Spring naar inhoud

- - - - -

Soultje is niet meer, Zoe is bij Soul

• Log in om te reageren
311 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 27 september 2009 - 20:15

Ik hoop echt dat het niet ernstig is. Ik duim mee voor jou en Soul :( :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#32 Geplaatst 27 september 2009 - 20:19

Ik duim voor haar beterschap :thumb:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#33 Geplaatst 27 september 2009 - 21:30

Heel veel beterschap en sterkte voor jullie

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 27 september 2009 - 21:38

Jeetje wat een narigheid. Ik had al een vermoeden dat het niet goed ging omdat je er niet was vandaag.

Ik heb deze symptomen ook gehad bij een kitten (op het oog na dan). Ik weet niet of je het nog weet maar dat was met Buddy. Hij was ongeveer van dezelfde leeftijd als Soul nu. Hij had een middenoorontsteking en is toen met spoed geopereerd. Om dit te zien kunnen ze een foto maken van het middenoor.

Er zijn denk ik meerdere ziektes die deze verschijnselen kunnen veroorzaken.
Hersenvliesontsteking kan ook meerdere oorzaken hebben. Toxoplasmose en teken, middenoorontsteking.
Hersenstamontsteking zou het ook kunnen zijn, hartproblemen.

Hebben ze ook bloed afgenomen? Daar kunnen ze ook in terug vinden of er iets met de lever aan de hand is en de andere waardes beoordelen. En ik zou denk ik toch een foto laten maken.

Er zijn vast dingen waar ik nu even niet op kom. Misschien heb je er wat aan.

Sterkte met Soul, ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 27 september 2009 - 21:51

Bah, Wendy, wat een naar verhaal. "t is inderdaad niet iets om helemaal gerust op te zijn, scheve koppie en raar lopen, dat kan een heleboel vervelende dingen betekenen... Ik brand een kaarsje!!

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 27 september 2009 - 21:55

zat nog even na te denken over het oog. Kan komen door hoge bloeddruk, een irisontsteking kan ook.
Bij een te hoge bloeddruk is het kenmerkend dat er meestal 1 oog doorbloed is. Door de druk vult het kamertje in het oog zich met bloed uit de gesprongen haarvaatjes. Hoge bloeddruk kan vaak worden gelinkt met hart, lever, nierfalen.

Hoe is haar ontlasting? En drinkt ze wel goed, of niet of teveel?

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#37 Geplaatst 27 september 2009 - 22:20

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#38 Geplaatst 28 september 2009 - 08:02

Havvanur zei:

Jeetje wat een narigheid. Ik had al een vermoeden dat het niet goed ging omdat je er niet was vandaag.

Ik heb deze symptomen ook gehad bij een kitten (op het oog na dan). Ik weet niet of je het nog weet maar dat was met Buddy. Hij was ongeveer van dezelfde leeftijd als Soul nu. Hij had een middenoorontsteking en is toen met spoed geopereerd. Om dit te zien kunnen ze een foto maken van het middenoor.

Er zijn denk ik meerdere ziektes die deze verschijnselen kunnen veroorzaken.
Hersenvliesontsteking kan ook meerdere oorzaken hebben. Toxoplasmose en teken, middenoorontsteking.
Hersenstamontsteking zou het ook kunnen zijn, hartproblemen.

Hebben ze ook bloed afgenomen? Daar kunnen ze ook in terug vinden of er iets met de lever aan de hand is en de andere waardes beoordelen. En ik zou denk ik toch een foto laten maken.

Er zijn vast dingen waar ik nu even niet op kom. Misschien heb je er wat aan.

Sterkte met Soul, ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Jee, ik was helemaal vergeten dat je dit met Buddy hebt gehad! Stom zeg! Ik heb zo in de rats gezeten, veel gejankt :oops: maar verder eigenlijk nergens aan gedacht. Het bleef maar malen: misschien wel fip, dan wordt ze nooit meer beter.....

