Spring naar inhoud

- - - - -

Soultje is niet meer, Zoe is bij Soul

• Log in om te reageren
311 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 27 september 2009 - 06:34

Donderdagavond was onze kleine Supersoulfighter van 8 weken niet helemaal zichzelf. Vrijdagochtend was ze nog steeds niet lekker. ze at en dronk wel, zei het minder, want ze was in de avond bij het wegen afgevallen. Nu vergeet ze wel vaker te eten omdat ze te druk is met spelen enzo, maar niet zoals dit. Ik heb extra natvoer gegeven en haar goed in de gaten gehouden. Ze speelde wel, maar rustiger dan normaal en zocht af en toe een rustig plekje op.

Marc is vrijdagochtend naar de da geweest, hij was de eerste afspraak van de dag.
De da heeft haar helemaal onderzocht, maar kon niets vinden. Ze had wel koorts, weet niet precies hoeveel, want ik was er zelf niet bij, maar ik dacht dat Marc zei dat ze rond de 40 graden koorts had. Ze heeft een spuit metacam gekregen en ab meegehad (synolux) in druppelvorm.

Het ging vrijdag direct beter, wat natuurlijk een opluchting was. Ook al wist ik heel goed dat het door de medicijnen kwam, was het toch fijn om te zien dat ze erop reageerde.
De ab moesten we direct beginnen, daar had ze geen spuit voor gehad.

Zo gezegd zo gedaan. Maar gisteren zagen we dat ze begon te waggelen. Ik lag al in bed, het was zo'n beetje kwart voor 12. Marc wilde net naar bed komen, maar zag dat het mis was. Hij riep mij, ik wist niet hoe snel ik naar beneden moest. Ik hoorde aan zijn stem dat het dringend was.
Ze waggelde met haar achterpootjes, en dat hoort niet! Direct de spoed da gebeld. Ik heb me snel aangekleed (want je kunt nu eenmaal niet in je blootje naar de da) en we hebben Soul opgepakt en zijn vertrokken.

Onder luid protest werd ze onderzocht. Niets zichtbaar, ze liep ook weer recht, behalve haar linkeroog. Ze leek wel odd eyed! Ze is het echter niet, dus dat was niet goed. Even goed gekeken en haar linkeroog leek wel doorbloed. Schrik!
Doorgegeven aan de da, die het wel was opgevallen maar die dacht dat ze idd odd eyed was. Niet dus.

Mevrouwtje had wel weer 40 graden koorts. Weer een spuit metacam gehad. Daarna in de reismand en eindelijk kalmeerde ze een beetje. Ze ging voor het deurtje zitten. Haar ogen verrieden dat ze zich niet zo goed voelde als ze voordeed. Het knipvlies schoof spontaan over een deel van haar zo mooie ogen heen.

We kregen metacam mee en dat moeten we nu vijf dagen lang geven, twee druppels per dag. Vandaag beginnen. Niet te vroeg ivm de spuit die ze heeft gehad.
Ook de ab moeten we gewoon door blijven geven (alsof ik daar opeens mee zou stoppen, echt niet!)

De da dacht dat het iets met het neurale stelsel kon zijn. Ze dacht heel sterk aan hersenvliesontsteking.
Hoe komt ze daar nu weer aan! jeetje. En mijn andere kittens? Hoeveel risico lopen die? tja, goed in de gaten houden, meer kun je niet. Gun Soul wel af en toe wat rust en hou haar even apart af en toe, zodat ze rust heeft van haar broer en zusjes. Maar dat regelt ze zelf. En we houden het uiteraard in de gaten.

We zijn vroeg op omdat ik Marc zou helpen met de laatste voorbereidingen voor de show. Maar 1 blik op hoe Soul wakker werd en liep en hij besloot niet te gaan. Terecht. Jammer van de show, maar onze Soul is belangrijker.

Onze kleine meid heeft een 'afwijking' naar links. haar kopje 'valt' steeds naar links en als ze loopt zijn het haar linkerpootjes die niet goed meewerken. In een mandje stappen is moeilijk.
In combinatie met het net wakker worden was dat geen mooi gezicht en ik maak me vreselijke zorgen.
Daarom dit lange verhaal hier.

