Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvulling

kattenbakzand kattenbakvulling

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#16 Geplaatst 29 januari 2018 - 21:17

IK gebruik deze als ik opvangkittens heb. Mijn katten gaan gewoon in de tuin.
https://colruyt.coll...ultraf-laven-6l

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#17 Geplaatst 29 januari 2018 - 22:44

Bekijk berichtDORIS, op 29 januari 2018 - 20:42, zei:

Er zijn verschillende soorten.Ik neem die met geur en die kost nog iets meer maar is heel zuinig in gebruik.De andere heb ik ook al genomen toen "onze" kattenzand er niet was.
Ze hebben idd ook goedkopere maar die heb ik nog niet gebruikt.

Oh, deze hebben ze niet eens bij ons.  De babypoeder heeft gewoon het Aveve logo erop staan bij ons, een grote groene streep en daarop babypoeder.  Onze winkel zal andere leverancier hebben dan zeker  :o

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtElma, op 29 januari 2018 - 21:17, zei:

IK gebruik deze als ik opvangkittens heb. Mijn katten gaan gewoon in de tuin.
https://colruyt.coll...ultraf-laven-6l

Link werkt niet voor mij ...

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.046 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 30 januari 2018 - 00:26

Bekijk berichtgillian-kat, op 29 januari 2018 - 20:47, zei:

En ook nog een hele dikke zoen  :catkiss  voor het forum hier want ik herinnerde me dat er sprake was hier in een topic van de Duitse Zooplus nog goedkoper zijnde dan de Nederlandse (waar ik tot op heden winkelde).  Ik ben eens gaan kijken en dankzij jullie tip heb ik op mijn maandelijkse bestelling maar liefst ... bijna 40 euro bespaart!!!!!!!  Ongelooflijk!  Ik ben super content :love3:   Niet alles was er goedkoper dus ik heb nu twee bestelling gedaan, één bij de Duitse en één bij de Nederlandse, maar echt, super bedankt aan al wie hier op het forum dat eens onder de aandacht heeft gebracht. :love2: :love2: :love2: :love2: :love2:   (en ze hebben ook veel meer op de Duitse versie, zeg!)

Pootje
  Gillian

Vroeger bestelde ik ook afwisselend op de duitse site van Zooplus en de Nederlands, toen vielen de verzendkosten nog weg vanaf een bepaald aankoopbedrag maar nu niet meer. Ik vind het spijtig want er is ook veel meer keuze in de bonusafdeling (waar je je bonuspunten kan inruilen). Deze van Nederland vind ik heel beperkt en hoop dat ze die weldra eens gaan uitbreiden of op z'n minst eens nieuwe leuke spullen voor katten gaan toevoegen/vervangen.
Mja, we mogen uiteindelijk niet klagen als we de vergelijking maken enkel al voor de aankopen t.o.v. de prijzen hier bij ons ;)
En als je voor 40 euro voordeel kan doen dan kunnen die verzendkosten er wel af.

Veel succes met de nieuwe kattenbakvulling van Biocat :)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 30 januari 2018 - 00:27.

lilymaya
lilymaya
  • 7.921 berichten

#19 Geplaatst 30 januari 2018 - 09:18

Gaat de Biocat dan ook bij de restafval?

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 30 januari 2018 - 13:47

Ik ben sinds de komst van onze jongste overgeschakeld van pellets naar Cat's Best (ook op basis van plantaardig materiaal, maar klontervormend). Mijn ervaring is dat dit economischer is, ook al is deze kattenbakvulling een stuk duurder per zak dan de pellets die ik gebruikte. Pellets moesten vaker vervangen, konden hier wel op de composthoop (heb ook een grote moestuin waarop die regelmatig wordt verdeeld), maar ze verteren inderdaad niet snel en mogen niet half verteerd door de grond gewerkt (anders wordt voor de verdere vertering stikstof gebruikt die mijn moestuinplanten nodig hebben om goed te kunnen groeien). De kleinste wou echter hardnekkig niets doen in een bak met pellets en ging er netjes naast, op de grond. Dus toch maar eens het op het eerste zicht veel duurdere alternatief gebruikt... Het resultaat: Cat's Best gaat veel langer mee, de plasjes maken mooie klompjes die vlot te verwijderen zijn, de rest van de korrels blijft enkele weken bruikbaar en ruikt niet zo snel onfris als de pelletvulling deed. Ik moet veel minder kattenbakvulling aanzeulen en wegwerken. De drolletjes gaan in het toilet, de plasjes in een emmertje en vervolgens op de composthoop. De rest van de vulling ook als de bakken moeten ververst. I.p.v. minstens 2 x per week, is dat nu nog ongeveer 1 x per 3 weken voor elke bak. En ik hoef de bakken niet meer zo hoog te vullen. Het gebruikte volume is dus absoluut een stuk kleiner en de kostprijs vergelijkbaar voor mij. Hoe snel Cat's Best op de composthoop vergaat, moet ik nog bekijken, maar dat zal wel oké zijn, denk ik.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#21 Geplaatst 30 januari 2018 - 16:59