Toxoplasmose hebben we ook aan gedacht, als oorzaak van een hersenvliesontsteking. Als dat het inderdaad is.

Bloed is nog niet afgenomen. Foto is nog niet gemaakt. Vrijdag leek daar nog geen aanleiding voor, ze was wel ziek, maar dat oog was nog niet gebeurd zeg maar en ze liep ook nog redelijk normaal. Behalve de koorts konden ze niets vinden.

Pas zaterdagavond begon ze te waggelen en was het duidelijk dat ze dat oog zo doorlopen had.

Ik wil wel verder onderzoek, maar nu is even belangrijk dat ze weer helemaal gezond wordt (daar bid ik voor, en ik ben niet eens zo sterk gelovig :oops: )

het gaat trouwens al wel beter!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#39 Geplaatst 28 september 2009 - 08:06

Havvanur zei:

zat nog even na te denken over het oog. Kan komen door hoge bloeddruk, een irisontsteking kan ook.
Bij een te hoge bloeddruk is het kenmerkend dat er meestal 1 oog doorbloed is. Door de druk vult het kamertje in het oog zich met bloed uit de gesprongen haarvaatjes. Hoge bloeddruk kan vaak worden gelinkt met hart, lever, nierfalen.

Hoe is haar ontlasting? En drinkt ze wel goed, of niet of teveel?

mmm, dat moeten we dan volgende keer bij de da even na laten kijken. Kan dat al bij zo'n kleintje? Ik ga straks toch even de da bellen, dan kan ik dat meteen overleggen. Stom, maar het is beter dit dan fip ofzo.

Haar ontlasting is normaal. Ze eet, maar door haar scheve hoofdje ging het moeilijker. Ze is in ieder geval gisteren(ochtend) wel wat aangekomen ten opzichte van vrijdagochtend, vanochtend was ze stabiel in gewicht. In ieder geval niet afgevallen! Dat vind ik al heel wat nu.
Ze drinkt normaal. Nu ja, scheef, maar verder in normale hoeveelheden. Ik hou goed in de gaten hoeveel ze drinkt en ze drinkt niet meer dan de anderen. Ook niet minder. Elke keer als ik haar vastheb probeer ik even uit of ze niet is uitgedroogd, en dat is tot nu toe steeds niet het geval geweest. Gelukkig.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#40 Geplaatst 28 september 2009 - 08:12

Vanochtend gaat het alweer een heel stuk beter. Ze kan weer redelijk recht lopen en houdt haar koppie alweer bijna rechtop. Ze doet haar best om haar koppie recht te houden en het lukt haar vaker wel dan niet. Ze is nog wel scheef, maar ze loopt niet meer elke keer rondjes. Haar linkerkant gaat weer meewerken.

Ze speelt ook weer! Gisteren probeerde ze wel, maar mislukte het steeds. vanochtend zag ik haar rennen! Ze maakte ook weer een klein huppeltje, wat gisteren niet lukte omdat ze ten eerste geen kracht had om af te zetten en ten tweede de landing niet lukte omdat ze dan omviel.
Nu rent ze weer en huppelt ze.
Ze miept ook niet meer als haar zusjes en broertje willen spelen met haar. Ze speelt 'gewoon' mee.

al met al een superverbetering! Het lijkt erop dat de ab aanslaat.
Nu nog uitvogelen wat het precies is wat ze heeft, zodat we kunnen voorkomen dat zoiets (of erger) nog eens gebeurd.

Ik wil even overleggen met de da of het wenselijk is dat ze vandaag langskomt. Want ik wil niet teveel met haar slepen. Dat maakt het misschien alleen maar erger. Volgende week is het de bedoeling dat de andere drie geent worden. Dat wil ik ook overleggen met de da. Of dat wel verstandig is. Als het een virusje is, of een bacterie, wat Soul heeft, dan kan ik mijn andere drie daar wel ontvankelijker voor maken. Lijkt me niet helemaal de bedoeling......

