Spring naar inhoud

- - - - -

Soultje is niet meer, Zoe is bij Soul

• Log in om te reageren
311 reacties op dit onderwerp
Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#241 Geplaatst 02 november 2009 - 19:47

Heel veel sterkte met het verlies van soul'tje, ik lees dit nu pas, wat verschrikkelijk.
Ik vind het gewoon onbeschrijflijk wat jullie allemaal voor jullie meisje gedaan hebben om haar erdoor te krijgen, maar helaas, de natuur besliste er anders over.

Rust zacht lieve soul'tje.

:hug: :hug: :hug: :hug:

Bewerkt door Fleterna's evita, 02 november 2009 - 19:47.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#242 Geplaatst 03 november 2009 - 23:13

Het rapport van Soul is inmiddels binnen. We moeten het nog bespreken met onze da, maar daarna kunnen we dit eindelijk gaan afsluiten en een plekje gaan geven. Voorlopig zal ik nog wel even paranoia zijn ten opzichte van de andere drie kleintjes. Maar ook ten opzichte van mijn andere katten. Als er maar eentje zich iets anders gedraagt dan anders spring ik al op scherp. Slaat nergens op, ik weet dat. Al terwijl ze ziek was heeft onze da ons verzekerd dat ze niet besmettelijk was. Maar toch zal ik denk ik voorlopig nog wel even zo jumpy blijven.

Ik wil hier liever niet uitwijden over het rapport.

Jullie hebben allemaal zo meegeleefd, ik vind het een beetje vals van mezelf. Maar ik wil dit echt zelf een plekje kunnen geven. Hopelijk kunnen jullie me dat vergeven.
Ik wil dit er wel over zeggen. Soul was ongeneeslijk ziek, dat wisten we al, gezien haar ziekteverloop. Het rapport heeft dit alleen maar bevestigd. Hierdoor hebben we bevestigd gekregen dat we voor haar de enige juiste keuze hebben gemaakt.

Soultje heeft haar plekje nu over de regenboogbrug, en in mijn hart. Daar zal ze altijd zijn. Zoals ze was. Voor ze ziek werd.  

Iedereen, heel erg bedankt voor al jullie steun en lieve woorden. Nu moeten we het een plekje geven. Dat is moeilijk. Afsluiten, achter je laten. Maar het lukt vast ooit wel om zonder tranen over haar te praten en over haar te denken. vast. Ooit. in de toekomst ofzo.....
Anyway. Tnx iedereen! :hug

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#243 Geplaatst 04 november 2009 - 04:21

Kan er evt nog gevaar zijn nu of in de toekomst voor haar broer of zusjes?  Gelukkig voor jullie is er wel iets concreets uitgekomen geeft toch een stukje rust. Nogmaals sterkte
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#244 Geplaatst 04 november 2009 - 08:40

jubikelcats zei:

Kan er evt nog gevaar zijn nu of in de toekomst voor haar broer of zusjes?  Gelukkig voor jullie is er wel iets concreets uitgekomen geeft toch een stukje rust. Nogmaals sterkte

risico is niet meer of minder dan 'normaal'. al zal ik zelf wel heel jumpy zijn en (nog) vaker voor niks bij de da staan......

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#245 Geplaatst 04 november 2009 - 08:43

ginnie zei:

risico is niet meer of minder dan 'normaal'. al zal ik zelf wel heel jumpy zijn en (nog) vaker voor niks bij de da staan......

Da's in ieder geval wel een goed teken, ook al klinkt het nu even heel lullig.
En dat je sneller bij de d.a. ben................. tja ik zou in jouw geval pcs eender reageren.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_miepie_*
Guest_miepie_*

#246 Geplaatst 04 november 2009 - 20:20

Het klinkt misschien raar maar wat fijn dat je nu zekerheid hebt van wat er aan de hand was.
Voor jezelf de wetenschap dat het niet aan jou lag en ik hoop dat je ook de zekerheid hebt gekregen dat het niet iets hoeft te betekenen voor de desbetreffende ouders en overgebleven kittens.
Het zal je rust geven denk ik zo.

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#247 Geplaatst 04 november 2009 - 23:30

ooit zal dit verlies zijn plekje gekregen hebben en zal de pijn minder worden  met de tijd  maar daar heb je nu waarschijnlijk geen boodschap aan ..... :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#248 Geplaatst 06 november 2009 - 11:49

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#249 Geplaatst 07 november 2009 - 18:53

Gezien een ander topic zet ik het hier ook neer. Ondanks dat ik er eigenlijk nog niet klaar voor ben.

