Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbakvulling

kattenbakzand kattenbakvulling

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.903 berichten

#46 Geplaatst 05 april 2018 - 21:26

En de prijs die jij denkt is wss al van een paar jaar geleden....

Bekijk berichtlilymaya, op 05 april 2018 - 20:53, zei:

als je bij Maxizoo in wommelgem  gaat is het 14,49 euro:)
Ik zou denken dat je met 2 katten daar veel langer mee zou doen.

Yoshi
Yoshi
  • 9 berichten

#47 Geplaatst 06 april 2018 - 13:02

Bekijk berichtlilymaya, op 05 april 2018 - 20:53, zei:

als je bij Maxizoo in wommelgem  gaat is het 14,49 euro:)
Ik zou denken dat je met 2 katten daar veel langer mee zou doen.

Dat zeg ik tegen mijn vrouw ook! :louche:
Ze vervangt de volledige bak om de twee weken. We hebben 2 bakken, en ze wisselt af. Dus elke week 1 bak die volledig nieuw zand krijgt. Als ik niet had geklaagd over te zware vuilniszakken dan zou het elke week 2 bakken zijn...

Mijn vrouw beweert dat dit de limiet is want het is anders te vuil en vermits haar katten even belangrijker zijn dan de meeste mensen hun kinderen ga ik niet in discussie :)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#48 Geplaatst 06 april 2018 - 13:13

Bekijk berichtYoshi, op 06 april 2018 - 13:02, zei:

Dat zeg ik tegen mijn vrouw ook! :louche:
Ze vervangt de volledige bak om de twee weken. We hebben 2 bakken, en ze wisselt af. Dus elke week 1 bak die volledig nieuw zand krijgt. Als ik niet had geklaagd over te zware vuilniszakken dan zou het elke week 2 bakken zijn...

Mijn vrouw beweert dat dit de limiet is want het is anders te vuil en vermits haar katten even belangrijker zijn dan de meeste mensen hun kinderen ga ik niet in discussie :)

Ik vervang mijn klonterende vulling NOOIT.
Om de zoveel weken gaat die eens door een heel fijne zeef zodat het stof er vantussen is, maar voor de rest wordt die altijd gewoon bijgevuld.
En dat doe ik zo al jaren en nog nooit iemand gehad die zei dat er geurhinder was.
(wat bewonderenswaardig is, aangezien ik een anti-dier familie heb)

Ik koop 1 x maand een zak van 14 kg en heb 3 katten.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#49 Geplaatst 06 april 2018 - 15:19

Bekijk berichtEvyke81, op 06 april 2018 - 13:13, zei:

Om de zoveel weken gaat die eens door een heel fijne zeef zodat het stof er vantussen is, maar voor de rest wordt die altijd gewoon bijgevuld.
En dat doe ik zo al jaren en nog nooit iemand gehad die zei dat er geurhinder was.

Ik vervang ook niet.  Elke week door de zeef in een emmer bij de grote was van de bak en daarna er terug in met wat nieuw erbij om terug voldoende erin te hebben.  En voor de rest gewoon elke dag twee keer met schopje rondgaan :)   Heb daar ook nog geen problemen mee gehad met mijn Biokat en doe dit nu toch al bijna 3 jaar zo denk ik ...

Ik verbruik hier voor 23 katten per maand ongeveer 18 zakken van 14 liter Biokat Zomerbries :NoWhy:   Verschrikkelijk, ik weet het :d   Maar ik doe wel een dikke laag erin (het zijn erg diepe bakken) want mijn schatjes houden van graven en in een laag van 3 cm weigeren ze te gaan.  Dus speciaal voor hen diepe bakken gekocht en goed veel zand erin :)

Pootje
  Gillian

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Account mag gewist worden.  Kom niet meer terug naar het forum.

Yoshi
Yoshi
  • 9 berichten

#50 Geplaatst 07 april 2018 - 12:51

Bekijk berichtEvyke81, op 06 april 2018 - 13:13, zei:

Dat is een droomscenario :) Maar ik vrees dat ik mijn vrouw niet ga kunnen overtuigen haha. Ik zei net tegen haar, zie er zijn andere kattenliefhebbers die klonterend zand zelden of weinig vervangen want dat is de bedoeling. En zei: Ieuw, dat is vies.