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 30 januari 2018 - 00:26, zei:

Vroeger bestelde ik ook afwisselend op de duitse site van Zooplus en de Nederlands, toen vielen de verzendkosten nog weg vanaf een bepaald aankoopbedrag maar nu niet meer. Ik vind het spijtig want er is ook veel meer keuze in de bonusafdeling (waar je je bonuspunten kan inruilen). Deze van Nederland vind ik heel beperkt en hoop dat ze die weldra eens gaan uitbreiden of op z'n minst eens nieuwe leuke spullen voor katten gaan toevoegen/vervangen.
Mja, we mogen uiteindelijk niet klagen als we de vergelijking maken enkel al voor de aankopen t.o.v. de prijzen hier bij ons ;)
En als je voor 40 euro voordeel kan doen dan kunnen die verzendkosten er wel af.

Veel succes met de nieuwe kattenbakvulling van Biocat :)

De bonusshop is daar inderdaad enorm!  Maar soms vragen ze wel een vreemd aantal punten in ruil en soms zelfs meer punten dan in de Nederlandse bonusshop.  Het is zaak van goed vergelijken.

Die verzendkosten kan ik dekken met mijn spaarplan besparing en de "bulkbestelling" code.  En dan is er nog iets over als extra korting dus het is inderdaad wel spijtig van de verzendkosten maar niet het einde van de wereld gelukkig.

Hoop dat de katjes hier ook blij gaan zijn dat al hun bakken nu Biocat krijgen

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtlilymaya, op 30 januari 2018 - 09:18, zei:

Gaat de Biocat dan ook bij de restafval?

Neen, dagelijks de boodschapjes eruit halen en één keer per week uitzeven, bak wassen en dan gaat het zand er gewoon lekker terug in.  Niets weggooien dus :)

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtMalou, op 30 januari 2018 - 13:47, zei:

Ik ben sinds de komst van onze jongste overgeschakeld van pellets naar Cat's Best (ook op basis van plantaardig materiaal, maar klontervormend). Mijn ervaring is dat dit economischer is, ook al is deze kattenbakvulling een stuk duurder per zak dan de pellets die ik gebruikte. Pellets moesten vaker vervangen, konden hier wel op de composthoop (heb ook een grote moestuin waarop die regelmatig wordt verdeeld), maar ze verteren inderdaad niet snel en mogen niet half verteerd door de grond gewerkt (anders wordt voor de verdere vertering stikstof gebruikt die mijn moestuinplanten nodig hebben om goed te kunnen groeien). De kleinste wou echter hardnekkig niets doen in een bak met pellets en ging er netjes naast, op de grond. Dus toch maar eens het op het eerste zicht veel duurdere alternatief gebruikt... Het resultaat: Cat's Best gaat veel langer mee, de plasjes maken mooie klompjes die vlot te verwijderen zijn, de rest van de korrels blijft enkele weken bruikbaar en ruikt niet zo snel onfris als de pelletvulling deed. Ik moet veel minder kattenbakvulling aanzeulen en wegwerken. De drolletjes gaan in het toilet, de plasjes in een emmertje en vervolgens op de composthoop. De rest van de vulling ook als de bakken moeten ververst. I.p.v. minstens 2 x per week, is dat nu nog ongeveer 1 x per 3 weken voor elke bak. En ik hoef de bakken niet meer zo hoog te vullen. Het gebruikte volume is dus absoluut een stuk kleiner en de kostprijs vergelijkbaar voor mij. Hoe snel Cat's Best op de composthoop vergaat, moet ik nog bekijken, maar dat zal wel oké zijn, denk ik.

