenties van een koe.
Hoe korter hoe beter.

Wat je in huis moet halen: kattenbak, (volwaardige)voeding, speeltjes, een krabpaal waar de kat zich kan aan uitrekken...

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

stijnkoopteenkatje
stijnkoopteenkatje
  • 21 berichten
    • Locatie: beveren-waas
OFFLINE

#3 Geplaatst 22 januari 2018 - 17:43

Bekijk berichtEvyke81, op 22 januari 2018 - 17:30, zei:

Goed dat je erover nadenkt.
Gebeurt niet vaak :-)

Zowieso kan ik je aanraden om een volwassen kat te nemen.
Niet enkel omdat ze veel rustiger zijn, maar ook omdat het karakter al volledig gevormd is.
Je weet dus wat je in huis haalt, en dat blijft ook zo.

Planten best opzoeken wat giftig of niet giftig hebt.
Er zijn katten die niet naar planten kijken, anderen hebben dan de intenties van een koe.
Hoe korter hoe beter.

Wat je in huis moet halen: kattenbak, (volwaardige)voeding, speeltjes, een krabpaal waar de kat zich kan aan uitrekken...





ja.. natuurlijk denk ik er over na. er worden nog steeds te veel katten gedumpt in asielen of erger.. en daar wil ik echt ni aan mee werken.
dus zal ook zoizo een asiel kat zijn.

wat bedoel je juist met hoe korter, hoe beter?

dan heb ik bijna alles op voeding en kattenbak vulling na..

stoeme vraag.. mo is da qua opvoeding ong het zelfde als en hond??

mira
mira
  • 592 berichten
    • Locatie: Vlaams-Brabant
  • 10 katten
OFFLINE

#4 Geplaatst 22 januari 2018 - 18:22

Een hond is eenvoudiger op te voeden dan een kat, luistert over het algemeen ook veel beter, een kat heeft een eigen willetje maar je kan ze natuurlijk wel leren om ergens niet op te springen ofzo als je dat zelf niet wilt, je kan moeilijk op voorhand weten hoe het karakter gaat worden behalve als je een volwassen kat in huis neemt, ik heb hier allemaal aanlopertjes zitten, door de jaren heen heb ik er 1 uit een asiel gehaald, was toen al 6 jaar en kwam van een oud vrouwtje die naar het rusthuis ging, ik wist wat ik in huis haalde, ze schreven op de website vh asiel dat de poes haar wereld heel klein was en ze niemand anders kende dan haar baasje, ze was angstig en is dat nog steeds maar ze wordt wel graag geaaid en verder heb ik daar totaal geen last mee, zo een makkelijke kat: ze wil amper buiten dus geen zorgen waar zit die nu weer ?, ze springt niet uit een raam dat open staat, je merkt ook dat ze nooit ergens mogen opspringen is want ligt steeds ergens tegen de grond in een mand, normaal ligt een kat graag hoger, nu komt ze wel al eens op ons bed liggen. Ze is nu ondertussen 6 jaar bij ons en ik heb nog nooit zo een makkelijke poes gehad dan zij.

Machteld.
Machteld.
  • 3.458 berichten
    • Locatie: Moskva
  • 2 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 22 januari 2018 - 18:36

Bekijk berichtstijnkoopteenkatje, op 22 januari 2018 - 17:43, zei:

stoeme vraag.. mo is da qua opvoeding ong het zelfde als en hond??
Nee :) Niet zo'n domme vraag hoor. Maar als iemand met katten die ook al twee honden opgevoed heeft (eentje thuis, eentje hondenschool) kan ik volmondig zeggen: neen.
Een hond wil z'n baasje plezieren en zal daarom gehoorzamen. Een kat wil zichzelf plezieren en plant daarom complotten om de wereld te vernietigen (daar lijkt het soms toch op). Kort gezegd: je kan een kat best wel gedrag leren (of afleren), zelfs trucjes, maar als je je rug draait, gaat ze precies doen wat verboden is. Dus je haalt beter alles weg waar ze niet aan mag komen. Laat geen restjes op tafel achter, ook niet als je kat weet dat ze niet op tafel mag. Ik zie nooit een kat op het aanrecht, maar 's ochtends wel uitgelikte pannen. Over dat open raam, sluit het gewoon. Er bestaan hekjes om ramen te beschermen die op kiep staan, want katten springen daartussen en stikken dan langzaam. Curiosity killed the cat, zeker en vast.

