Spring naar inhoud

- - - - -

Soultje is niet meer, Zoe is bij Soul

• Log in om te reageren
311 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 27 september 2009 - 11:13

Dank jullie allemaal voor het meeleven. Ik ben alweer een stuk rustiger moet ik zeggen. We hebben met een aantal verschillende mensen gesproken die ontzettend veel ervaring hebben, en natuurlijk jullie reacties, die helpen veel.

Voor wat betreft leverproblemen, we werden inderdaad erop gewezen dat je dan een verkleuring van het knipvlies moet kunnen zien. En dat is er niet. Helemaal niet. Alleen dat oog dat wat doorbloed lijkt, maar dat kan ook door andere dingen heb ik gemerkt. En het is niet geel. Dat absoluut niet.

Ze is heel levendig nu. Dat helpt me ook wel moet ik zeggen. Ze rent (nou ja, probeert te rennen) door de hele kamer. Wandelt langs mn stoel en is in de grote krabpaal bij het raam geklommen. Ze kon makkelijk door de tunnel omhoog komen, want ja in een tunnel heb je lekker veel steun aan de zijkanten. Ze ligt nu in het hok van de krabpaal (in het middendeel) lekker te slapen. Haar zus heeft even bij haar gelegen, maar die is weer aan het spelen. Tja, die is niet ziek natuurlijk. Heeft meer energie.

Het gaat nu iets beter dan vanmorgen met lopen. Dat was echt hartverscheurend. Denk dat het ook te maken heeft met het wakker worden in combinatie met dat scheef lopen. Als je net wakker wordt ben je ook nog niet zo stabiel. Ik in ieder geval niet :oops:
Dan kan het natuurlijk lijken of het erger is geworden, terwijl dat niet noodzakelijkerwijs het geval is. Zucht. Strohalmen. Ik zie ze overal.

Voorlopig zie ik dit allemaal maar als een goed teken. Ze moet even op gang komen, maar als ze eenmaal op gang is dan wil het wel. Een beetje.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#17 Geplaatst 27 september 2009 - 11:27

Is de koorts gedaald, Wendy? Van de koorts kan een kat ook gaan wankelen.
Bij levershunt moeten ze niet perse gele knipvliezen hebben, maar vaak zijn de ogen zelf dan relatief donker van kleur.

Billie heeft ook eens iets heel raars gehad, toen zweefde er precies een bloedrode mist in haar oog! Ze moet een tik op haar kopje hebben gekregen ofzo, want de da vertelde dat het een kleine bloeding in het oog was (kan relatief gemakkelijk veroorzaakt worden, bv een tik van de andere katten op haar kopje tijdens het spelen of door te vallen ofzo). En dat is gewoon over gegaan, zelfs zonder zalfje geloof ik. Zo'n bloeding zakt dan door de zwaartekracht uiteindelijk naar beneden en wordt terug opgenomen door het lichaam. Heel raar.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#18 Geplaatst 27 september 2009 - 11:30

Jeetje Wendy, wat een doffe ellende.
Was dit trouwens ook het kitten wat niet helemaal goed is aangekomen, of ben ik nu volledig in de war???
Ik herken wel een aantal symptomen, vergeten te eten, toch heel actief zijn, maar niet willen stoppen. Wat waggelen op de pootjes. Alleen dan toch zo oud worden?
Vraag eens naar een waterhoofdje?
Nee het hoeft niet altijd een bol hoofdje te zijn.
Echter de druk in de hersentjes neemt wel toe waardoor problemen ontstaan.

Ik heb een kitten gehad, die heb ik op 5 weken leeftijd laten inslapen, kitten was doodziek.
Heb sectie laten plegen, 1 longetje, andere was onaf en een waterhoofdje :(

Ik hoop dat dit het absoluut niet is.
Sterkte meid

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 27 september 2009 - 11:32

ja, de koorts is gedaald.

en we hebben metacam druppels mee gekregen. Moeten we vijf dagen geven. 1 keer per dag 2 druppels.
Naast de ab.
juist omdat de koorts gezakt is voelt ze zich natuurlijk weer wat beter. Alleen dat wankelen blijft.
Omdat ze nu een stuk beter lijkt kijken we het heel even aan. De ab zou vandaag of morgen of moeten gaan aanslaan. In combinatie met de metacam moet het dan snel gaan zei de da.
Morgen even mijn eigen da bellen om te updaten en te overleggen. Als het morgen niet op zijn minst iets is verbeterd maak ik meteen een afspraak. Anders laat ik het afhangen van wat de da morgen zegt.
Als het verergert gaan we uiteraard vandaag nog. Kan iedereen op zn kop gaan staan, maar echt, als het erger wordt......