Ben eens benieuwd naar hoe snel dat vergaat.  Zal ook wel een half jaar of zo zijn.  

Maar afval van één kattenbak tegenover van meer dan 10 bakken is natuurlijk een enorm verschil.  Ik heb hier achteraan in de tuin een enorme berg nu en ik hoop maar dat die toch uiteindelijk wat zal slinken als er niets meer bij opkomt.

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Elma
Elma
  • 3 katten

#22 Geplaatst 30 januari 2018 - 20:51

Bekijk berichtgillian-kat, op 29 januari 2018 - 22:44, zei:

Link werkt niet voor mij ...

Pootje
  Gillian

Geplaatste afbeelding
Dit is de foto. Het is de goedkoopste van Colruyt, zeker als je ze per drie stuks ineens koopt. Hij is klontervormend en ruikt neutraal en geeft geen stof. Alle kittens gaan er normaal op. Geen problemen.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

lilymaya
lilymaya
  • 7.921 berichten

#23 Geplaatst 31 januari 2018 - 08:59

.

Bewerkt door lilymaya, 31 januari 2018 - 09:05.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#24 Geplaatst 31 januari 2018 - 23:38

Bekijk berichtElma, op 30 januari 2018 - 20:51, zei:

Geplaatste afbeelding
Dit is de foto. Het is de goedkoopste van Colruyt, zeker als je ze per drie stuks ineens koopt. Hij is klontervormend en ruikt neutraal en geeft geen stof. Alle kittens gaan er normaal op. Geen problemen.

Maar dat is nog altijd van klei, niet?  Moet je wegdoen na een dikke week, volledig?

Pootje
  Gillian

lilymaya
lilymaya
  • 7.921 berichten

#25 Geplaatst 01 februari 2018 - 00:17

Je zegt , niets weggooien,  maar de plasjes  enz.. toch wel in de restafval  he
Daarmee is mijn vuilniszak toch heel zwaar hoor.
Met één  kom ik niet toe.
Ik vervang  ook niet héél de bak..

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#26 Geplaatst 02 februari 2018 - 23:31

Bekijk berichtlilymaya, op 01 februari 2018 - 00:17, zei:

Je zegt , niets weggooien,  maar de plasjes  enz.. toch wel in de restafval  he
Daarmee is mijn vuilniszak toch heel zwaar hoor.
Met één  kom ik niet toe.
Ik vervang  ook niet héél de bak..

Tuurlijk worden die weggegooid bij het afval :)

Wij hebben gelukkig een vuilnisbak op wieltjes om naar de straatkant te rijden.  Hebben wel een grotere afvalbak moeten vragen want anders had ik niet geweten waar te blijven met de plasjes en poepjes.  Ik denk dat dat alleen bijna een volledige vuilnisbak vult voor een gewoon gezin :NoWhy:

Ik gooi ook niet alle zand weg.  Enkel het vuil.  Anders moest ik een reuze afvalbak gaan vragen vrees ik :lachen:

Pootje
  Gillian

lilymaya
lilymaya
  • 7.921 berichten

#27 Geplaatst 05 februari 2018 - 16:33

Bekijk berichtgillian-kat, op 02 februari 2018 - 23:31, zei:

Tuurlijk worden die weggegooid bij het afval :)

Wij hebben gelukkig een vuilnisbak op wieltjes om naar de straatkant te rijden.  Hebben wel een grotere afvalbak moeten vragen want anders had ik niet geweten waar te blijven met de plasjes en poepjes.  Ik denk dat dat alleen bijna een volledige vuilnisbak vult voor een gewoon gezin :NoWhy:

Ik gooi ook niet alle zand weg.  Enkel het vuil.  Anders moest ik een reuze afvalbak gaan vragen vrees ik :lachen:

Pootje
  Gillian

ik wou maar zeggen dat je daarmee alleen ook al veel afval hebt.....
Ik ook zenne :-)