Heeft iemand ervaring met dit soort symptomen? Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? Ik schiet hier zo vreselijk tekort. Wat kan ik nu doen om mijn kleine meid hierdoorheen te trekken?
Ik wil haar echt niet verliezen. En daar gaan we voor knokken. Maar waar vecht ik tegen? Wat kan ik verwachten in de strijd?
Iemand enig idee?

Ze slaapt nu. En dat is een goed idee. Ik ga denk ik ook nog maar even proberen wat te slapen. Het was een kort nachtje. En niemand heeft er wat aan als ik instort. Dus ga ik het maar proberen.
Ik kan nu nog niets doen. Het is nog geen tijd voor haar medicatie en ze heeft haar rust hard nodig.
pfffff

ik geloof dat ik gek wordt........ :cry:

Bewerkt door ginnie, 08 november 2009 - 17:06.
Reden van bewerken: titel geupdatet (hoogdletter vergeten)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 27 september 2009 - 06:55

Verdorie dat is een bangelijk verhaal ik zou het echt niet weten wat het zou kunnen zijn ik hoop echt dat kleine soultje snel beter word :hug: :hug: :hug: en van de Ramses :paw :paw :paw

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 27 september 2009 - 07:15

get_well_soon_graphics_15.gif

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 september 2009 - 08:22

Brrr..., krijg kippenvel. Zou het niet weten, maar alvast :geluk: .

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 27 september 2009 - 08:37

Pffff wat een schrik Wendy! Ik durf het haast niet zeggen, maar heeft de da ook aan fip gedacht (ivm waggelen, het vreemde oogje) of aan bv een levershunt?

Hoop dat je snel weet wat er scheelt, want al die zorgen :cry:

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#6 Geplaatst 27 september 2009 - 08:54

wat erg !!! Hoop dat er snel iets op gevonden wordt en dat er niet nog meer onaangename verassingen komen....
( ik denk jammer genoeg eerder aan een klein hersenbloedinkje)

groetjes
f&c
mientje en fientje

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 september 2009 - 09:00

Jeetje wat een verhaal wendy, ik hoop met heel mijn hart dat het kleine Soultje snel opknapt, en dat het gewoon een niksbijzonders virusje is, sterkte en beterschap :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 27 september 2009 - 09:17

Och dat dutske. Kan je vandaag niet eens langs gaan in een dierenziekenhuis? Daar weten ze toch altijd meer dan een gewone da?
Sterkte he :hug:

Bewerkt door Joloka, 27 september 2009 - 09:17.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 september 2009 - 09:30

Amai dat is een zeer zorgwekkend verhaal, je zou bijna gaan hopen dat het hele ding gewoon een nachtmerrie is geweest.Heel veel moed en succes toegewenst, kom op kleine Soulfighter, vecht ervoor!!

Bewerkt door Spanishke, 27 september 2009 - 09:39.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 27 september 2009 - 09:31

Smitten Kitten zei:

Pffff wat een schrik Wendy! Ik durf het haast niet zeggen, maar heeft de da ook aan fip gedacht (ivm waggelen, het vreemde oogje) of aan bv een levershunt?

Hoop dat je snel weet wat er scheelt, want al die zorgen :cry:

Onze eigen dierenarts kwam met een vaag verhaal omdat ze niets kon vinden. Ook zei ze dat we heel misschien aan fip moesten denken. Maar dat heb ik eigenlijk even geblokkeerd. Dat mag gewoon niet.

De da gisteravond zei idd ook dat een levershunt mogelijk was.

Vooralsnog denkt ze aan een hersenvliesontsteking. Helaas kan ik daar verder niets over vinden op het internet. Wel dat het kan ontstaan als gevolg van toxoplasmose. Toen ik dat las herinnerde ik me opeens weer dat ik Soul wel af en toe nog grit zie eten, in de kattenbak. (gek, dat ik dat was vergeten :s )
Ik vraag me af waarom ze dat doet/deed. Dat wilde ik volgende week even bespreken met de da als ik voor de enting zou gaan. In ieder geval ga ik nog wel navragen of dat verband met elkaar kan houden.