Sommige katten kan je leren apporteren. Onze ex-zwerver heeft geleerd high fives te geven als ze aaitjes wilt (tot vervelens toe 's nachts). Daarin zijn ze wel hetzelfde als honden, gewenst gedrag belonen werkt, straffen werkt enkel averechts. Een kat moet je dan weer niet leren om op de bak te gaan, dat doen ze zelf wel (tenzij in uitzonderlijke gevallen, heel kleine kittens of wilde zwervers). Gaat de kat niet op de bak, dan is dat een vorm van communicatie, ze heeft pijn, de bak is vies, er zit een zwerfkat aan het raam, de postbode stinkt, ... Hij/zij zal jou in no time getraind hebben in plaats van omgekeerd. Om maar iets te zeggen, onze eerste kat geeft aan wanneer ze de luchtbevochtiger aan wil. Ze maakt ook duidelijk dat er te weinig water in haar drinkbakje zit en dat ze door het appartement wil gedragen worden.

Een studio is prima, katten zien ruimtes verticaal. Je zorgt best voor (niet gladde) boekenplanken of andere meubels waar ze op mogen, indien mogelijk zodat ze volledig rond de kamer kunnen lopen zonder op de grond te moeten stappen. Daar voelen ze zich veilig. Veel krabmogelijkheden voorzien en zoals Evy al zei, zeker een paal die lang genoeg is om aan uit te rekken. Wij hebben alle planten buiten gezwierd omdat zelfs de keukenkruiden in een kasje niet veilig waren.

Qua voeding, zoek wat dingen op en geloof nooit wat er vooraan op de verpakking staat. Kijk altijd de ingrediëntenlijst na en neem ook het voedingsadvies van de dierenarts met een korrel zout. Daarover zijn veel topics hier op :kattensite:

Ik moet er wel even bij zeggen dat onze Pluis een erg actief en humeurig beestje is :lachen: Lang niet alle katten zijn zo'n lastpakken. Fijn dat je je informeert!

Bewerkt door Machteld., 22 januari 2018 - 18:39.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP


Syntara
Syntara
  • 2 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 22 januari 2018 - 18:51

Bekijk berichtmira, op 22 januari 2018 - 18:22, zei:

Een hond is eenvoudiger op te voeden dan een kat, luistert over het algemeen ook veel beter

Ik vind zelf een kat gemakkelijker op te voeden dan een hond, dus ik denk dat dat vooral persoonlijk is :) Ik vind een kat wel anders om op te voeden. Wat ik gemakkelijker vind aan een kat, is dat ze veel al van zichzelf kennen. Ze zijn vanzelf zindelijk en zijn op veel vlakken zelfstandiger dan een hond (zeker als je het vergelijkt met een pup die je echt alles moet leren). Ik vind dat je bij een kat vooral moet kijken naar waarom ze iets verkeerds doen en daar een oplossing voor moet zoeken (niet dat dat bij een hond zo anders is, maar ik voed mijn hond dan ook volledig positief op en niet zoals veel mensen met bvb straffen). Je moet dus niet veel echt 'opvoeden', gewoon leren je kat te begrijpen.
Bvb als je kat aan de zetel krabt, zorg je voor een goede, hoge krabpaal en je zet die in de buurt van de zetel. Je zorgt dat je de plaatsen waar ze mag krabben aantrekkelijker maakt dan de plaatsen waar ze niet mag krabben.
De enige dingen waarin ik mijn kat heb 'opgevoed', zijn geen nageltjes gebruiken tijdens het spelen. Door te stoppen met spelen en haar vanaf dan even te negeren. En dat ze niet op de tafel mag springen terwijl we eten, door haar daar steeds af te zetten en dat gewoon langer vol te houden dan de kat :lachen:

Ik zou in jouw geval ook kiezen voor een volwassen kat waarvan het karakter gekend is. Ik zou dan kiezen voor een rustige kat (vanwege de ruimte) die niet sociaal is naar andere katten toe of hier in ieder geval geen behoefte aan heeft (tenzij je er graag meerdere zou willen). Waarschijnlijk zal zo'n rustigere, volwassen kat al zeker niet veel opvoeding nodig hebben :)

Een open raam kun je niet leren. Ik zou een vliegenraam kopen of maken dat stevig blijft zitten zodat je kat niet buiten kan of door het raam kan vallen.