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#28 Geplaatst 06 februari 2018 - 22:41

Bekijk berichtlilymaya, op 05 februari 2018 - 16:33, zei:

ik wou maar zeggen dat je daarmee alleen ook al veel afval hebt.....
Ik ook zenne :-)

Ik denk dat men zich serieus afvraagt wat ik hier in godsnaam allemaal uitspook telkens ze zo'n vergelijkingsbrief opsturen waarbij de gemiddelde dorpsbewoner hier een pak onder mijn afval productie zit.  Je volet bijna dat belerend vingertje van hen dan :d

Pootje
  Gillian

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 06 februari 2018 - 23:08

Heb nu ook een goeie klonterende gevonden, de beste klonten ooit, strooisel blijft ook veel langer schoon na het uitscheppen, dat maakt de meerprijs weer goed.
Vond deze bij Aveve, 15 liter klei met cilica mengeling. 15 eu per zak.

Heb nu ook een oplossing gevonden om van alle uitschepsel af te komen. Dit was mijn grootste probleem want het begon zich op te stapelen.
Ben maar alleen dus heb normaal maar 1 vuilzak in de maand. Maar wel 3 a 4 emmers kattebakvulling.
Kan maar 1 emmer in een vuilzak doen omdat die anders te zwaar word dus het begon zich op te stapelen.

Weet niet of dit bij elke gemeente bestaat maar hier hebben ze dus ook van die halve gemeente vuilzakken.
Straks bestaat het enkel hier voor de toeristen zit hier aan zee.
Zak is groot genoeg om 1 emmer kattenzand in te doen en nog een emmerzak 20 liter restafval.
ZO kom ik en van mijn zand af en van mijn eigen afval, elke week 1 zakje en verder de grote zakken niet meer nodig.
Deze halve zakken kosten wel 75 cent stuk maar ben dan wel steeds verlost van alle afval wat wel heel fijn is.
En de vuilnismannen zijn ook voor de helft minder belast ;)

sorry laatste keer

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#30 Geplaatst 09 februari 2018 - 00:11

Bekijk berichtNivo, op 06 februari 2018 - 23:08, zei:

Heb nu ook een goeie klonterende gevonden, de beste klonten ooit, strooisel blijft ook veel langer schoon na het uitscheppen, dat maakt de meerprijs weer goed.
Vond deze bij Aveve, 15 liter klei met cilica mengeling. 15 eu per zak.

Heb nu ook een oplossing gevonden om van alle uitschepsel af te komen. Dit was mijn grootste probleem want het begon zich op te stapelen.
Ben maar alleen dus heb normaal maar 1 vuilzak in de maand. Maar wel 3 a 4 emmers kattebakvulling.
Kan maar 1 emmer in een vuilzak doen omdat die anders te zwaar word dus het begon zich op te stapelen.

Weet niet of dit bij elke gemeente bestaat maar hier hebben ze dus ook van die halve gemeente vuilzakken.
Straks bestaat het enkel hier voor de toeristen zit hier aan zee.
Zak is groot genoeg om 1 emmer kattenzand in te doen en nog een emmerzak 20 liter restafval.
ZO kom ik en van mijn zand af en van mijn eigen afval, elke week 1 zakje en verder de grote zakken niet meer nodig.
Deze halve zakken kosten wel 75 cent stuk maar ben dan wel steeds verlost van alle afval wat wel heel fijn is.
En de vuilnismannen zijn ook voor de helft minder belast ;)

Nou, dat ken ik hier niet vrees ik.  Geen oplossing dus voor mij.  Bij ons is het enkel en alleen de vuilnisbak en daarmee basta.  Als je daar niet mee toekomt, dan vindt de gemeente dat je maar iets moet doen aan het volume afval dat je creëert en er voor moet zorgen dat je mindere hebt.  Ja, ik wil hen wel eens de uitwerpselen en kattenzand voor 24 katjes doen zien slinken :lachen: :lachen: :lachen:   (zonder schatjes weg te doen natuurlijk!)

Maar leuk en goed voor jou.  Toch iemand die is geholpen :)

Pootje
  Gillian

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kattenbakzand, kattenbakvulling