Over fip heb ik nog maar eens wat meer gelezen. Had ik al gedaan, maar nu ben ik ook op zoek gegaan naar specifiekere dingen. En wat ik overal lees is dat ze dan zo lusteloos worden. Dat is hier niet het geval. Ze was wel wat lusteloos, maar dat kwam door de koorts. Dat zei de da tenminste, en met de pijnstilling die ze kreeg ging het ook zoveel beter!
Nu ook, ze wil graag spelen. Het lukt haar alleen niet. Haar hele linkerkant wil niet meedoen lijkt wel.
Gisteren waggelde alleen haar achterpootjes, nu doet de linkerkant raar. Doordat haar oogje ook links niet lekker is relateer ik dat wel met elkaar. Het lijkt me ook passen bij de conclusie hersenvliesontsteking. Maar goed, het pas bij wel meer dingen.

Haar evenwichtsorgaan was in in ieder geval niet aangetast zei de da gister. Dat heeft ze met wat simpele testjes onderzocht.

fip heeft deze da het niet over gehad. Wel over een levershunt, waar dan mijn eigen da weer niets over heeft gezegd.

Het stomme is dat ze nu haar koppie ook scheef houdt. Ze lijkt haar hoofd niet meer recht te kunnen houden. Ze probeert het wel, maar het lukt gewoon niet.

Ze loopt wel, moeilijk, maar ze loopt. Ze komt weer zelf in en uit het krabpaaltje, dat godzijdank vrij laag is, ook voor de kleintjes. Het gaat moeilijk, en letterlijk met vallen en opstaan. Maar ze heeft wel de wil om door te gaan.

Om nu naar een kliniek te gaan zie ik niet zitten. Dan moeten we weer met haar slepen. En ze heeft haar rust natuurlijk ook nodig. Het is echt een dilemma.
Als het nodig is gaan we direct natuurlijk, begrijp me niet verkeerd. Maar ik wil niet met haar gaan slepen en haar meer stress bezorgen als het niet nodig is. Als ze dan toch gaan zeggen 'doorgaan met de ab en de pijnstilling en goed in de gaten houden'. Want dat weet ik wel en doe ik ook.
Het moet dus wel zin hebben zeg maar.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 september 2009 - 09:39

Zou het mogelijk een tumor kunnen zijn (ivm het rare oogje, het waggelen,...) in de hersenen?
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 27 september 2009 - 09:57

Spanishke zei:

Zou het mogelijk een tumor kunnen zijn (ivm het rare oogje, het waggelen,...) in de hersenen?

Een tumor dacht de da niet aan, heeft ze niet over gehad eigenlijk. Maar ik ga er in ieder geval nu nog even niet vanuit.
De pijnstilling werkt goed. Ze probeert te spelen en is redelijk actief. Ik heb haar nu even wat te eten gegeven. Ze eet er lekker van.

Ik geef haar eventjes in haar eentje de tijd om wat te eten. Dan kan ze even rustig aan doen.

Ook kregen we net de tip om haar wat a/d te gaan geven. Ik ga even kijken of ik dat nog heb staan, en anders ga ik dat wel halen.
Voor nu heeft ze in ieder geval weer wat binnen.

En ik hoop nog altijd op het beste. Ze probeert te rennen. sneu dat het niet zo goed lukt! Maar ze probeert het, rennen en springen. Dan moet ze zich toch wat beter voelen. jaja, ik weet het, het komt door de medicatie..... maar ik ben met elk goed moment blij.

Hopelijk is het verder niets naars. Ik wil geen tumor, ik wil geen fip, ik wil verder alleen maar dat ze beter wordt.
(ben ik nu positief aan het doen of ben ik in de ontkenningsfase? nee, ik ga uit van het eerste. Hoop doet leven. We trekken onze meid er gewoon doorheen!!)