Ik heb de ervaring dat katten in het begin echt nog moeten wennen aan een nieuwe omgeving en nieuwe mensen en zich in het begin vaak wat terugtrekken op een rustige plaats ver weg van mensen. Ik zou de kat dus niet in een vakantie in huis halen, omdat ze je studio dan rustig kan verkennen wanneer jij er niet bent en zo ook geleidelijk kan wennen aan jouw aanwezigheid. Natuurlijk hangt dat ook wat van het karakter van de kat af. Er zijn er ook die daar heel gemakkelijk in zijn.

Ik heb voor mijn katten een kattenbak, eetbakje en drinkbakje, speeltjes (dat is even uitproberen welke jouw kat leuk vindt), mandjes om in te slapen en een krabpaal die zeker hoog genoeg is en ook stabiel staat. dat is heel belangrijk zodat die beter is om aan te krabben dan de meubels ;) En dan natuurlijk nog kattenbakgrit en voer :)

#7 Geplaatst 22 januari 2018 - 19:01

Wat de rest zegt. :)
Een kat kan je opvoeden voor zover je in de buurt bent. Ben je uit de buurt, tja...
En wat dat krabben betreft, ik heb krabpalen staan langs de looproutes vd katten, krabplankjes liggen,... de enige die mijn zetels en stoelen met rust laat, is Marlee. De andere drie krabben er evengoed nog aan. Kan er niet meer van wakker liggen.
Nu zal dat met 1 kat die wellicht al wat ouder is, wss wel meevallen he. Maar het is wel iets om in gedachten te houden.

En idd zeker dan een kat adopteren die geen behoefte heeft aan soortgenootjes (bij een goed asiel of een goede opvang staat dat zeker vermeld) en ook een kat die er geen behoefte aan heeft dat jij een hele dag thuis bent. Anders is het ook maar triest.

Iig is het idd fijn dat je erover nadenkt én dat je eentje zou adopteren!

Those who don't believe in magic, will never find it

stijnkoopteenkatje
stijnkoopteenkatje
  • 21 berichten
    • Locatie: beveren-waas
OFFLINE

#8 Geplaatst 22 januari 2018 - 19:10

Bekijk berichtEphiny, op 22 januari 2018 - 19:01, zei:

Wat de rest zegt. :)
Een kat kan je opvoeden voor zover je in de buurt bent. Ben je uit de buurt, tja...
En wat dat krabben betreft, ik heb krabpalen staan langs de looproutes vd katten, krabplankjes liggen,... de enige die mijn zetels en stoelen met rust laat, is Marlee. De andere drie krabben er evengoed nog aan. Kan er niet meer van wakker liggen.
Nu zal dat met 1 kat die wellicht al wat ouder is, wss wel meevallen he. Maar het is wel iets om in gedachten te houden.

En idd zeker dan een kat adopteren die geen behoefte heeft aan soortgenootjes (bij een goed asiel of een goede opvang staat dat zeker vermeld) en ook een kat die er geen behoefte aan heeft dat jij een hele dag thuis bent. Anders is het ook maar triest.

Iig is het idd fijn dat je erover nadenkt én dat je eentje zou adopteren!


wauw!!! had deze stroom aan reacties niet verwacht!!

ik ben hier al zoo veel mee.
is wss ook gewoon erg aanpassen aan elkaar..
ben vorige week al eens gaan kijken hier om de hoek naar het asiel, maar op die moment hadden ze niet echt iets waar ik iets mee was, om het zo te zeggen...
ben nu dus aan het afwachten op volgende "nestje" over een week ofzo.. maar ik ga inderdaad ook erg uitkijken naar gedrag en achergrond, en of ze zelf naar mij komt of niet.. kwee ni maar ik denk nog steeds dat een huisdier jou moet kiezen.. niet omgekeerd.

maar nu heb ik ook even opgezocht en blijkt dat wiite katjes doof en of blind zijn, heb je daar als eigenaar veel nadeel van? of zijn die juist.. ja.. "dankbaarder"??
want anders zou ik wel naar zo eentje kijken!