Maar daar wil ik nu nog even niet vanuit gaan.

Stom. Je voelt je zo machteloos. Je kunt niets anders doen dan afwachten. prutzooi.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 27 september 2009 - 11:33

jubikelcats zei:

Jeetje Wendy, wat een doffe ellende.
Was dit trouwens ook het kitten wat niet helemaal goed is aangekomen, of ben ik nu volledig in de war???
Ik herken wel een aantal symptomen, vergeten te eten, toch heel actief zijn, maar niet willen stoppen. Wat waggelen op de pootjes. Alleen dan toch zo oud worden?
Vraag eens naar een waterhoofdje?
Nee het hoeft niet altijd een bol hoofdje te zijn.
Echter de druk in de hersentjes neemt wel toe waardoor problemen ontstaan.

Ik heb een kitten gehad, die heb ik op 5 weken leeftijd laten inslapen, kitten was doodziek.
Heb sectie laten plegen, 1 longetje, andere was onaf en een waterhoofdje :(

Ik hoop dat dit het absoluut niet is.
Sterkte meid

Ik hoop ook van harte dat het dit niet is!
Maar dan zou de da toch wat gemerkt moeten hebben? Twee artsen hebben haar volledig onderzocht. Ook geluisterd enzo.
En met een waterhoofdje halen ze toch meestal de 8 weken niet eens? Even opzoeken op internet (leve het wereld wijde web!)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#21 Geplaatst 27 september 2009 - 11:49

Was het maar zo Wendy, een kennis van mij heeft het helaas vaker gehad bij kittens, deze kittens zijn ook ouder geworden dan die 8 weken. Ik meen dat er 1 zelfs 4 mnd was :(

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#22 Geplaatst 27 september 2009 - 12:46

Jakkes.......

eigenlijk wilde ik dat liever niet horen :oops: Maar ik ben blij dat ik weet dat het voor kan komen.
Morgen even goed met mijn eigen da overleggen.

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 27 september 2009 - 12:47

wat een vreselijk verhaal,
ik hoop dat je vlug meer duidelijkheid gaat krijgen,
ga een kaarsje branden,
veel beterschap in elk geval

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 27 september 2009 - 17:34

veel beterschap voor je kleintje :geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#25 Geplaatst 27 september 2009 - 17:38

Vreselijk om te lezen allemaal..zo zielig voor Soultje..ik hoop dat ze snel beter is en blijft!
:hug: :hug:

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#26 Geplaatst 27 september 2009 - 17:53

Wat erg Wendy..hoe is het nu met Soultje?
Hopelijk weet je eigen DA meer en komt alles snel goed met de kleine rooie meid.
Veel sterkte :hug:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 27 september 2009 - 18:44

Veel beterschap voor het kleintje

Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#28 Geplaatst 27 september 2009 - 18:57

Veel beterschap voor Soultje :hug: :hug: :hug:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#29 Geplaatst 27 september 2009 - 20:02

Het lijkt iets beter te gaan met Soul. Maar ze loopt nog steeds naar wankel en ze houdt haar hoofd nog steeds schuin.
Ze is niet slechter geworden in ieder geval, en aangezien ze gisteren steeds iets erger werd en vanmorgen echt vreselijk eruit zag, is dat al een hele overwinning vindt ik.

Morgenochtend meteen maar de da bellen.

Ik ben rond half 5 nog even mijn bed ingedoken. Kon niet meer recht uit mijn ogen kijken en viel zowat op de bank in slaap. Dan ligt mijn bed toch beter. En ik weet dat Marc me wel wakker maakt als het nodig is.

Mijn meiske is nu aan het eten (natvoer). Is wel sneu om te zien hoor :( dat scheve koppie maakt het haar niet makkelijk :(
Maar ze eet, en dat is heel belangrijk. Ze drinkt ook goed. Ik hou goed in de gaten dat ze genoeg vocht binnenkrijgt.

hemeltje, maak ik er weer een heel verhaal van!
nu ja, het gaat in verhouding goed. als nu ook dat gewankel verminderd en ophoud ben ik weer tevreden.

Geplaatste afbeelding

Erika
Erika
  • 812 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 27 september 2009 - 20:07

Ach wat vreselijk zielig...ik hoop echt dat ze snel weer opknapt hoor!!!
Geplaatste afbeelding
Vito rust zacht lieverd, je blijft in mijn hart!