Soultje had fip.
Ondanks dat het niet besmettelijk is is Zoe nu ook ziek en zijn we vreselijk bang dat ze hetzelfde heeft.
Ik wil er nu niet verder teveel op ingaan. Het is te moeilijk, helemaal na de trap na die we kregen van 'collegafokkers'.

dit is ook de reden dat de kittens van de site af zijn. Ze zijn niet meer beschikbaar. Velvet en precious blijven in ieder geval hier
als zoe toch geneest blijft ze ook. Er gaat er niet 1 meer weg

Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#250 Geplaatst 07 november 2009 - 19:38

ginnie zei:

Gezien een ander topic zet ik het hier ook neer. Ondanks dat ik er eigenlijk nog niet klaar voor ben.

Soultje had fip.
Ondanks dat het niet besmettelijk is is Zoe nu ook ziek en zijn we vreselijk bang dat ze hetzelfde heeft.
Ik wil er nu niet verder teveel op ingaan. Het is te moeilijk, helemaal na de trap na die we kregen van 'collegafokkers'.

dit is ook de reden dat de kittens van de site af zijn. Ze zijn niet meer beschikbaar. Velvet en precious blijven in ieder geval hier
als zoe toch geneest blijft ze ook. Er gaat er niet 1 meer weg

:cry: arme beestjes. Als het een troost mag zijn: er zijn grote twijfels over de al of niet besmettelijkheid van FIP hoor, aangezien het een mutatie is. FIP is een ziekte die je absoluut niet kan voorspellen, en je kan er ook nooit van uitgaan dat een katje FIP heeft omdat een broer of zus het had (tenzij de moeder natuurlijk FIP had, maar ik kan me niet inbeelden dat een drachtige poes met natte FIP heel haar dracht uitdoet en dan levensvatbare jongen ter wereld brengt? Een gemiddelde gezonde kater leeft nog geen maand met natte FIP zodus)

Erg fijn van je wel dat je de kitten bij jou houdt om alle risico's te vermijden, trek je van de rest vooral niet teveel aan want verwijtende vingertjes vind je overal en zij die het luidst kraaien compenseren vaak voor iets anders....

sterkte met je verlies!

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#251 Geplaatst 07 november 2009 - 19:49

Marc en Wendy,
Wat moeten jullie je verschrikkelijk ellendig voelen.
Laat die opmerkingen van "collegafokkers" lekker achter je. Het kan hun ook overkomen hoor.
Wij weten hier (op KS) als geen ander hoe groot je wens was een rood meisje te krijgen en hoe gelukkig je met haar komst was. We weten hoeveel je van je poezeltjes houdt en hoeveel liefde je stopt in het verzorgen van je ukjes.
Kop op meis, neem rustig de tijd voor alles en laat je niet klein krijgen.
Heel veel sterkte en dikke dikke knuffels :hug: :hug:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#252 Geplaatst 07 november 2009 - 20:43

Lieve Wendy

Vind het heel spijtig dat je onder de druk ben geswitch, kan het wel begrijpen. Puur omdat mensen het niet kunnen accepteren dat je het voor je eigen wil houden.

Ik hoop dat Zoë een prachtige grote turk wordt.
Soultje blijft in ieders hart, veels te jong gestorven aan iets waar niemand aan kan doen, en waar je je zeker niet schuldig over hoeft te voelen.
De zgn collegafokkers zouden zich moeten schamen
:hug: :hug: :hug: :hug:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#253 Geplaatst 07 november 2009 - 22:03

Lieve Wendy, jij bent niet schuldig aan wat er mis ging met Soultje en ook niet als het mis zou gaat met Zoë... ik ken weinig mensen die zó leven voor hun katten en die zo onwoorwaardelijk gaan voor het welzijn daarvan. Ik heb daar diep respect voor, dat mag je weten. Je hebt prachtige, gelukkige en gezonde katten, die ik vorige week heb mogen knuffelen en bewonderen. Een ieder hier die zich "collega" fokker noemt en toch onder de gordel probeert een ander in een kwaad daglicht te stellen, hoe subtiel ook, is wat mij betreft geen knip voor de neus waard.

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#254 Geplaatst 07 november 2009 - 22:25

Hoi Wendy,

Ondanks wij elkaar niet echt kennen heb ik heel erg meegeleefd met je
ik heb een 2 tal jaar terug ook een kitten verloren aan die rotziekte
chloe was pas 5 maand ik heb ze amper 6 weekjes gekend en daarvan
is ze de helft ziek geweest ik begrijp wat je nu doormaakt en alsof het allemaal nog niet erg genoeg is voelde je je blijkbaar verplicht om het uit te brengen ik had al het vermoeden dat het fip was je kon het een beetje lezen tussen de regeltjes door heel jammer dat sommige andere fokkers je
de tijd niet gunden.... ik hoop dat het goedkomt met zoe

veel sterkte

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#255 Geplaatst 07 november 2009 - 22:44

Ik lees dit nu pas veel stekte met dit erge droevige verlies,
heb het heel verhaal gevolgt,
hoe triest en dapper van haar dat kleine ding,
ze rust nu in vrede...