Spring naar inhoud

- - - - -

Moeilijke keuze, mededeling

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
130 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.832 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 09 februari 2018 - 11:18

Lieve ks'ers,

Zoals jullie weten heb ik vorig jaar ks van Cisca overgenomen. Dat heb ik met veel liefde gedaan. Maar, ks onderhouden kost veel geld. En daar zit een knelpunt. Omdat het veel geld kost om alleen al de site in de lucht te houden en nog meer om te ontwikkelen, moet ik bekennen dat het financieel moeilijk voor mij wordt om de site aan te houden.

Nu ook nog blijkt dat ik steeds minder tijd heb om met ks bezig te zijn en dat in de nabije toekomst alleen maar minder zal blijven worden, heb ik een moeilijk besluit moeten nemen.

Ik heb iemand op het oog. Iemand die jullie al goed kennen. Omdat zij al heel veel voor ks deed en nog steeds doet, heb ik in eerste instantie gevraagd of Evyke het forum over wil nemen. Zij heeft me laten weten er over na te gaan denken.

Mocht Evy ervoor kiezen ks niet over te nemen, dan zal ik op zoek gaan naar iemand anders.
Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

azrael
azrael
  • 404 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 09 februari 2018 - 13:26

Het eeuwige probleem. Ik heb al verschillende websites zien ten onder gaan aan tijd- en geldgebrek. Dikwijls erg goede sites met bijzonder veel informatie en waar het fijn toeven is. Maar voor de beheerder kost het al zijn/haar tijd en geld...
Niemand is voorstander van reclame, maar het kan niet anders. Kan je links of rechts van het scherm geen bannerruimte maken waar reclame verschijnt? Misschien zijn er mensen op het forum die een eigen bedrijf/zaak hebben en die wel wat willen investeren in reclameruimte? Ik weet niet hoe het nu allemaal juist geregeld is, dus ik denk maar wat hardop...

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 februari 2018 - 14:12

Ik zou dolgraag het forum overnemen, maar wij zijn thuis met 2 en de andere partij wil niet (begrijpelijk, ik ook liever niet) financieel investeren.
Dat houdt dus in dat ik graag het forum draaiende wil houden, maar zelfvoorzienend.

Daar is inderdaad reclame voor nodig, maar ook iemand die het forum KAN beheren.
Ikzelf ben nu administrator en kan met 1 veeg het hele forum om zeep helpen.
En dat is ook het enige dat ik kan... geen flauw idee hoe ik hier reclame kan op krijgen...

Als ik een team achter mij kan krijgen dat mij kan helpen wil ik het zwaar overwegen.
Maar met de kennis die ik maar heb, is het momenteel geen optie.

Ook is alle marketing-materiaal bij de vorige eigenaar achtergebleven en die wil het niet teruggeven.
Dus ook daar moet opnieuw in geïnvesteerd worden.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Inge91
Inge91
  • 11.633 berichten

#4 Geplaatst 09 februari 2018 - 14:33

Ik herinner mij nog dat er vroeger reclame kwam op het forum. Hoe je het moet aanpakken om een forum te runnen?? daar heb ik geen idee van. Kunnen de oprichters van het forum daar geen raad in geven?
Ik begrijp dat je zelf liever niet wil investeren en dat reclame een oplossing zou zijn, maar het onderhoud van een website is ook niet zo simpel en het laten doen zal best wel wat geld kosten.
Ik blijf het mee volgen maar vrees dat ik niet kan helpen

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 februari 2018 - 15:03

Bekijk berichtEvyke81, op 09 februari 2018 - 14:12, zei:

Ik zou dolgraag het forum overnemen, maar wij zijn thuis met 2 en de andere partij wil niet (begrijpelijk, ik ook liever niet) financieel investeren.
Dat houdt dus in dat ik graag het forum draaiende wil houden, maar zelfvoorzienend.

Daar is inderdaad reclame voor nodig, maar ook iemand die het forum KAN beheren.
Ikzelf ben nu administrator en kan met 1 veeg het hele forum om zeep helpen.
En dat is ook het enige dat ik kan... geen flauw idee hoe ik hier reclame kan op krijgen...

Eventueel wil ik daar wel mee helpen, als ik zou kunnen. Ik weet niet hoe het forum in elkaar zit, zeker omdat het al zo lang bestaat (en dus misschien verouderd is)? Maar ik heb webdevelopment gestudeerd, dus ik heb wel een basiskennis van die dingen. Ik heb alleen geen ervaring met een forum zoals dit (en sowieso weinig ervaring want ik ben pas afgestudeerd) en ik weet ook niet hoe moeilijk dat in elkaar zit. Maar als dat jou zou helpen, zou ik er wel eens willen naar kijken en indien mogelijk helpen met een aantal meer technische dingen.

Helaas lost dat natuurlijk maar een van de problemen op. Ik denk dat het forum ook terug een stuk actiever zou moeten worden om er geld uit te kunnen halen en hoe je daarvoor zorgt, weet ik ook niet. Ik zie het zelf ook niet zitten om financieel (veel) bij te dragen en dat is waarschijnlijk wel eerst en vooral al nodig om het forum te laten blijven bestaan.