Het zit allemaal in haar hoofd. En ondertussen produceren wij massa veel vuil en daarnaast uiteraard ook de kosten van het kopen van kattenzand.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#51 Geplaatst 07 april 2018 - 16:59

Bekijk berichtYoshi, op 07 april 2018 - 12:51, zei:

Dat is een droomscenario :) Maar ik vrees dat ik mijn vrouw niet ga kunnen overtuigen haha. Ik zei net tegen haar, zie er zijn andere kattenliefhebbers die klonterend zand zelden of weinig vervangen want dat is de bedoeling. En zei: Ieuw, dat is vies.

Het zit allemaal in haar hoofd. En ondertussen produceren wij massa veel vuil en daarnaast uiteraard ook de kosten van het kopen van kattenzand.

Zeggen ze in de dierenwinkel niet dat dit niet nodig is?  Oké, dan koop je minder, maar correcte info geven, is klant gelukkig en tevreden houden en dus klant die terug komt ...  Misschien dat ze naar hen wel wil luisteren?  Of naar de dierenarts?

Pootje
  Gillian

Er wordt door de forum beheerster geweigerd mijn account te verwijderen maar deze account is dus DOOD!   Telt niet meer.  Er wordt niet meer gereageerd op iets.

Yoshi
Yoshi
  • 9 berichten

#52 Geplaatst 08 april 2018 - 17:52

Bekijk berichtgillian-kat, op 07 april 2018 - 16:59, zei:

Zeggen ze in de dierenwinkel niet dat dit niet nodig is?  Oké, dan koop je minder, maar correcte info geven, is klant gelukkig en tevreden houden en dus klant die terug komt ...  Misschien dat ze naar hen wel wil luisteren?  Of naar de dierenarts?

Pootje
  Gillian

Ik ben steeds diegene die het zand moet gaan kopen. Ik zal haar volgende keer eens meenemen en de vraag stellen. Maar ze is zo koppig als een ezel. Dus vrees dat ik gewoon zand ga moeten kopen tot we het niet meer bij het huisvuil mogen weggooien. Dan kan ze niet anders dan zich aanpassen.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#53 Geplaatst 09 april 2018 - 15:26

En zoiets als dit dan? http://www.zooplus.n...s/475448  Werkt goed hetzelfde als mijn klontered fijn kattenzand, kost qua verbruik hetzelfde maar is een pak lichter.  Scheelt dan toch enorm in vuilnisbak kost qua gewicht ...   (En blijft ook lekker lang goed ruiken)

Pootje
  Gillian

Yoshi
Yoshi
  • 9 berichten

#54 Geplaatst 10 april 2018 - 19:17

Bekijk berichtgillian-kat, op 09 april 2018 - 15:26, zei:

En zoiets als dit dan? http://www.zooplus.n...s/475448  Werkt goed hetzelfde als mijn klontered fijn kattenzand, kost qua verbruik hetzelfde maar is een pak lichter.  Scheelt dan toch enorm in vuilnisbak kost qua gewicht ...   (En blijft ook lekker lang goed ruiken)

Pootje
  Gillian

Hey Gillian,

De link werkt voor mij niet.
Maar ik heb het al opgegeven :)
Ik ga gewoon terug een pallet bestellen.

Bedankt voor de tips.

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#55 Geplaatst 11 april 2018 - 15:08

Succes ermee.  Misschien dat je er toch nog in slaag een mentaliteitswijziging te verkrijgen in de toekomst.  

Pootje
  Gillian :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#56 Geplaatst 12 april 2018 - 16:27

Misschien om een tweede gft bak gaan?
Wij zijn dat ook v plan maar dan voor ons snoeisel
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • Lid
  • 2.959 berichten

#57 Geplaatst 13 april 2018 - 17:18

Bekijk berichtlathyrus, op 12 april 2018 - 16:27, zei:

Misschien om een tweede gft bak gaan?
Wij zijn dat ook v plan maar dan voor ons snoeisel

Bij ons in de gemeente krijg je die niet zomaar.  :(   Ze zijn daar erg streng op want ze vinden dat als je ene tweede bak gaat halen, dat je dan veel te veel vervuild :(

Pootje
  Gillian

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kattenbakzand, kattenbakvulling