Spring naar inhoud

- - - - -

Britse korthaar met paspoort en stamboom

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Mr. Smith
Mr. Smith
  • 6 berichten

#1 Geplaatst 08 februari 2018 - 19:15

Hallo

Ik ben in bezit van een paspoort en stamboom van een britse korthaar
Wat kan ik erover te weten komen ?

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 februari 2018 - 07:06

Tripkippiej hier op het forum is een Britten fokker, misschien wil zij eens voor jou naar de stamboom kijken, als het dat is wat je bedoeld tenminste.

Je kunt haar een pb sturen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.201 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 februari 2018 - 10:45

wat WIL je te weten komen, laten we daarmee beginnen???

Met stamboom kun je zien waar het diertje vandaan komt, en welke katten er in de lijn erachter zitten.

maar nogmaals; wat wil je te weten komen; neem aan dat je iets specifieks bedoeld?

Mr. Smith
Mr. Smith
  • 6 berichten

#4 Geplaatst 09 februari 2018 - 11:50

Ik heb een poolse stamboom.
Ik wil het volgende te weten komen :

- hoe werkt het ? groepen en verenigingen ?
- hoe kan ik zien of het vervalst is of niet ?
- hoe kan ik de katten opzoeken die in stamboomlijn voorkomen ? wat kun je over die katten te weten komen ?
- kun je inteelt % zien ?

laten we hiermee al beginnen :cat
-

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.201 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 09 februari 2018 - 15:56

katten opzoeken via google; met wat geluk staan ze op pawpeds en kun je zien of er wel/niet getest is maar ze kunnen ze ook niet ingestuurd hebben,
of het vervalst is; Mailen naar de vereniging die op de stamboom staat.
Inteeltpercentage kan je zien op pawpeds.com ALS de lijnen daar geregistreerd zijn door eigenaren.

Maar kleine kans dat je over een poolse stamboom daadwerkelijk veel gaat vinden.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.288 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 09 februari 2018 - 20:18

Bekijk berichtTripkippiej, op 09 februari 2018 - 15:56, zei:

katten opzoeken via google; met wat geluk staan ze op pawpeds en kun je zien of er wel/niet getest is maar ze kunnen ze ook niet ingestuurd hebben,
of het vervalst is; Mailen naar de vereniging die op de stamboom staat.

Ik had onlangs naar pawpeds een mail gestuurd omdat er een sphynx op staat die, volgens hun gegevens, geboren is één maand voor onze sphynx en dit uit dezelfde ouders.
Mijn vraag was of die gegevens wel correct waren aangezien een kattin toch geen 2 nestjes kan krijgen op een maand tijd :catscratchhead
Ik kreeg als reactie op mijn mail de naam van de persoon die de stamboom doorgestuurd had, het jaar waarin dit gebeurde en het jaartal van de geboorte van die sphynx. Het jaartal die ze doorgaven in die mail verschilde alweer van het jaartal die vernoemd wordt in hun database.
Daarmee had ik geen antwoord op mijn vraag en stuurde dus opnieuw een mail met mijn vraag wat specifieker uitgelegd, maar kreeg nadien geen antwoord meer.
Het lijkt of ze doen daar niet veel moeite om hun gegevens correct te houden.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 3.201 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 februari 2018 - 21:48

Ze registreren wat zij toegestuurd krijgen; ze zijn geen vereniging die elke stamboom controleren...
Dat ze al een naam doorgeven aan je; vind ik vrij slordig.
Zou zoiets moeten zijn als de wet op privacy?

Kloppen de jaartallen niet; zul je bij een vereniging of fokker moeten zijn, niet bij een website die iets registreerd zoals ze het toegestuurd krijgen...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.288 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 februari 2018 - 00:11

Bekijk berichtTripkippiej, op 09 februari 2018 - 21:48, zei:

Ze registreren wat zij toegestuurd krijgen; ze zijn geen vereniging die elke stamboom controleren...
Dat ze al een naam doorgeven aan je; vind ik vrij slordig.
Zou zoiets moeten zijn als de wet op privacy?

Kloppen de jaartallen niet; zul je bij een vereniging of fokker moeten zijn, niet bij een website die iets registreerd zoals ze het toegestuurd krijgen...
Ik vond dat ook raar dat ik een naam doorkreeg, al ken ik niet de precieze regels hieromtrent.

De fokker zelf heb ik ook gecontacteerd, ik vond een foto van deze stamboom terug op de website van hun cattery (X)
Heb deze persoon (die nochtans een andere naam heeft dan de naam die ik doorkreeg van Pawpeds via mail) dezelfde vraag gesteld, 2x via mail maar kreeg geen antwoord. Toen ik onlangs nog eens ging kijken op die website was de stamboom ook verwijderd.
Eigenlijk was het niet de stamboom zelf die daar gedeeld werd (wat ik op het eerste zicht dacht), enkel de gegevens die gedeeld worden door Pawpeds.
Daar staat de naam van de vereniging niet vermeld, deze kan ik dus niet contacteren.
Wat ook vreemd is, is dat wij via mail vroeger nog contact hadden met de cattery (Y) waar Luna geboren is en dat beide ouders gecastreerd  verkocht zijn nadat deze cattery ermee gestopt is.
Toch draagt deze sphynx niet de naam van diezelfde cattery (Y), ondanks beide ouders toen nog daar waren.
Het draagt de naam van de cattery (X) die de gegevens van de stamboom deelde op hun website.
Vreemd verhaal hé :catscratchhead

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 10 februari 2018 - 00:15.