Ik vraag me af of het niet mogelijk zou zijn om over te gaan op een gratis (of heel goedkoop) forum, want die bestaan toch ook. Dan kan iedereen verder blijven babbelen, maar zijn er toch voorlopig geen (of weinig) kosten. Het nadeel zal dan waarschijnlijk wel zijn dat niet alle topics overgezet kunnen worden, dus ik begrijp ook wel dat dat heel jammer is. Maar misschien is het wel de moeite om eens te bekijken of tenminste een deel kan overgezet worden naar een gratis of goedkoop forum?

gillian-kat
gillian-kat
  • 1.157 berichten

#6 Geplaatst 09 februari 2018 - 15:37

Ik ken hier spijtig genoeg weinig tot niets allemaal van af.  Ik dacht zelfs dat dit al een gratis forum was;  Ik verschiet er eigenlijk van dat het mensen geld kost;  Lijkt me eigenlijk toch niet echt fair want wij gebruiken het toch allemaal :o

Ik ga dit maar even als lezer verder volgen (want ik vrees dat voor de rest ik een computer-leek ben)

En bij deze wil ik dan toch even iedereen die dit al heeft gerund - of nu dus runt :)  - alvast heel hartelijk bedanken dan voor de mogelijkheid die ze ons hebben gegeven.

pootje
  Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 februari 2018 - 16:53

Hoop dat KS kan blijven bestaan en er een oplossing gevonden word.
Geen leuk nieuws, waarom is het hier zo verslavend?
Vele :thumb:

sorry laatste keer

George&Charly
George&Charly
  • 2.110 berichten

#8 Geplaatst 09 februari 2018 - 17:17

Bedankt Ginnie om ons hierover te berichten.
Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt om het forum te laten bestaan.
Jammer genoeg ben ik ook zo'n leek op dat vlak en kan ik jullie niet verder helpen.
Heel veel succes gewenst en bedankt voor alles.
Dankzij dit forum heb ik al veel interessante mensen leren kennen.  :flower:

Armani
Armani
  • 15.038 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 09 februari 2018 - 17:46

Bekijk berichtInge91, op 09 februari 2018 - 14:33, zei:

Kunnen de oprichters van het forum daar geen raad in geven?
maybe

Bewerkt door Armani, 09 februari 2018 - 17:47.

Elma
Elma
  • 3 katten

#10 Geplaatst 09 februari 2018 - 17:57

Ik zou ook heel graag willen dat het forum blijft bestaan, maar kan er spijtig genoeg geen geld in steken of technisch support geven. Ik ben een absolute leek in die dingen, zelfs op Facebook had ik het al moeilijk om te kunnen volgen.
Ik hoop dat iemand er zijn tijd en geld in wil steken e ik zal die persoon daar eeuwig dankbaar voor zijn. KS is toch mijn dagelijkse afspraak met de buitenwereld. :loveshower:

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

George&Charly
George&Charly
  • 2.110 berichten

#11 Geplaatst 09 februari 2018 - 18:43

Misschien kunnen we wel financieel een beetje bijspringen. We hebben geen idee welk bedrag er nodig is maar indien er een paar steunbijdragen komen kan dit misschien al wat helpen. We hadden gedacht aan 100 €. Stuur anders maar PB met de gegevens waar we kunnen op overschrijven.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.191 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 09 februari 2018 - 18:50

Er zijn mogelijkheden om een website gratis te runnen maar ik weet niet zeker of dat mogelijk is met een forum e.d.
En of het dan mogelijk zou zijn om alle bestaande gegevens (topics, profielen, foto's, enz...) over te zetten van hier naar het nieuwe ; ik ken er niet zoveel van maar vrees dat dit niet haalbaar is.
Ik heb zelf een (simpele ;) ) website en die is gratis, als ik die erg zou willen uitbreiden dan kan ik kiezen tussen reclame toe te laten of betalen. Hoe het dan precies zou werken daar heb ik ook geen ervaring mee.
Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt zodat K.S. kan blijven.
Het is in ieder geval wel fijn dat je de leden op de hoogte stelt.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 februari 2018 - 19:04.

Féline
Féline
  • 1.532 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 09 februari 2018 - 19:06

En wat als iedereen die actief op KS leest en meegeniet van wat deze site te bieden heeft, nu eens jaarlijks 12 euro stort om deze site te laten bestaan ?
De betalende leden erin houden en de andere, niet betalende,jammer maar helaas. Indien géén jaarlijkse minimum bijdrage van 12 euro,nièt langer lid, geen toegang tot de diverse fora.  
Dit zijn moeilijke tijden voor iedereen.
Ik denk dat minimum 1 euro per maand voor iedereen haalbaar is.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.394 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 09 februari 2018 - 19:19

Ik weet van vroeger dat er een basis som is en een maandelijkse huur.
De basis som kan inderdaad bekostigd worden met eenmalige bijdrages van de leden.
Ik wil hier ook gerust in helpen, geen probleem en ik denk meerdere mensen.

Maar wat dan met de maandelijkse huur? Je kan niet vragen aan de leden om maandelijks lidgeld te betalen. Want er moeten nieuwe leden kunnen komen en die nieuwe leden gaan niet betalen zonder te weten of ze gaan blijven of niet. Naar betalende leden toe kan je ook niet maken dat nieuwe leden vb. een maand of langer gratis kunnen komen. En wat met mensen die het plots druk hebben en een tijd minder of niet kunnen komen, daar gaan er ook tussen zitten die het zonde van het geld dan vinden. Voor de maandelijkse huur, zijn advertenties het beste. Maar dit is ook moeilijk. Want waar vind je een bedrijf of winkel die maandelijks wil geld geven en blijven geven? Dingen zoals een knop om via hier op Zooplus te bestellen, dat weten we uit het verleden dat dat niet voldoende opbrengt.
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 2 katten

#15 Geplaatst 09 februari 2018 - 20:29

Lidgeld is geen oplossing, minder nieuwe leden + leden minder.
Weet niet precies hoe het werkt maar telkens iemand op de site klikt of als die bezocht word kan de beheerder een procentje verdienen....... daar gaan jullie wel mee aan het uitvogelen zijn.
We moeten dan juist meer bezoekers krijgen.

sorry laatste keer