Veel te overleggen dus. Ik hoop maar dat ze even tijd heeft voor me. Anders plan ik voor vandaag wel even een telefonisch consult in. Ook goed.

Ik heb nu in ieder geval al wat meer vertrouwen dat het goed kan komen. Daar had ik gisteren even een heel hard hoofd in.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 28 september 2009 - 08:39

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 28 september 2009 - 09:00

Fijn dat het alweer beter gaat met Soul.
Moet zeggen dat mij klinkt als een middenoorontsteking of een hersenvliesontsteking. Toxoplasmose verwacht je niet zo snel, maar jullie zijn natuurlijk wel al een tijd in de tuin bezig geweest. Maar als katten dit hebben, vertonen ze 9 van de 10 keer geen symptomen. Wellicht bij zo'n kleintje wel.
Ik ben natuurlijk geen DA.
Belangrijk is wel dat je bij deze 2 problemen LANG moet doorgaan met de AB, dus niet te snel stoppen. Buddy had het in een hele erge variant en heeft zeker 2 maanden op de AB gestaan.
Ik weet niet als ze een hersenvliesontsteking hebben hoe ze dat kunnen vaststellen eigenlijk. Zal eens vragen aan mijn moeder.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 28 september 2009 - 09:10

:bravo: :bravo: :thumb: Gelukkig klink je al een heel stuk positiever, ga zo door kleine Soulfighter :thumb:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#44 Geplaatst 28 september 2009 - 09:11

Havvanur zei:

Fijn dat het alweer beter gaat met Soul.
Moet zeggen dat mij klinkt als een middenoorontsteking of een hersenvliesontsteking. Toxoplasmose verwacht je niet zo snel, maar jullie zijn natuurlijk wel al een tijd in de tuin bezig geweest. Maar als katten dit hebben, vertonen ze 9 van de 10 keer geen symptomen. Wellicht bij zo'n kleintje wel.
Ik ben natuurlijk geen DA.
Belangrijk is wel dat je bij deze 2 problemen LANG moet doorgaan met de AB, dus niet te snel stoppen. Buddy had het in een hele erge variant en heeft zeker 2 maanden op de AB gestaan.
Ik weet niet als ze een hersenvliesontsteking hebben hoe ze dat kunnen vaststellen eigenlijk. Zal eens vragen aan mijn moeder.

Dat zou ik fijn vinden, als je dat wilt vragen. Ik heb er niet bij stilgestaan om dat te vragen zaterdag.

Een middenoorontsteking zou nog kunnen denk ik, al zei de da zaterdag dat niet ging om haar evenwichtsorgaan. Dat zou je dan wel denken bij een middenoorontsteking toch? Of hoeft dat dan niet?
Ze zei dat ze wat simpele testjes had gedaan en dat het uitgesloten was dat het om haar evenwichtsorgaan ging.
Vanwege de verkleuring van het oog van Soul dacht ze dat het toch een neurologisch 'iets' moest zijn, waarschijnlijk hersenvliesontsteking.

Ik wil er graag achterkomen wat het nou is. Niet alleen omdat je dan gerichter kunt behandelen, maar ook omdat je dan beter kunt proberen te voorkomen dat de anderen het ook krijgen.

Daar maak ik me ook best zorgen om. Wat nu als een van de anderen ook symptomen gaat krijgen?
zucht. geen zorgen nestje? vergeet het maar. Volgens mij heb ik die alleen in het begin twee keer gehad om ervoor te zorgen dat ik verslaafd zou raken aan het fokken. Nu is het me niet meer gegund lijkt wel :s

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#45 Geplaatst 28 september 2009 - 09:12

o ja!
ik heb voor 8 dagen ab mee gekregen, maar ik denk dat ik ga vragen om verlenging. Als ik haar nu zo zie slaat het wel aan, maar het lijkt me niet genoeg, 8 dagen.

Geplaatste afbeelding