Kaarsjes branden hier. Het moet gewoon. punt. uit. :s

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 27 september 2009 - 10:03

Ik brand ook een kaarsje mee :hug:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 27 september 2009 - 10:53

ginnie zei:

Onze eigen dierenarts kwam met een vaag verhaal omdat ze niets kon vinden. Ook zei ze dat we heel misschien aan fip moesten denken. Maar dat heb ik eigenlijk even geblokkeerd. Dat mag gewoon niet.

De da gisteravond zei idd ook dat een levershunt mogelijk was.

Vooralsnog denkt ze aan een hersenvliesontsteking. Helaas kan ik daar verder niets over vinden op het internet. Wel dat het kan ontstaan als gevolg van toxoplasmose. Toen ik dat las herinnerde ik me opeens weer dat ik Soul wel af en toe nog grit zie eten, in de kattenbak. (gek, dat ik dat was vergeten :s )
Ik vraag me af waarom ze dat doet/deed. Dat wilde ik volgende week even bespreken met de da als ik voor de enting zou gaan. In ieder geval ga ik nog wel navragen of dat verband met elkaar kan houden.

Over fip heb ik nog maar eens wat meer gelezen. Had ik al gedaan, maar nu ben ik ook op zoek gegaan naar specifiekere dingen. En wat ik overal lees is dat ze dan zo lusteloos worden. Dat is hier niet het geval. Ze was wel wat lusteloos, maar dat kwam door de koorts. Dat zei de da tenminste, en met de pijnstilling die ze kreeg ging het ook zoveel beter!
Nu ook, ze wil graag spelen. Het lukt haar alleen niet. Haar hele linkerkant wil niet meedoen lijkt wel.
Gisteren waggelde alleen haar achterpootjes, nu doet de linkerkant raar. Doordat haar oogje ook links niet lekker is relateer ik dat wel met elkaar. Het lijkt me ook passen bij de conclusie hersenvliesontsteking. Maar goed, het pas bij wel meer dingen.

Haar evenwichtsorgaan was in in ieder geval niet aangetast zei de da gister. Dat heeft ze met wat simpele testjes onderzocht.

fip heeft deze da het niet over gehad. Wel over een levershunt, waar dan mijn eigen da weer niets over heeft gezegd.

Het stomme is dat ze nu haar koppie ook scheef houdt. Ze lijkt haar hoofd niet meer recht te kunnen houden. Ze probeert het wel, maar het lukt gewoon niet.

Ze loopt wel, moeilijk, maar ze loopt. Ze komt weer zelf in en uit het krabpaaltje, dat godzijdank vrij laag is, ook voor de kleintjes. Het gaat moeilijk, en letterlijk met vallen en opstaan. Maar ze heeft wel de wil om door te gaan.

Om nu naar een kliniek te gaan zie ik niet zitten. Dan moeten we weer met haar slepen. En ze heeft haar rust natuurlijk ook nodig. Het is echt een dilemma.
Als het nodig is gaan we direct natuurlijk, begrijp me niet verkeerd. Maar ik wil niet met haar gaan slepen en haar meer stress bezorgen als het niet nodig is. Als ze dan toch gaan zeggen 'doorgaan met de ab en de pijnstilling en goed in de gaten houden'. Want dat weet ik wel en doe ik ook.
Het moet dus wel zin hebben zeg maar.

Toxoplasmose wou ik ook al opperen, maar die optie vind ik altijd zó onwaarschijnlijk... maar kan natuurlijk he... Kan eventueel een toxoplasmose cyste in de hersenen zijn, maar dat komt zo weinig voor...

Levershunt geeft ook wel verkleuringen in de ogen en een "dronken" waggel, aangezien ze zichzelf vergiftigen. Levershunt is relatief gemakkelijk te testen.

Ik hoop dat je er snel achter komt wat er precies scheelt, want het is wel echt akelig allemaal...

Bewerkt door Smitten Kitten, 27 september 2009 - 10:53.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 27 september 2009 - 10:58

Ik hoop ook dat alles wat hier zoal opgenoemd is, het niet is, maar wat is het dan wel?
Probeer je niet gek te laten maken, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, ik was ook zelf in alle staten met ons Nelleke :(
ik hoop gewoon dat ze er niets blijvends aan overhoudt en dat ze er snel doorkomt :pray:

Geplaatste afbeelding