Machteld.
Machteld.
  • 3.458 berichten
    • Locatie: Moskva
  • 2 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 22 januari 2018 - 19:41

Bekijk berichtstijnkoopteenkatje, op 22 januari 2018 - 19:10, zei:

maar nu heb ik ook even opgezocht en blijkt dat wiite katjes doof en of blind zijn, heb je daar als eigenaar veel nadeel van? of zijn die juist.. ja.. "dankbaarder"??
want anders zou ik wel naar zo eentje kijken!
De meeste witte katten horen en zien gewoon hoor. Dove katten zijn wat luidruchtiger, en blinde katten moeten langer wennen aan hun omgeving. Voor beide gevallen moet je zorgen dat ze je gezien/gehoord hebben voor je ze aanraakt.
Dankbaarder zijn ze niet per se als ze van bij de geboorte doof of blind zijn. Als je hen "gered" hebt uit slechtere omstandigheden tonen ze vaak wel een soort dankbaarheid.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP


Syntara
Syntara
  • 2 katten
OFFLINE

#10 Geplaatst 22 januari 2018 - 19:56

Bekijk berichtstijnkoopteenkatje, op 22 januari 2018 - 19:10, zei:

wauw!!! had deze stroom aan reacties niet verwacht!!

ik ben hier al zoo veel mee.
is wss ook gewoon erg aanpassen aan elkaar..
ben vorige week al eens gaan kijken hier om de hoek naar het asiel, maar op die moment hadden ze niet echt iets waar ik iets mee was, om het zo te zeggen...
ben nu dus aan het afwachten op volgende "nestje" over een week ofzo.. maar ik ga inderdaad ook erg uitkijken naar gedrag en achergrond, en of ze zelf naar mij komt of niet.. kwee ni maar ik denk nog steeds dat een huisdier jou moet kiezen.. niet omgekeerd.

maar nu heb ik ook even opgezocht en blijkt dat wiite katjes doof en of blind zijn, heb je daar als eigenaar veel nadeel van? of zijn die juist.. ja.. "dankbaarder"??
want anders zou ik wel naar zo eentje kijken!

Ik vind zeker ook dat er ergens iets van 'klik' moet zijn. Vaak zijn katten wel heel anders in bvb een asiel en de schuwere katjes komen natuurlijk uit zichzelf naar niemand gelopen. Die blijven dan ook vaak het langst zitten. Mijn twee katten waren heel bang van mensen toen ik ze net had, dus die kwamen zeker niet naar mij gelopen. Toch had ik wel het gevoel dat dit katjes waren die ik bij mij pasten en die ik graag wilde houden en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Witte katten zijn iets vaker doof of blind dan andere katten, maar zo veel komt dit ook niet voor. Ik heb al wel gehoord dat witte katjes over het algemeen sowieso het snelst (van alle kleuren) geadopteerd worden in asielen. Als je dat net een mooie kleur vindt, is dat natuurlijk helemaal prima om een witte kat te zoeken die dan ook in jouw situatie past, maar ik zou niet specifiek op zoek gaan naar een wit katje omdat die 'zieliger' zouden zijn, want dan zou ik eerder kijken naar een zwarte kat. Die blijven vaak langer zitten omwille van hun kleur.

Dankbaarder vind ik ook niet meteen het juiste woord. Ik merk wel dat ik met mijn katten nu een bijzondere band heb, omdat ze eerst zo schuw waren en je ze dan ziet openbloeien. Het is fijn om hen dan gelukkig te zien, als je weet uit welke omstandigheden ze komen en om te zien hoe ze veranderen en je leren vertrouwen. Maar dat is dan ook meer bij schuwere katjes of katten uit slechte omstandigheden dan katten die bvb blind of doof geboren zijn en gewoon goed zitten. Die weten niet anders.

Bewerkt door Syntara, 22 januari 2018 - 20:00.


Elma
Elma
    • Locatie: Hasselt
  • 3 katten
OFFLINE

#11 Geplaatst 22 januari 2018 - 20:53

Pas op, een kat zit meestal graag ergens op, maar je hebt hoogtekatten en je hebt ook grondkatten. Onze Butler zal nooit ergens opspringen om iets vanuit de hoogte te bekijken, alleen gaat hij graag in de hoogste mand liggen om zijn dominantie te bevestigen. Maar hij gaat er evengoed direct weer af als ik dat zeg. Een kat beschouwd mensen als zijn personeel, maar je kan een kat inderdaad ook allerlei aanleren. Mijn katten kennen verschillende woorden Nederlands: hup - weg - slaap - eten - neen enz. Je moet die woorden wel altijd met dezelfde klank uitspreken. Zelfs de 2 katten in Bokrijk, die ik regelmatig eten ga geven, verstaan als ik "poessie" roep. Dan zijn ze direct daar.
Als je kat altijd binnen gaat zitten is dat ook niet zo plezant voor die kat, maar je kan je kat trainen om aan een harnasje te leren lopen (heeeeel veeeeel geduld hebben).
Deze man liep in de zomer in Hasselt, met zijn binnenkat op de schouder. Het is nochtans een lapjeskat (altijd een vrouwtje) en die zijn wispelturiger en soms hebben ze een zotte bui (ik heb er zelf ook een).
man met kat in Hasselt.jpg

Hier een lijstje, van wat je allemaal kan kopen, dat ik altijd doorgeef aan mensen die een kitten of kat adopteren.
Bijgevoegd bestand  kattenverzorging.doc   45K   32 downloads Je moet niet alles kopen, wat er staat, maar die lijst is wel uitgebreid.

En een wilde kat die in huis plast, kan je ook leren op de bak te gaan. Gewoon de eerste keer dat hij/zij ergens op de grond plast, zet je de kattenbak op die plaats. Butler had het na de eerste keer al door.
Katten houden niet van azijn, daar kan je ze dus mee duidelijk maken dat ze ergens niet mogen komen. 1/3 azijn en 2/3 water in een sproeier doen, maar niet op de kat zelf spuiten. Gebruik geen javel of citroensap om urinegeur of iets anders te verwijderen, want katten houden van die geur en zullen zich aangetrokken voelen om daar juist te gaan plassen.
Ik heb hier voor elk raam een vliegenraam geplaatst, omdat ik ook opvang doe van kittens van het asiel. Zo kan een kat zeker niet buiten. Let wel, dat vliegenraam is wel leuk om in te klauteren, maar dan moet je je kat daarop attent maken dat dit niet mag. Ik gebruik voor de kittens de plantenspuit, maar voor mijn eigen grote katten gebruik ik het woord "neen". Hier kijkt Lexy naar een opvangkitten en de plantenspuit staat klaar. Ze leren het heel snel, want katten houden niet van water (over het algemeen toch).

IMG_20170606_182649.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#12 Geplaatst 23 januari 2018 - 09:42

Bekijk berichtstijnkoopteenkatje, op 22 januari 2018 - 17:43, zei:

ja.. natuurlijk denk ik er over na. er worden nog steeds te veel katten gedumpt in asielen of erger.. en daar wil ik echt ni aan mee werken.
dus zal ook zoizo een asiel kat zijn.

wat bedoel je juist met hoe korter, hoe beter?

dan heb ik bijna alles op voeding en kattenbak vulling na..

stoeme vraag.. mo is da qua opvoeding ong het zelfde als en hond??

Dat de kat denkt 'hoe korter de plant, hoe beter' ;)

Nee.  Een kat kan je quasi niet opvoeden.  
Ook al denk je hem/haar iets geleerde te hebben, achter je rug om zal die net het omgekeerde doen.

Bekijk berichtstijnkoopteenkatje, op 22 januari 2018 - 19:10, zei:

kwee ni maar ik denk nog steeds dat een huisdier jou moet kiezen.. niet omgekeerd.

maar nu heb ik ook even opgezocht en blijkt dat wiite katjes doof en of blind zijn, heb je daar als eigenaar veel nadeel van? of zijn die juist.. ja.. "dankbaarder"??
want anders zou ik wel naar zo eentje kijken!
Goh, katten die zelf hun personeel kiezen, zijn katten met veel zelfvertrouwen.
Katten met minder zelfvertrouwen zijn daarom zeker niet minder lief of leuk.
Maar anderen hebben tijd nodig.  Bij mensen die komen met het idee 'er moet een klik zijn', maken zij vaak weinig kans.
Want bij hen moet die klik groeien met de tijd.

Blinde katten hebben vooral routine nodig.  Meubels die op dezelfde plaats blijven staan, beseffen dat ze geen gevaar zien aankomen.  Ze ook niet zomaar beginnen aaien als ze slapen.
Zijn geen katjes om te plaatsen bij gezinnen met kinderen.
Wij hebben nog eentje zitten die maar 10 % zicht heeft, en haar zelfvertrouwen is nul.
Ze is nu in optie voor mensen op een appartement, die met pensioen zijn.
Dus ideaal :)

Dove katten zijn makkelijker.  Hun enige probleem is dat ze niet buiten mogen.
Sommigen zijn ook vaak onverdraagzaam tov andere katten, ook omdat ze ze niet horen naderen en vaak schrikken

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

stijnkoopteenkatje
stijnkoopteenkatje
  • 21 berichten
    • Locatie: beveren-waas
OFFLINE

#13 Geplaatst 23 januari 2018 - 16:21

allemaal heel erg veel dank!!!
nu ist juist nog wachten op "het juiste katje" :eat

en nog enkele zaken aanschaffen.
ik zou naar dierenasiel van haasdonk/beveren gaan.
da zijn kei-vriendelijke, lieve mensen die echt van dieren houden. en ook het beste voor de dieren zelf willen.
en inderdaad een volwassene zou toch de betere optie zijn.kittens zijn wild en onbezonnen. wat op zich nie fout is he mar voor mij is et mss toch een betere optie voor eente van een jaar of jaar en half ofzo?

kijk er al naar uit!!

Evyke81
Evyke81
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#14 Geplaatst 23 januari 2018 - 17:51

Bekijk berichtstijnkoopteenkatje, op 23 januari 2018 - 16:21, zei:

ik zou naar dierenasiel van haasdonk/beveren gaan.
da zijn kei-vriendelijke, lieve mensen die echt van dieren houden. en ook het beste voor de dieren zelf willen.

Ik ga nu op mijn handen zitten voor ik verkeerde dingen zeg.... :)
Ze zijn zo vriendelijk dat ik daar eigenlijk niet meer op den hof mag, en ze met bijna geen enkel ander asiel samenwerken.
Gemiste kans.  

Maar ze hebben een supermooi gebouw gezet.  Qua faciliteiten kan er niemand beter doen dan zij.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

stijnkoopteenkatje
stijnkoopteenkatje
  • 21 berichten
    • Locatie: beveren-waas
OFFLINE

#15 Geplaatst 23 januari 2018 - 19:12

Bekijk berichtEvyke81, op 23 januari 2018 - 17:51, zei:

Ik ga nu op mijn handen zitten voor ik verkeerde dingen zeg.... :)
Ze zijn zo vriendelijk dat ik daar eigenlijk niet meer op den hof mag, en ze met bijna geen enkel ander asiel samenwerken.
Gemiste kans.  

Maar ze hebben een supermooi gebouw gezet.  Qua faciliteiten kan er niemand beter doen dan zij.


kijk.. voor mij moet je je niet inhouden hoor.. ik heb veel liever eerlijke uitgesproken  meningen dan meningen in het vuistje...

ik kan alleen uit mijn persoonlijke ervaring spreken..

maar.. ik dacht da dat gebouw al bestond.. dat het vroeger een kennel was.. maar dat et nu is omgebouwd tot asiel.